Gå til innhold

Anbefalte innlegg

er vel kanskje her jeg må melde meg inn nå??

sambo fikk tlf fra legen i går.

han testa svømmedyktigheten til gutta sine like før jul her...

og i følge legen så så det meste helt dødt ut :(

om vi ville så kunne han henvise oss videre til st.olavs i trodheim for prøverør for å se om det kanskje går an å bruke sambos gutter alikevel..

men legen virka ikke så positiv...uansett så vil vi prøve det nå da...

noen her inne som vet hva som skjer videre nå da?? regner med de må sjekke ut meg mer også?? føler meg bare så innmari tom innvendig nå..vet jo liksom ingenting... :(

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7589192-hei-p%C3%A5-dere-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit mysill:-)

Det høres lurt ut med henvisning til St. Olavs. Både du og mannen din må nok ta noen blodprøver (røde hunder, hormoner, HIV osv.) + at mannen din må ta kromosomtest. Har du regelmessige syklusser med EL så er ikke prøverør noe problem, men dere må regne med en del ventetid... Prøverør er en tålmodighetsprøve - dessverre!

Lykke til:-)

Klem

Takk :)

Før sambo testa så starta jeg såvidt utredning....Tok blodprøver og har hatt gu..med ul (både vanlig og innvendig)..

bortsett fra noen cyster på høyre eggstokk til meg så så alt greit ut...men annenhver syklus blir bestandig noe lengre enn de andre...

Så gyn var ikke siker på om jeg har el hver mnd..

Får vel barekrysse fingra å håpe nå da... :) ikke stort annet å gjøre...regner med det blir en laaang ventetid...

håper bare det hele ender med at vi kan bruke gutta til sambo....

synes det liksom er så rart at alt skal være "dødt" , han har jo et barn fra et tidligere forhold...men men..må vel stole på testen..

Gjest Bjørnen Collargol

Husk at disse små svømmerne kan forandre seg over tid. Så dersom din sambo har et barn fra før så er det ikke dermed sagt at kvalieten er bra nå. Kan være mange årsaker til at det er nærmest dødt der nå desverre. Får håpe dere får noen gode nyheter når dere kommer på St. Olav da.

Lykke til.

Heisann Mysill.

Vi har opplevd noe av det samme. Vi fikk beskjed om at sambo hadde veldig nedsatt sædkvalitet, men de henviste oss videre til haugesund. Han hadde da 9 mill. ( over 20 er bra ) da vi kom inn til forsamtale i haugesund tok de ny test der og det viste seg da at han verken hadde levende eller døde som legen sa ( dermed steril på det tidspunkt ) så lurte legen fælt på hvordan det kunne ha seg. Pga du kan ikke gå fra 9 mill til null på så kort tid. ( ca 6 mnd, )

Konklusjonen ble at derfor at kvaliteten var helt nede i null var derfor sambo hadde hatt en stor operasjon og fått mye blodoverføring. ( kroppen hadde da dannet antisoffer mot egen produksjon ?! ) fikk vi da vite. Legen som henviste oss herfra stavanger hadde derimot sett flere tilfeller av at kvaliteten var svært lav nærmest ikke eksisterende for å så stige igjen.. Så det var det som skjedde med oss og . Nå siste gang han tok prøve hadde han 4 mill. så nå er vi i gang med 1 forsøk. Sprayer på 6 dag nå.

De kan også gå inn i selve testikkelen å hente levende sædceller fikk vi beskjed om selv om de ikke kommer ut av seg selv... Ved sykdom kan det synke for å så gå opp igjen...

litt rotete forklart , men hold motet oppe alt er mulig..

Lykke til.. håper det stiger hos din kjære også.. : )

Vet ikke noe om dette desverre.

Vil bare ønske dere lykke til videre:o). Dere er i trygge hender hvis dere kommer til ST.Olavs de er jo et av landets beste og mest erfarne!!

( Selvom noen dessverre har hatt negative opplevelser med St.Olavs)

Husk å spørre og grave. Ikke tenk at dere er masete, dette er deres fremtid og da har dere rett til å være til "bry"......

Syns dere at ting tar lang tid så ring og spør om hvor langt søknaden deres er kommet. Jeg har opplevd to ganger at søknaden er blitt glemt så mitt råd er at dere er aktive selv. Ofte er det også viktig at blodprøver ol ikke er for gamle, så hvis dere får en tid til samtale på sykehus ol så ring i god tid før ca et par uker i forveien og spør om dere må oppdatere prøvene deres. Da slipper dere å komme opp til sykehuset og få høre at blodprøvene er for gamle slik at dere må vente ennå lengre.

Det kan bli en tidkrevende prosess og tålmodighetsprøve, så husk å ta vare på hverandre i mellom slagene. Å ha feks en weekend-tur å se frem til innimellom er ikke så dumt, gå ut og spise eller gå på kino. Rett og slett gjøre kjæresteting sammen..................

Og du Velkommen hit:o)!!!

Klem

Annonse

Heisann!

Erher jeg også :-) Bra at dere er henvist videre. Man kan ikke basere seg på bare en sædprøve så håper at den neste blir bedre!!!! Husk at der er masse som kan gjøres, så ikke gi opp håpet!! Ønsker deg masse lykke til, og velkommen hit :-) Ta deg også en tur på fub du!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...