NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Vasker dere alt av babyutstyr? Alt fra soveposer, ammeputetrekk, dyner, sengerand osv.? Vasker jo klærne, men er litt usikker på om jeg skal vaske alt av store ting.. På dynene så kommer det jo nyvaska trekk over.. Og et spm. til.. Vasker dere alt barnetøy en eller to ganger? Setter stoor pris på svar=)
Maren Elise og mamman Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Jeg har mye utstyr som dyner, pute, voksipose, etc etter mine to andre barn som har ligget i kjelleren på lagring. Det har jeg nå vasket opp, samt at jeg skal vaske alt babytøyet i løpet av januar. Vasker ikke nytt tøy mer enn en gang, nok d skulle jeg tro. Hadde nok villet vaske dyner puter etc uansett om d var nytt eller arvet, d ligger litt lukt igjen i utstyret. Men d er min mening.
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Hei=)vasker bare det som er tett innpå kroppen til den lille, altrå som har hudkontakt=)og om det er mye overskuddsfarge som kan smitte av. Første ungen vaska e alt, litt hysterisk, men det er ikke nødvendig har e fått høre.. Sånn som kjoler vasker e ikke, fordi e ho skal ha body og strømpebukse under:)Vaska 1gang..
LisaColli Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 jeg vasker alle klær (bortsett fra utedresser), sengetøy, håndklær og kluter. vasker bare 1 gang. resten av leker og sengen osv skal jeg tørke av med en klut.
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 jeg vasker klær,sengetøy,gulpekluter,kluter,hånkler,kjøredressen,fleece posen,luene,sokker,bodyer og tepper... men ikke sengekant,madrass,dyne,pute eller sengehimmel.. skal ta og lufte madrassen,dyna og puta ute i hagen men ikke no mer enn det..samma gjelder lammeskinnet og voksiposen... og møblene vasker jeg av(tørker støv) som jeg gjør i resten av huset men ikke no desperat vasking med masse vaske midler..
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 glemte og si at jeg vasker kunn 1 gang.. er da ikke SÅÅÅ hysterisk av meg...!
Mana83 Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 Jeg vasker bare bodyer og strømpebukser og slike ting som kommer i kontakt med huden mest..ikke nye klær som gensere å bukser og slikt..alt som arves vasker jeg..pluss kluter,tepper,og sengtøy...ikke dyner og puter..sovepose er ny så vaskes ikke.. men anyway..hvorfor vaske det mer en en gang?
Mrs. Bouquet Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 På flere av tingene jeg har kjøpt står det at man skal vaske alle tekstiler til babyer minst to ganger for å bli kvitt kjemikalier. Så jeg vasker i alle fall sengetøy mer en 1 gang, det samme gjør jeg med nytt sengetøy til oss selv. Jeg reagerer faktisk med ubehag mot huden om nytt sengetøy ikke er vasket godt, og jeg har ikke noen spesielt sart hud. Har erfart at dyrt sengetøy ofte ikke krever så mange vask før det er behagelig mot huden som rimeligere typer.
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 30. desember 2006 Tusen takk for svar alle sammen! Ha en fin dag=D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå