Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #1 Skrevet 30. desember 2006 Stakkars jenta mi på 3 uker er blitt skikkelig forkjølet, grønt snørr og surkling nedover brystet. Og så er hun som sagt bare 3 uker gammel!! Jeg er selvfølgelig en kjempebekymret mamma, og skal til legen med henne nå om en time. Jeg har aldri hørt om så små babyer i min omkrets som har vært syke, syns det er rart. Det står også i den store barneboka (av helsesøster Misvær) at små barn under halvåret sjelden blir forkjølet. Men jenta mi har blitt det altså, og tusen bekymrete tanker raser rundt i hodet mitt! Har noen andre, eller har noen andre hatt så små babyer som er blitt forkjølete? Hvordan gikk det, gikk det lang tid før babyen ble frisk?
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 30. desember 2006 #2 Skrevet 30. desember 2006 Min ble forkjølet når han var 2 uker, tett i nesa osv. Han er nå 10 uker og fortsatt tett i nesa (lurer på om det er noe allergi). Det går nok kjempefint, drypp med morsmelk eller saltvann i nesa på ho og bruk evt. nesesug. Følg med om ho spiser normalt og om ho får feber eller pustevansker. Lykke til, vet hvor fælt det er Klem fra
Klippskare Skrevet 30. desember 2006 #3 Skrevet 30. desember 2006 Huff, god bedring til jenta di!! Tulla mi er også syk nå, og hun er snart 8 uker! er fælt=/ god tur til doktoren da..
Happy-32 Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Klikket meg akkurat inn på din baby og skulle til å skrive et presis likedan innlegg som du har skrevet. Min datter er 5 uker og veldig forkjølet. Min eldste datter på 2,5 år har vært syk og smittet henne. Jeg har engstet meg så masse den siste tiden at jeg kjenner jeg har vondt inni kroppen min. Har vært 2 ganger hos legen med den minste. Sist gang i dag. Legen lyttet på henne og sa at hun ikke hadde noe ulyd i lungene. Så tok han blodprøve i fingeren og fant da ut at hun ikke hadde noen betennelse i kroppen, men at forkjølelsen skyltes et virus. Min store angst er jo RS viruset som kan være farlig for de små. Legen min mente det var ingenting som skulle tilsi RS, men jeg er bekymret fortsatt. Håper bare hun blir frisk snart!!! Og at deres barn også blir det.....
Antoine Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 Min sønn var også forkjølet i mange uker de to første levemnd. Fryktet allergi (har hund), men det gikk over. Allergi kan visstnok ikke påvisees før de har rundet året.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 guttten min er også forkjøla.. han er 12 uker-- jeg har hørt MOTSATT-- at det er veldig vNLIG AT DE ER LITT SNØRRETE OG SÅNN særlig med den typen vær vi har nå da... God bedring til frøkna;)
Honningmelon Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 Jenta mi ble også forkjølet,for to uker siden.Ble smittet av storebror på 3 år.Men,det har gått veldig bra.Hun har bare vært snørrete og tett i nesa.
meg og novemberjenta Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Hvorfor frykter du RS-virus? Tulla mi fikk RS-virus da hun var 8 dager gammel, ble innlagt på barneklinikken i en hel uke med astmamedisin og til observasjon, men nå er hun frisk som en fisk, og det blir ALLE av RS-viruset sa legen.... Så det er da ikke noe problem?
_svana_ Skrevet 30. desember 2006 #9 Skrevet 30. desember 2006 E var veldig forkjøla da han var 5-6 uker. Det varte vel omtrent en uke, så var han bra igjen.
2 søte Skrevet 31. desember 2006 #10 Skrevet 31. desember 2006 min og blei forskjølt når hun var 2-3 uker, og holdt på med det til hun var over 3mnd. og alt legene sa til meg var at så lenge hun ikke hadde feber så kunne de ikke gjøre noe, var bare å dryppe hun, heve sengen og ha tolmodighet... og jeg har ikke barn rundt meg engang som kan smitte hun.....
ღVi treღ og en liten spire Skrevet 31. desember 2006 #11 Skrevet 31. desember 2006 min lille sønn ble forkjølt når han såvidt var 1 uke.tok 1.5uke før han var frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå