Gå til innhold

Narresmokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere med smokk til babyen? Hm... Jeg har nå gitt den 11 dager gamle gutten min smokk.. Vet at det ikke er anbefalt å starte så tidlig pga feil sugeteknikk, men han har et voldsomt sugebehov, og jeg har så såre brystvorter. Er lei av at han bruker puppen min som smokk når han egentlig er mett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe..jeg ga henne smukk dagen etter hun ble født jeg..og de sa ikek annet enn at det var bra, for det hjalp mot krybbedød (alt man sier nå for tiden)...begynn med smukk du, så slipper du at du er smukken, det tar en del energi...smukk er en fin ting ;)

Skrevet

Jeg begynte med smokk når jeg lå på sykehuset, men jeg gjemte den i skuffen min da hehe slik at ikke sykesøstrene skulle se den...

Skrevet

Min fikk smokk så fort vi var hjemme fra sykehuset. Ungen min trodde også at det var finfint å bruke puppen min som smokk..:)

Skrevet

jeg holder på å bli sprø for gutten vår på 7uker fremdeles ikke klarer å ta den j**** smokken...hehe... Så at din tar den så tidlig er bare flott det :) det sies jo at det hjelper til å forhindre krybbedød og slikt så bare den sutter puppen og du ser den får i seg mat og legger på seg er jo ingenting bedre :)

Skrevet

Begynte med smokk da han var 2 dager gammel.. Amminga gikk allerede helt greit, og han brukte meg som smokk, og jeg var kjempesår, så det var jordmødrene som foreslo at jeg skulle prøve å gi han smokk. Så den har han blitt helt avhengig av.. Men han mister den jo ganske ofte da, så må sitte og putte inn igjen smokken ganske ofte...

Skrevet

Det gikk vel 5 dager tror jeg,så fikk han smokken ;o)

Skrevet

Hun var vel ca en uke da hun begynte å bruke smokk. Det var fordi vi tenkte vi skulle prøve å snu døgnet hennes. Hun var nemlig våken om natten og sov om dagen... Gikk helt fint, noen ganger tok hun smokken, andre ganger ikke.. det var helt greit, vi stresset ikke med det - til hun begynte å sutte på tommelen.. da var vi rask med å få frem smokken og dytte den i henne. Nå klør hun veldig, og spiser på fingrene.. vil ikke ha bitering e.l.. Nå bruker hun bare smokk når hun skal sove.. har ikke hatt problemer med sugingen hennes etterpå.

Skrevet

Mamma'n til Kaisa og Simon:)

Jeg hadde samme problemet med Marcus, prøvde aaaaalt av smokketyper og alt kom ut igjen og han ble sittende å sutte på tunga si eller aller helst puppen.

Men så gav jeg han en stor smokk, altså de som er fra 4 mnd og den satt som et skudd :) De andre var sikkert for små for han, så det er jo forsøket verdt.. Hvis du ikke har prøvd allerede da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...