kezz Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 og kan man gi direkte fra springen?? eller koke først, og så avkjøle det??
kris78 Hurra for jenta mi :) Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Vi begynte fra 6 mnd. Kokt vann.......Best det i disse E-coli tider.....
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Kan vel begynne å gi vann allerede når baby er nyfødt. Ikke noe farlig med vann hvertfall Selv kokte jeg vannet til gutten min var 2mnd,da fikk jeg beskjed av HS om at vannet her i landet er stort sett så rent at det ikke trenger å kokes før baby får. Men kan være greit å varme det litt da,iskaldt vann kan gi magevondt.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Vi gir direkte fra springen. På hs sa hun at de kunne få vann allerede fra de var bittesmå (les: noen få uker), det var veldig varmt her i sommer... og hun sa vi trengte heller ikke koke det, kaldt vann rett fra springen. Vår lille venn begynte å få vann når han begynte med grøt. Han digger vannet, og han får det kaldt:)
Mamma til 3E Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 jeg har gitt vann lenge, begynte vel da han var rundt 2 mnd, kanskje litt før også. Jeg koker det og avkjøler det. I begynnelsen fikk han vann som var litt varmt, men nå får han romtemperet vann, men fremdelse kokt. Er snart 5 mnd.
LilleStjerne Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Jeg ga litt da snuppa var ca 2 mnd. Hun var veldig forkjølet og hostet mye. Virker som det lindret den tørre halsen litt. Jeg kokte opp vannet og lot det avkjøle seg til romtemp på benken. Du kan sikkert koke det og ha det i kjøleskapet og varme det litt i vannbad når du skal gi litt. Jeg ville ikke tatt sjansen på vann fra springen enda.
Sivalur Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Hvis du fullammer trenger du strengt tatt ikke gi vann, den tynne melken som kommer først er tørsteslukker. Men det kan jo sikkert være greit å begynne litt tidlig. Jeg ventet til nå, når han er 6 mnd, og det er ikke så lett å få han til å drikke det vannet. Vil helst ha pupp. Koker det ikke, synes kokt vann smaker pyton selv, og de får i seg så mye bakterier fra alle mulige steder, så det lille som skulle være i kaldt vann fra springen tror jeg han tåler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå