Gå til innhold

Prøver å slutte...

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid sagt til meg selv at den dagen jeg finner ut av at jeg er gravid; da slutter jeg tvert.

Det var visst ikke så lett som jeg trodde..

Nå skal det sies at det kun har gått 3 dager siden jeg fant ut av at jeg har en liten klump i magen:) men likevel utrooolig vanskelig å ikke tenke på røyk.

Røyken har det psykiske overtaket fortsatt..

Vil gjerne snakke med noen som har opplevd det samme som meg, eller er i samme situasjon nå...

Trenger hjelp og støtte jeg også:(

.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7587546-pr%C3%B8ver-%C3%A5-slutte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg sa akkurat det samme, når jeg blir gravid, da er det slutt med røyk.....men det ble det ikke.....

Jeg røykte gjennomsnittlig 4 røyker til dagen gjennom hele svangerskapet, og slet med masse dårlig samvittighet. Men jeg fikk ei frisk herlig liten jente, som var større en gjennomsnittet. De sier jo at det er veksten røyken skader... så det trøstet kanskje litt. Det verste var da ammingen, for jeg røykte jo ennå. Og jeg er overbevist at det var røyken som gjorde at jentå mi fikk kolikk...

en ting vet jeg helt sikkert om meg, og det er at jo mer eeg tenker på å slutte å røyke, jo mer har eg lyst til å røyke. Så nå er jeg gravid igjen, og røyker ennå 4-7 røyker til dagen, men jeg kjenner det er begynt å minske av seg selv, jeg sier "nei" oftere. Og det er mye enklere når en ikke har noe press på seg.

Å slutte å røyke er helt forferdelig...jaffal når en blir gravid og må begynne å smugrøyke osv...helt utrolig at en ikke bare kutter ut hele driten....

Har du prøvd røykeboken??

har prøvd den første, men så at de har fått en spesiell for damer nå:)

kanskje den virker bedre....:)

hei du!

jeg oxo sa det samme som deg,men nei da, det var lettere sagt enn gjort....jeg gikk rundt og lurte meg selv med å si at nei, nå er det her min siste, aller siste røyk......men nei d, hvor langt tid tror du det gikk før jeg endelig slutta? jo i uke 22 sånn ca, vet ikke om jeg klarte da fordi at magen begynte å bli stor eller om det var fordi at jeg kjente spark,men en dag sluttet jeg plutselig, er i uke 26 nå og utrolig nok røykfri, ikke er jeg røykdugen heller..... så kan hende at kroppen sir stopp selv når tiden erinne? vet ikke jeg,men røyk er det siste jeg tenker på nå....vel, jeg ønsker deg lykke til og håper du klarer å slutte lenge før meg, men husk "bedre seint enn aldri"!

lykke til!

klem

Jaaaa....... det er vel sånn alle her i gruppen har det, mer eller mindre:( Hvem trodde en skulle røyke når en var gravid? Ingen planlegger vel det, få i allefall. Hmm, det var jeg som skrev "nytt år-ingen røyk" og er i samme situasjon som deg. Egentlig ser jeg for meg at det vil bli et problem å røyke fremover både med hensyn til samvittighet og stadige moral prekner for folk rundt. INGEN liker å se en med mage som røyker.....å røyke i smug blir et HELVETE! Men: det er jo for barnet vi vil slutte! Og litt egen helse i svangerskapet, jfr økt risiko oxo for mor ved røyking.

Min plan: se for meg lille baby med en røyk i munnen = utenkelig. Og det er jo 1000 ganger verre å utsette et foster for dette enn en fullmoden baby........ Også: se for meg selv i situasjoner der jeg har røykt sinnsykt mye; på fest, i syden o.l.Er det lekkert ? fysj! Er det sånn vi vil ha det? tenk også litt på tidlige rynker og whisky stemme.....Tror vi klarer dette!

Takk for mange fine svar:)

1.jan 1 røyk..

2.jan 0 røyk

3.jan 0 røyk

Håper jeg klarer det! Er 6+3 på vei:)

Det hjelper faktisk at jeg er kvalm og svimmel, for da har jeg ikke så lyst på likevel:)

Sikkert kroppens egne "skjulte våpen" mot oss røykere.. hehe

Annonse

Jeg har nå "sittet og kjent etter" i over en uke på at kvalmen skulle komme. Hadde basert meg på at "en jo blir kvalm" og trodde da det skulle bli lett å slutte.Men er frisk som en fisk og ikke et snev av kvalme, så gikk på en smell der.....:)

Er det bare meg som ikke er kvalm overhodet?

Evt. når pleier det å komme?

Fælt å si det, men litt kvalme haddde hjulpet på vedr. røyken.....

Nesten så jeg håper å bli kvalm- er det sykt eller ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...