Kamille:) Skrevet 29. desember 2006 #1 Del Skrevet 29. desember 2006 Om min sønn er det de kaller begavet vet jeg ikke, men han er i alle fall veldig tidlig ute og er en smart og oppvakt liten kar. Får høre, både fra leger, barnehage og folk ellers, at det er noe spesielt med han og at han er veldig intelligent og kan mye og lærer fort. Det jeg har merket meg er at en del voksne behandler han veldig strengt, behandler han dårlig, vil jeg si. Med det mener jeg at de krever for mye av han, f.eks. i forhold til sine egne barn, om barna f.eks. krangler så får mitt barn beskjed om å skjerpe seg selv om han er like gammel som det andre barnet og det gjerne var det andre barnets skyld, eller at de var like mye skyld i det begge to. Bare fordi han oppfører seg som eldre enn han er, synes jeg det er synd om han skal forskjellsbehandles slik. De kan også kreve at han skal utføre ting eller forstå ting, for så å bli irriterte om han ikke greier det eller vil. Jeg merker også at voksne kan bli irriterte over alle spørsmål han stiller. Det er intelligente spørsmål og jeg vet ikke om det irriterer dem at han i mange tilfeller på en måte setter dem på plass med spørsmålene sine, eller om det er fordi de ser at han er smartere enn deres barn at de blir irriterte. Jeg håper jeg slipper klagete innlegg her om at jeg skryter av barnet mitt og at han sikkert ikke er smartere enn andre, for dette er et seriøst innlegg jeg ønsker meg svar på fra andre som kanskje opplever noe lignende. Om noen oppfatter dette som skryt så får jeg bare si at det virkelig ikke er ment slik. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7586882-d%C3%A5rlig-behandling-fra-voksne/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ravna Skrevet 4. januar 2007 #2 Del Skrevet 4. januar 2007 Jeg tror det fort kan bli slik hvis barn oppfører seg eller ser eldre ut enn det de er. Det kan være lett å glemme at barnet egentlig ikke er så "stort" enda. Jeg ville ha minnet de voksne dette gjelder på at han tross alt fremdeles er en liten gutt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7586882-d%C3%A5rlig-behandling-fra-voksne/#findComment-7640138 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå