Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det vanlig at man avvenner når man fullammer?

Jeg trodde liksom det var matingen på dagtid som forsvant først jeg?

(middag blir grøt, så øker man på med måltider etterhvert til man sitter igjen med nattapupp, frokostpupp og evt nattpupp?! for så å avvenne helt tilslutt?)

(årsaken til at jeg spør er min FORHATTE svigersøster som var helt sjokkert over at jeg ikke allerede hadde begynt med nattavvenning, vesla er 3,5 mnd... og her inne ser jeg mange avvennes når de er en 7-8 mnd?!?!)

Skrevet

Min tulle på snart 7mnd krever ennå ett måltid til natten...

Skrevet

Skulle vel avvent lillegutt ja, ammer to til tre ganger pr natt enda. Men han nekter å spise mat så jeg tenker at han kansje trenger næringa? å så er det enklere å slenge fram en pupp så han sovner enn å ha skriking noen netter :) hmm sikkert feil å tenke sånn. Men det er verst for meg selv det. Tror man må finne ut selv når det er riktig å venne av.

Skrevet

Hvis ikke det er stress for deg så ikk ehør på andre, uansett babyens alder. Når det er sagt så skal man vel ikke avvenne de når de er så små, uten at de ønsker det selv. Så små trenger ofte mat på natten. Den "gylne regel" sier vel at etter 6 mnd skal de ikke ha behov for mat på natten, dersom de får i seg nok på dagen.

Noen barn på 3 mnd sover jo rundt, andre våkner og trenger mat.

Ikke hør på den forhatte, du=) Hør på mammaen inni deg!

Skrevet

3,5 mnd var da veldig tidlig? Min lille er 4,5 og jeg har ikke begynt å forsøke og venne henne av med mat om natten. Håper på at det skal gå av seg selv, jeg. Vet ikke om jeg klarer å la være og gi pupp hvis vesla skriker etter den.

Skrevet

Alle disse som ikke klarer å konsentrere seg om egne barn og heller på død og liv skal blande seg inn og kritisere andre burde fått en skikkelig smekk på lanken! (hadde jeg fått en femmer for hver gang jeg hørte: "nei, guuuud gjør du sånn?" og "neimen, det her skal man gjøre og ikke gjøre" og "standardmalen for barn er akkurat sånn", ville jeg bodd i svæææær enebolig og kjørt Hummer..)

Det er forskjell på barn og barns behov for næring, og nattavvenning bør man oftest ikke tenke på før barnet spiser litt fast føde og om de fortsatt trenger det og det ikke er et stort problem for deg må de da få mat om natta..

Jeg måååå bare spørre..Har hun barn selv..?

Skrevet

nattavending på 3,5 mnd baby :D hehehe ????

Vi har fortsatt en nattapupp og vesla er 10 mnd!

Skrevet

gutten min på 9,5 mnd får fortsatt en flaske i løpet av natten ;) Ikke stress, 3,5 mnd er altfor tidlig til å skulle venne henne av med nattmat!

Skrevet

Sweet Amber;

Hadde jeg fått det bare for hver greie svigersøs sa hadde jeg utranka både Tommy Sharif og Røkke glatt på neste "hverm er rikest" kåring;) Haha...

Hun har forøvrig et barn selv, han er 9 år... Hun kunne ikke få flere og ser på min som datteren hun aldri fikk... Noen fordeler er det jo ved det men MANGE bakdeler også!

Men da har jeg fått bekreftet at svigersøs ikke har peil, var det jeg trodde;)

Skrevet

skal vel ikke nattavenne før de er 6 mnd. jeg gjorde det når han var 8 mnd.

Skrevet

Hehe, den svigerfamilien, den svigerfamilien :) Nattavvenne en baby på 3 mnd??!! Tydeligvis lenge siden hun har hatt småttiser selv, ja...

Stol på deg selv og din egen magefølelse! :)

Skrevet

jeg har hørt at man ikke skal nattavvenne før man er oppe i iallefall 2 porsjoner med fast føde om dagen :) Synes det høres helt tullete å skulle nattavvenne en 3 mnd gammel baby - han våkner jo fordi han trenger mat!

Skrevet

Heia vennen!

Må bare spørre; er det samme person som gav deg tipset om at babyer kan skrike seg i søvn? Følg snuppa du, ikke alle babyer er like. Embla sier nok i fra hva hun trenger, hun vet nok det bedre enn oss, naboen eller sviger-XX

;)

Skrevet

Det sies jo at babyene etter at de har begynt med noe fast føde på dagen, ikke skal trenge mat på natta..... Så etter 6 mnd vil jeg si.

Med storebror så nattavvente vi da han var 7,5 mnd. Syntes ikke det var noe pes med ett nattmåltid, men det var godt da det forsvant også :)

3,5 mnd synes jeg er tidlig på en baby som kun får mm, om da ikke babyen har "bestemt" det selv.

Skrevet

Endelig mamma; seff var det det:p jeg er forsynt på den dama nå... Har feiret hele jula med henne, men ga beskjed etter første runde med "skal, bør må" at jeg drar hjem om det var sånn julen skulle være... Så slapp billig unna;) hihi

2nj; takk:) Jeg synes heller ikke det er noe pes, er helt greit. Er stort sett bare en gang per natt samt at det hender hun sover hele natten helt av seg selv...

Skrevet

da lillegutt var 7 mnd, ammet jeg bare 1 gang om natten.. når folk spurte om han sov greit om natten, (noe han egentlig alltid har gjort bortsett fra mat hver 2-3 time i begynnelsen) så svarte jeg ja, og han spiser bare 1 gang om natten... kjempe happy for det, synes ikke det var noe pes.. alt var jo unnagjort på 10 min... men da fikk jeg til svar at "jammen han trenger ike mat da, det må du slutte med..." nattammet fra til 8 mnd, da tok jeg nattavvenning, men hadde nok ikke vært noe problem å fortsette.. det endte jo med at jeg våknet kl 03 uansett... :o). låg liksom å venta på at han villle ha mat.... nattavvenning gikk på 1 natt, han sutra i en time, så var det over, så det var veldig greit...

men gjør som du selv føler for.... men 3 mnd, synes jeg er for smått til å avvenne.. husk det er trygghet og nærhet og... noen sover jo hele natta fra start av, andre gjør det ikke... når lillegutt var 3 mnd, var jeg nok oppe 3-4 ganger i løpet av natta tror jeg.... er jo bare for en periode... åja, det er godt når en kan begynne å sove hele natta.. men det kommer....

Skrevet

tillab

Uff da, tenkte jeg det ikke;) Drit i dumme dama, og nyt at julen er over, hihi..

Må sees snart igjen, blir godt med litt hverdag igjen nå!!

Skrevet

Er treff den 4 om du vil være med, og badingen er hver onsdag fremdeles!

Tror ikke vi blir sånn kjempemange på treffet og gleder meg veldig, da rekker man kanskje prate litt med alle:)

Skrevet

Juhu! Klar for treff, må bare sjekke kalenderen først. Ja, det var så mange sist jeg var med, så blir håpløst å rekke å prate med alle.

Har du det bra ellers?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...