Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Har ei jente på 6 mnd og vi har i de siste dagene prøvd med litt middagsmat på glass (Mors lapskaus), men hun brekker seg og kaster opp etter små smaksprøver på tungen. Har også prøvd med ekstra vann i for å gjøre konsistensen tynnere, men med samme resultat. Er det noen som har erfaring eller tips til hvordan man bør gå frem for å venne barna til middagsmat? Romjulshilsen :-)
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Hva med å prøve ett annet slags middags glass? Syns det var bittelitt biter i mors lapskaus,gutten min bare brakk seg av den. Prøv heller en type som er helt uten biter,kan anbefale hipp potet/mais pure med kalkun. Den er mild og litt søt i smaken (pga maisen) og helt uten biter Gutten min elsket den og er fortsatt glad i den nå som han spiser litt biter Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 gutten vår spyr og... men ikke av middag....men av grøt... blir litt fortvila av det...forstår ikke hvordan jeg skal få i han grøten.
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Er ikke den lapskausen fra 6 mnd? Gi en 4 mnd i stedet, er heeelt mosa og lite smak. Pernille vil absolutt ikke ha småfolk, det er jo de som har mors lapskaus. HIPPs pasta og brokkoli, derimot, er storfavoritt!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Oi....så raskt det kom svar :-) Tusen takk.... i morgen blir det "løp og kjøp" ny type middag :-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 nei det er NESTLE som har MORS LAPSKAUS....eller jo...hehe.. du har rett....Nestle har MORMORS lapskaus..beklager!!
alvefrøken Skrevet 30. desember 2006 #7 Skrevet 30. desember 2006 prøv og ikke stress med maten! Mat skal være hyggestund Noen barn trenger lengre tid på å vennes med mat. Vår jente spiste ikke nevneverdig før hun var ca 9 mnd. Hun liker bare nestles grønnsaker med kalkun
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Anbefaler å ikke stresse med det...det er nok fordi han ikke har fått til spiseteknikken helt. Eller så ille jeg prøvd noe annet å spise. Kan også være en kombinasjon av det. Vent noen dager å prøv igjen, ikke stapp det inn om ikke interessen er her. Datteren min er 6mnd i overimorgen faktisk og hun har spydd og brekt seg innimellom i 1mnd ca. Ja kom på en gang til, temperatur...hun brekte seg lettere om det var for kaldt. Men det jeg også skulle si ja er at hun bare for noen dager siden plutselig skjønte hvordan man skulle spise, så nå går det meste ned på høykant. Ikke alle som får til spisingen med en gang...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå