Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Har ei datter på 12 uker som har store problemer med å finne roen selv. Jeg må tulle henne inn i ett helse teppe for at hun skal klare og sovne av seg selv, hendene forstyrrer henne på en måte når hun ikke blir tullet inn i teppe. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å slippe og tulle henne inn i teppe?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 jeg måtte bruke ei kosefille for at gutten min skulle klare å finne roen selv. Da gikk det kjempefint og nå legger jeg han hver kveld kl 8 og da sovner han selv uten å måtte bli kost med eller være i fanget.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Ærlig talt, hva er problemet?Babyer føler seg trygge når de blir tullet inn, og det er faktisk med på å fremme gode søvnvaner. Det er vel ikke akkurat en stor jobb å tulle barnet inni et teppe, eller?Helseteppe eller ullteppe er bra å tulle barnet i. Vi snakker om et barn som er 12 uker her, ikke en 6 åring. Hallo?Fortsett med helseteppet,du.
tessa77 Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Mulig du har ett problem, ikke jeg! Vil kun ha forslag fra seriøse mennesker som er inne her. Ikke bli kritisert for at jeg vil ha noen forslag!
Muffinsmamma Skrevet 30. desember 2006 #5 Skrevet 30. desember 2006 jeg tullet også babyen inn i et teppe fra begynnelsen av, og gjør det fortsatt, han er 7 mnd.. jeg håper at han en vakker dag sovner på egen hånd. han blir fortsatt distrahert av hendene sine, om jeg ikke tuller ham inn ligger han og leker med smokken, gnir seg i ansiktet og fekter. sovner fort når jeg tuller ham inn.
moo Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 Jeg skjønner ikke helt hvorfor du synes det er noe som bør endres på? Det høres ut som om dere har funnet en god måte som fungerer utmerket for dere? De sier jo at noen babyer føler en veldig trygghet ved å bli svøpt slik.
Hoppetussa Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 Har en hs som støtter at man skal få barna til å sove på deres premisser. De fleste vokser det av seg. La henne føle seg trygg, tull henne inn i teppet. Ellers er som nevnt her en koseklut også en form for nærhet.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 En koseslut er vel strengt tatt en erstatning for nærhet, eller? Men ellers jeg er veldig enig, det er viktig å høre på barnets signaler og la barna sove på deres premisser. Og spesielt når de er så små. Finn det som fungerer for akkurat dere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå