Gå til innhold

Når begynte/begynner dere med høystol til babyen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat vært på IKEA og kjøpt en Antilop høystol med brett og slik oppblåsbar støttepute. Prøvde å sette snuppa i den og hun satt som en konge... Men så ble jeg så usikker på om hun er for liten å sitte i den ved måltider?? Hun er 5,5 mnd og sitter fint på fanget mitt når jeg holder henne under armene..

Hva er deres erfaringer??

Skrevet

jeg har min litt i høystolen under middagen. huner sn art 7mnd, men kan ikke sitte uen støtte. Har vel hatt henne i høystolen siden hun var 6mnd

Skrevet

Det vil variere etter hvor godt barnet ditt sitter selv. Du forteller jo at hun sitter godt i stolen og da går det sikker også greit og ha barnet der i en liten stund av gangen. Jeg begynte litt rundt 5 1/2 mnd alderen, ca 5-10 min og har økt tiden litt og litt, men det bør kanskje nevnes at mitt barn har hofteleddsdysplasi og er nok så avstivet i sete og rygg pga skinner.

Skrevet

Fysio sier de ikke skal sitte i dem før de kan sitte selv...

Mine har brukt dem akkurat når jeg har gitt dem mat, da, for det har vært så mye enklere, men de skal ikke sitte sånn at de "henger", det blir alt for stor belastning for de små ryggene.

Skrevet

Tassen fikk tripp-trapp da han var omtrent 8 mnd. Han var ikke helt ekspert på å sitte selv enda da, men det å sitte i den 10 minutter for å få mat 3-4 ganger om dagen gjorde at han raskt ble superflink til å sitte selv. Så det var fin trening for han i å finne balansen.

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Skrevet

Gutten min var vel rundt 6 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...