Doronia Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Jeg sliter veldig med brystspreng, så jeg skulle finne ut hvor mye melk d kommer fra 1 bryst, da kom d ca 1,5 dl. Er dette normal mengde? Sønnen min på 15 dager drikker veldig lite føler jeg, må pumpe meg 3 ganger daglig for å ikke lekke hele tiden.
Stratos med 3 barn Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Har ikke veldig god greie på dette, men pumper du deg går melkoproduksjonen opp, så det ville jeg evt sluttet med. Bruk innlegg mot lekkasje. Det er slik i starten, men stabiliserer seg etterhvert.
Doronia Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2006 Problemet er at d lekker hele tiden, så sprenger d som f... om natta:(
Sivalur Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Hvis du pumper 3 ganger daglig, så øker du produksjonen og vil da produsere mye mer enn gutten din egentlig trenger. Dermed får du spreng. Så lenge gutten din bare er 15 dager, så er det jo fint at du allerede nå har så mye melk - ikke alle som har det, jeg slet ihvertfall 3 uker før jeg var ordentlig igang... Så det skal du være glad for!! Mine tips til deg er å slutte å pumpe, og når det sprenger som verst om natten kan du legge gutten til brystet. Etter en stund vil melkeproduksjonen stabilisere seg. Jeg lakk også veldig mye i begynnelsen, og har prøvd omtrent alle merker som finnes av innlegg tror jeg! Og det suverent beste mot lekkasje er Chicco sine. De føles tørre selv om du har lekket mye, og jeg opplevde aldri at det lakk gjennom med de. Du kan også trykke hardt på brystvorten etter amming, som på en ringeklokke, da vil du stoppe lekkasjen. Jeg lakk vel de første 3-4 mnd, hele den tiden pumpet jeg en gang til dagen og fylte opp fryseren. Så sluttet jeg å pumpe, brukte 'ringeklokke' trikset, og nå lekker jeg omtrent ingenting (er 6 mnd nå). (også greit å bytte ammeinnlegg ved hver amming hvis du lekker mye... ) Når det gjelder om 1,5dl er normal mengde i en pupp, så hørtes det mye ut så tidlig. Men da er du heldig og har mye melk og kan fullamme til 6 mnd uten problemer vil jeg tippe. Du kan regne at babyen skal ha 150 ml per kilo kroppsvekt per døgn. Så hvis babyen din nå veier 4 kilo, skal han ha 150x4 = 600 ml i døgnet. Så små babyer spiser gjerne ganske ofte, men si at han spiser 8 ganger i døgnet. Da skal han ha 75 ml per måltid. Tipper at han nøyer seg med en pupp til hvert måltid? Det gjorde min de første månedene og det syntes jeg var ganske deilig. Nå skal han ha to, slitsomt om natten, hehe. Ellers kan du også legge ut dette spørsmålet på ammedebatten, der er det noen flinke ammehjelpere som pleier å svare (har fått mye hjelp der jeg). Kos deg med tassen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå