Gå til innhold

Etter egginnsetting - må man ta det rolig da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekstra med ro er nok viktig. Enda viktigere er det kanskje å ikke stresse !

Så om du tror det blir stress, vent noen dager. Blir det ikke stress, kan vel en hjemreise være rolig og fin.

Kanskje dra hjem dagen etter da..

Lykke til !

Hei... Først og fremst synes jeg du bør ta det med ro de to første dagene etter min personlige mening...ikke løft noen tunge bagasjer og slikt etterson du skal reise.. Jeg fikk forbud på sex de første 14-20 dagene også. Ta det mest mulig rolig den første måneden frem til blodprøve dagen. Ellers ønsker jeg deg lykke til....

Hei nick...

Ikke for å skremme deg, men et vennepar av oss advarte oss nylig (2 dager siden) om det å fly når en er gravid. De sa det at en burde ikke fly de første 3mester. De sa ar dersom man tar strekningen Stavanger- Oslo (ca 1 time i luften ) så kunne det sammenlignes med 10 ganger rønken av overkroppen.

Min venninne fikk svangerkapsforgiftning i uke 20, noe som stortsett ikke skjer før i uke 21-22, så hun ble ikke behandlet tidlig nok, dette medførte at deres datter døde. De fikk denne fly-beskjeden av en lege i forbindelse med utredningen av barnets plutselige dødsfall...

Greit å vite dersom en blir gravid.....

synes dette var litt rart, jeg har en veldig aktiv jobb. Bruker kroppen mye, i tilegg er jeg aerobic instruktør. Etter mitt første forsøk fikk ikke jeg noe lengre sykemelding enn til og med innsettingsdagen fordi det var viktig at man levde som normalt selvom man er ruger. Så dette med aktivitet hadde ikke noe å si. Vi reiste også på ferie til Spania på rugedag 7 el 8, og dette forhørte jeg meg også om i god tid før jeg skulle dra om dette var farlig for en eventuell graviditet. Det var det overhode ikke. Fikk jeg en blødning på ferie hadde jeg uansett fått den hjemme. Da hadde det ihverfall ikke noe med flyturen gjøre.

Synes det er rart at vi får så masse forskjellige instruksjoner....Hva er da riktig og hva er feil?

jeg tilhører porsgrunn.....

Tilslutt kan jeg jo også nevne at jeg har en venninne som testet posetivt på sitt første ivf forsøk, som både stresset, trente og levde helt som npormalt når hun var ruger. og i tilegg var i Thailand i 8.uke. Uten komplikasjoner.....

Nei nå skjønner ikke jeg noen ting ihverfall....

Hei hei!

Da jeg spurte i Porsgrunn om stress, noe jeg var ekstra opptatt av nå under mitt 3. forsøk, sa sjefen der at positivt stress ikke skulle ha noe å si. Man skal leve helt som normalt. Det eneste han mente kunne ha innvirkning var negativt stress, som hvis man f.eks. fikk et nært dødsfall i familien eller problemer i samlivet.

Jeg trodde heller ikke at det skulle ha noe å si med flytur så tidlig i svangerskapet. Det eneste jeg har hørt er at man skal være forsiktig de siste tre månedene i svangerskapet, og at man da burde få det godkjent av lege.

Det med at man ikke skal ha sex de første ukene er pga infeksjons- faren.

Så dette er nesten noe du bare burde føle på selv - hva du orker og har lyst til. Føler du det er mye pes med hjemreise samme dag burde du kanskje droppe det, men føler du det ikke er noe stress ville jeg tatt turen hjem. Du sitter jo stort sett bare på flyet å slapper av...

Annonse

Takk for mange svar! Har nå bestemt meg for å slappe av dagen for egginnsetting, og bestilt fly til dagen etter.

Fly må vi jo nesten gjøre når vi setter inn egg langt hjemmenfra..! Selv har jeg hørt at en ikke skal fly den siste delen av svangerskapet. Og når det er så tidlig som 1 dag i ett evt. svangerskap, kan vel ikke noe fly være skadelig??? Virker rart!!!

Når det gjelder stress, så fikk jeg beskjed av doktoren her i norge at under hormonbehandlingen skulle en ikke stresse, da kunne jeg like så godt slutte med behandlingen. Jeg er inne i en periode med mye å gjøre på jobben, og det blir endel overtid. Legen sa at jeg fikk deligere oppgaver, for noe stress bør en ikke ha i en slik periode...??

Er det noen av dere som har vært sykemeldt under behandlingen eller etter egginnsettingnen?

Har en krav på sykemelding under fravær som skyldes egguttak/innsetting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...