Gå til innhold

Hva er det egentlig med det ene brystet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det er melkeganger, på særlig en plass,som blir tett veldig ofte,nesten mer tett enn åpent.Men brystet blir mykt,ikke direkte noen kul,men et område rundt brystvorta som virker litt fastere.I lpøet av ammeperioden har jeg hatt bb, på det brystet.Da hadde det vært ofte tett.Nå har jeg brukt maks dose med lecitin over lang tid.DEt hjelper ved at jeg ikke blir så dårlig,eller at det tetter seg så mye igjen.Men samtidig så har jeg sett denne hvite prikken på brystvorta,og da er det bare litt som sitter frami der,men det som vel er fettstoff.

Nå har jeg ikke tett melkegang,men brystvorta er vond,særlig når jeg ammer,dess mer på slutten av amminga jeg kommer,og brystet er sugd på en stund,så er det akkurat som det svir intenst.Det er ikke sopp jeg har nå.Det og hadde jeg i mange mnd her tidligere.Men kan det være reynalds s. jeg har på brystvorta?Den blir jo hvit,men det blir den andre og etter den lille har sugd.Men på dette brystet er jeg og lilla etterpå på brystvorta.Men smerten gir seg foholdsvis fort etter amming.Men når jeg klemmer/ruller litt på brystvorta, så er det og vondt!! Hva kan dette være?Har ikke vært god på brystet på nesten ett år.Er det hele tiden litt avleiringer i brystvorta, og difor det tetter seg litt i melkegangene nesten hver morgen?For jeg lurer på om det ikke er helt tette melkeganger,men sånn nesten.For når jeg har hatt helt tette, så er det gjerne halve brystet en stor klump, og det er det ikke vanligvis,heldigvis!!Setter stor pris på svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror kanskje du har vasospasmer jeg. Les på ammehjelpen.no amming fra a-å ryunauds fenomen - og se på bilde i albumene her på Fjummsi - hun har lagt ut bilde av det

Skrevet

men det kvite,er det på brystvorta heile tida?Hos meg er det bare rett etter amming, at den er hvit,og litt blå lilla.Men vil evt sånn som tette mjelkeganger skade brystvorta ,og føre til vasospasmer?

Skrevet

tette melkganger og evt sår og sopp kan øke tendens til vasospasmer. Vasospasmener er der ikke hele tiden nei- så det kan nok være det du har. ofte berer det seg etter at man er bra fra evt greier og uti ammeperioden om det ikke finnes noen klar årsak..

lykke til ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...