Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 2 mnd som plutselig har begynnt å gulpe så fælt. Store mengder kommer opp ved hvert måltid. Siden jeg ammer er jeg litt usikker på hvor mye hun har fått i seg. Siden onsdag har bleiene vært nesten tørre, med rosa stenk. Var hos legen på torsdag. Han mente det var lukkemuskelen mellom magesekken og spiserøyret som ikke var utviklet. Jeg synes det er litt rart siden hun aldri har vært noe gulpebarn før på onsdag. Helsesøster mente det kanskje hadde noe med kosten å gjøre(masse pinnekjøtt i jula:) Så nå er jeg så usikker. Er det noen som har erfaring med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke erfaring dessverre eller heligvis, men du må virkelig stå på å få litt hjelp her ikke bare folk som synser det ene elller det andre

du skal ikke måtte vli så usikker som det de gjør ved å sende deg hjem med slike svar.

Spes. HS skal vel ikke sitte sånn å synse men hva mente egentlig legen du skulle gjøre???

Skrevet

Legen mente jeg skulle gi henne kortere måltider, men mye oftere. Syntes ikke at det har hjulpet noe særligt:( Har så lite erfaring med gulping og sånt....uff synes synd på ungen med spy over alt:(

Skrevet

gå til legen igjen sier ikke dette for å skremme absolutt ikke!! men mener det er bedre at helsepersonell tar det alvorlig og gir fornuftige svar enn at du skal gå så bekymret rundt. Lykke til og stå på

Skrevet

Min baby gulper også, MASSE.

Hun er flaskebarn så jeg ser jo hvor mye hun får i seg.Men av og til ser det jo ut som hun gulper opp alt. Så lenge jenta di går opp i vekt så tror jeg ikke at du skal bekymre deg så alt for mye. Men det er jo forferdelig kjedelig med unger som gulper på seg om natta og ligger dær våt og kald, og all den skiftinga og klesvasken er jo litt kjedelig. HS sa at vi skulle prøve og vente litt hver gang hun ville ha mat (hun spiser veldig ofte) Men jeg tror det er fordi hun er så glupsk og spiser veldig fort. For hun gulper uansett om vi gir ofte eller mindre ofte. Vi var på en kontrolltime på sykehuset (hun ble født litt for tidlig + vekstavvik) Og legen sa at det ikke var farlig at hun gulpet, at (som i ditt tilfelle) bare var lukkemuskelen som var helt utviklet enda. Hun hadde lagt på seg over all forventning, så babyen din ber nok om mer mat hvist den er veldig sulten. Om du er usikker bør du jo selvfølgelig gå til legen igjenn, men håper dette var en liten trøst.

Min baby begynte foresten med gulpinga si når hun var ca 1mnd gammel.

Skrevet

det kan hjelpe å gi ungen en rap eller to underveis i måltidet! Vi hade en sinnsyk gulper!!!! Beg også bare plutselig etter 1,5 mnd. Det hjalp å la hu rape underveis men fortsatt gulp etter gulp. Vi skifta flere klær begge to hver dag. Og stakkar jente- virka så slitsomt for henne også.

derfor gikk jeg til apoteket og kjøpte NESTRAGEL. det er pulver som man blander i melka. jeg gav jo mme, så siden du ammer så er jeg usikker på hvordan du bruker nestragel. jeg blanda jo bare i flaskene. Og vi fikk en ny verden!!! jenta også mye mer fornøyd og glad! Det var genialt! Så hør med apoteket eller legen om Nestragel eller om de har noe annet til deg...

Lykke til!

Skrevet

prøv å slutt helt på melkeprodukter en ukes tid. refluks kan utløses av dette. og jeg har lest at ørebetennelse kan gi gulping! få de til å skjekke det vist de ikke har gjort det! mi og gulper så fælt, og de skjekket ørene på henne ørten ganger så....

Skrevet

hurra!!! ingen gulp i dag + ei real tissebleie:) tak for gode råd:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...