Gå til innhold

sovner greit om kvelden, men våker etter en time

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på 11 uker sovner greit til kvelden men våkner etter 1 time. Da vil hun ha mere mat (hun får mme - hun er flaske barn). Når hun da skal sove igjen blir det problemer, hun er lys våken og vil ikke sove...... noen ganger går det greit andre ganger så ligger hun gråter og er urolig. Men når hun først sovner igjen sover hun hele natten.

Er det noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for at hun ikke skal våkne etter en time?

Skrevet

Tror det er veldig vanlig, min gjør det også. Tror det går et skille der i søvnen, altså de er på vei inn i en dypere søvn. Hos meg holder det ofte å bare stappe inn smokken. Gjør det ikke det tar jeg han aldri ut av soverommet, skrur ikke på masse lys, synger og vugger litt mens han spiser og sitter å holder på han helt til han sover igjen.

Skrevet

tror ikke det fins noen råd for selve oppvåkningen.. se til at hun får nok mat den første gangen du gir henne flaske slik at hun ikke "trenger påfyll" etter så kort tid.. ellers kan du prøve å gi henne flaske nr to i mørkt rom evt i seng di for å roe henne raskere.. lykke til..

Skrevet

Takker for svarene. Jeg prøver bestandig med å putte kun smokken inn, men den spytter hun fort ut igjen :-). Jeg har en regel som også sier at når hun er lagt for kvelden så skal hun ikke ut av soverommet før dagen etter. Mater henne bestandig på soverommet som er mørkt.

Hun er stort sett blid og fornøyd hele dagen da :-)

Skrevet

AKKURAT SÅNN ER DET HER OGSÅ OM DAGEN!!!!!

Knerten er snart 3 mnd ;)

i snart en uke har han våkna etter ca en time.. smokk funker ikke.. får pupp .. deretter sover han i mange timer;) Knakje det bare er sånn i den alderen?

Skrevet

.Hei :-)

Min datter på 6 mnd får også mme og hun har også til tider våknet etter en time på kvelden. Jeg har erfart at søvn mønsteret i løpet av dagen har innvirkning på dette. Hun kan sove fra 21.00 til 10-11 dagen etter (fra 2 mnd) Lar jeg henne gjøre det blir det lite rutinesoving på dagen og også litt våking på kvelden. HS fortalte at når barn sov lenge på morgenen hadde de ofte litt innsovingsproblemer på kvelden. Som oftest når hun våkner etter 1 time prøver jeg først og se om hun sovner igjen etter en stund, hvis ikke dette skjer sovner hun raskt etter litt mme på sengekanten. Hvis vi kommer oss opp rundt 09-09.30 sover hun nå fra 11.30-14.30 i vognen og ca 1/2 time mellom 17-18. Legger jeg henne rundt klokken 20 våkner hun som oftest etter en time, klarer hun å være våken til 20.30-21 sover hun hele natten. Min jente er noen mnd eldre enn din, men dette mønsteret har vart i flere mnd.

Skrevet

takker for svaret. Jeg skal prøve og se litt på dette mønsteret. Kanskje jeg finner ut det samme som deg :-) det er verdt ett forsøk i alle fall :-)

Skal prøve ut litt i morgen når det gjelder søvnen hennes på dagen. Hun sover godt nå :-) Godt nytt år :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...