Gå til innhold

Prøver igjen jeg :) Hvilken grøt gir dere til baby 5 mnd. Gir dere frukt i tillegg?? Trenger goderåd!!!!


Martemoren

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig forvirret om hvilken grøt jeg skal gi. Mais/Ris eller most frukt eller egge deler???? Baby er 5 mnd. Han har hatt veldig hard mage eter at jeg begynte med grøt, men det gikk seg til da jeg justerte grøt mengden. Kan det være skade på tarmene? Er redd jeg har ødelagt noe.........Ikke lett dette her,jeg gir nå grøt for allergikere til baby, men er det bra å skåne for mye?? Trenger gode råd......

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Antarctica

Ikke hvete til allergikere, gi ris havre el mais. Trenger han forresten grøt?Hva slags melk gir du?Hard mage ødelegger ikke tarmene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sluttet å amme når han var 4 mnd. Han tygget sånn og var ukonsentrert, så da ble det bare stopp. Jeg gir colett, og er fornøyd med den.etter at jeg statet med grøt sover han hele natten. veldig bra:) Helse søster mener at han ikke er allergisk, så da ble jeg lettet. Bruker ris til lunsj og mais til kvelds. går bra nå, men vet ikke hvilken frukt og grønnsaker jeg bør starte med. Har du noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå på helsekosten og prøve quinoa eller hirsegrøt også. Spelt er også bra.

 

Til å søte med kan du legge svisker, fiken eller aprikos i litt kokende vann og hakke/blende de etterpå. Får også magen i gang og inneholder mye jern.

 

Du kan også søte med fruktmos eller nypeekstrakt.

 

Eneste frukt man bør unngå ved hård mage er banan. Sitrusfrukter bør man også vente litt med men ellers er det bare å begynne :-)

 

Du kan for eksempel gi grøt til hovedmåltid og frukt til mellommåltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...