Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Gutten min er 2 mnd og han: - Finner aldri søvnen sin selv. - Fås i seng fra kl ni til to om natten. - Stort sett må det samsoves for i det hele tatt skal bli noe søvn på noen av oss. - Om morgenen kan baby sove fram til ni eller tolv for den saks skyld............. - Spiser annenhver time om dagen, men noen ganger hver time eller tredjehver. - På dagtid kan han ikke ligge alene om han er våken. Synes med andre ord alt er bare rot, og han er sta og egen som et esel. Helt umulig å få til rutiner på noe som helst, han HYLER om han ikke får viljen sin. Noen som har det på samme måte eller er det jeg som har en krevende baby? ? Hilsen litt oppgitt, men stolt mamma.
Stratos med 3 barn Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Slapp av! Han er bare to mnd og det er ikke lang tid å tilpasse seg denne verdenen på! Svært få babyer på to mnd tror jeg finner søvnen selv! Min er bysset i søvn hver kveld, nå er han 3,5 mnd og vi er nå i ferd med å finne søvnen selv på kvelden, på dagen har vi fremdeles en utfordring. Det virker som om han må modnes litt for å være trygg nok til dette med å finne søvnen selv. Hyler når han ikke får viljen sin? Hva vil han da?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 hei.. trøst til deg, men lille på syv uker er på samme måten.... nå skal det sies at hun har kolikk da som medvorker litt på sovingen, men noen ganger sovner hun av seg selv kl 22 andre ganger som natt til i dag fant hun ut at hun ikke skulle sove mer enn maks 30min sammenhengende..... før klokken 5 i mirges... andre ganger gråter hun til klokken to...er alltid forskjellig trøster meg med at det sikkert går seg til
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Godt at det ikke bare er meg da. Er egentlig en tålmodig sjel, men en prøvelse å holde på med byssing langt inn i natten.. Til stratos uten luft: han hyler når han ikke får viljen sin, dvs å bli båret rundt på konstant, sitte på mammas fang istedet for å ligge på leketeppet eller ligge i sengen sin etc etc..... Iallefall så virker det som han har fått en sterk vilje.. Joda, han er jo enda liten, så det går seg nok til, bare en trøst å høre at andre har det sånn også. Synes det er så mange som kan skilte med babyer som sovner av seg selv kl syv og sover til ni her. Da blir jeg litt stresset.
luana Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Min lille gutt er 6 og en halv uke gammel, han er ekstremt sta, han nekter å la meg få legge han ned så jeg kan få gjøre små ting som å få gå på do , rydde litt, spise , da er det hyling med en gang. Tar jeg han opp er han stille på sekundet. Og søvn, hva er det, har flaks om han sover tilsammen 5 timer om natten. Og når jeg er så sliten at jeg ikke vet opp ned på meg selv, smiler han så fint til meg , smelter hjertet mitt og jeg glemmer alt strevet i noen sekunder. Så er jeg oppladet til en ny runde Så noen rutine er nok bare å glemme nå, men det er viktig å ihvertfall ha en stelle for kvelden rutine, stenge lys og få ned støynivået. Slik at de skjønner forskjell på dag og natt etterhvert
prinsesse & lille spire Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 hehe må jo smile litt da;o) snuppa mi er 7mnd enda sånn....oki, ikke fullt så galen,men klarer feks ikke finne søvnen sin selv, la seg ikke før nå, sover lenge,maten er ok...men ammer ganske ofte enda(men det er jo kos )......men,men de er jo noen herlige sta småtroll:o) koser meg for det om;o)
Stratos med 3 barn Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Tenk dere ungene deres som dyr. De klarer seg ikke selv og innstinktet dems sier at de er i fare om de plutselig feks ligger et sted alene. Da må man begynne å trene de på det. I korte intervaller, kanskje først sitte ved siden av de å bare holde hånda, så gå litt lengre og litt lengre unna. Selv passet jeg på at guttungen alltid så meg når han var så liten, nå har vi jobbet oss opp slik at vi kan være i forskjellige rom forholdsvis lenge uten at han skriker meg tilbake til seg. Jeg tenker meg ofte guttungen som en hund for de har jeg trent endel og med litt fantasi er det kanskje stygt å si det, men det går ut på det samme!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Ja godt å få et smil en gang i blant, de er jo så supergode,)
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Sånn var jenta mi også! Men jeg klarte det bare ikke så her måtte noe gjøres... Jeg klarte ikke la henne gråte og sånn, men tilslutt lot jeg henne gråte i vogna mens jeg trillet den inne, hun fant søvnen etter ca 20 min, om kvelden ved leging lot jeg henne gråte i vogga, da tok det ti min, nå er det vanligvis littegranne sutring ved legging om kvelden men hun sovner raskt... Leggetiden er mellom 1830 og 20, avhengig av hvor lenge den siste luren har vart, mer enn tre timer våkentid før hun sovner så blir hun overtrøtt... På dagtid er litt verre men trille i vogn går bra, og nå som vi har masse leker å tilby henne går det an for henne å ligge alene og pusle en stund. Uro, lekegrind og ting med lyder anbefales forsøkt, funker kjempebra, og som tilvenning må du nok tåle litt sutring;) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 Takker for alle kloke svar. Og godt å vite at jeg ikke er alene;9 Natta natta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå