Gå til innhold

Er så skuffet over kjæresten min (syte)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er ikke av den mest omtenksomme sorten. Verdens herligeste når han blir strøken med pelsen.

Men må hans interesser gå på akkord for familien blir han en furten unge.

Har et felles barn fra før og en liten baby. Ikke gadd han ta all permisjonen han hadde lovt. Og de dagene han var hjemme var det lite hjelp å få. Han tok seg riktignok av den eldste. Men det ble mye dvd og barne-tv.

Pga en del sinte utbrudd og lite omtanke har jeg blitt veldig lei meg. Og da blir han bare enda fjernere og kjølig.

Nå viser minste babyen tendenser til kolikk. jeg kan ikke dra noe sted på besøk når det er slik.

Og i dag ervi invitert på fest. Han spør ikke om det passer at han drar, ingenting. Nå er han ute å shopper klær og skal klippe seg. Den andre ungen har han levert til moren i mens.

Er det ikke litt hensynsløst å bare kjøre sitt løp. Ikke en gang siden babyen kom har jeg fått tilbud om å legge meg ned. Føler at jeg og ungene bare er i veien for han.

Skrevet

Kanskje du bør ta et aldri så lite oppgjør med ham?

Skrevet

Hatt mange oppgjør. Enten blir det bare mye verre og han blir sint. Eller så legger han seg flat for å være grei en liten stund så er det på igjen.

Nå er det slik at han forsørger oss og har god inntekt. Dette er noe han gjerne bruker. Hver gang han blir satt til veggs eller blir sint, truer han med brudd. Og vi begge vet at da må jeg og barna betraktelig ned i levestandar. Så tror han føler seg litt for trygg.

Men er det sånn at om han forsørger meg og har god råd så skal jeg liksom finne meg i mer dritt og han tillate seg mer? Blir så sint. Skulle ønske jeg kunne vinne en million og stikke pokker til vold bare for å se reaksjonen hans.

Skrevet

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke ville godtatt en slik oppførsel fra min make selv om han forsørget meg. Det er lett å si for oss utenforstående, men jeg ville heller vært lykkelig uten mannen en ulykkelig med.

Dersom han har god inntekt vil du få en god barnebidrag også i tillegg til annet du har krav på. Husk at barn ikke har det bra i et ulykkelig foreldreforhold (er selv offer for skilsmisse og det har gått bra med meg).

Lykke til!

Skrevet

Nå er ikke min sambo sånn i det hele tatt, selv om vi som alle andre har våre diskusjoner noen ganger. Men han er min forsørger, og selv om jeg er så utrolig takknemlig for alt han gjør, så finner jeg meg ikke i alt for det ! Og det vet han godt ! Ikke la han tro at han kan gjøre som han vil bare fordi han sitter på pengene ! Ikke la han true deg, det er sikkert tomme trusler, men likevel... Penger er ikke alt i en sånn situasjon ! Du skal ikke gå rundt å være lei deg, det påvirker barna også.

Skrevet

Sjekk hva du har krav på som alenemor. Høres litt drastisk ut, men hadde jeg vært deg hadde jeg gjort det.. Det er et stort steg å ta, men da har du iallefall noe å slå tilbake på, slik at han ikke skal føle seg for trygg. Tror du har krav på veldig mye.. Har ei venninne som står som aleinemor, faren har også barnet, og de er enige om at han ikke skal betale barnebidrag, men hun lever som plommen i egget. Får mye ekstra. Fikk mer penger av og ikke jobbe faktisk. Spesielt med kontantstøtta i tillegg, da han ikke gikke i barnehage i starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...