Fikk gutt 010607 Skrevet 29. desember 2006 #1 Del Skrevet 29. desember 2006 Jeg ble sykemeldt i november i fjor (2005) pga graviditet og blødninger. Var sykemeldt frem til midten av mars og fødte et barn i uke 27. Fikk da automatisk permisjon i 6 uker. Babyen døde etter 9 døgn. Etter de 6 ukene ble jeg sykemeldt igjen og var fult sykemeldt frem til 30 juni. Har jobbet fult fra det og frem til slutten av oktober. Er nå gravid igjen og ble sykemeldt i slutten av oktober. Har snakket med trygdekontoret og jeg skjønner egentlig ingen ting av hva de mener, for de sier at min sykemeldingsperiode går ut 1 mai 2007. Jeg går av med permisjon 3 juni. Vil det da si at jeg får rehabiliteringspenger fra 1 mai til 3 juni?? Mister jeg da retten på permisjonspenger?? Og hvordan kan hun mene at sykemeldingsperioden min går ut 1 mai?? Dette ble langt og innviklet, men jeg håper inderlig at noen kan prøve å forklare meg dette. Det viktigste er at jeg får penger det året jeg går hjemme med babyen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7583704-trenger-litt-hjelp-fra-dere-ang-sykemelding-og-f%C3%B8dselspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #2 Del Skrevet 29. desember 2006 § 8-12. Antall sykepengedager Når en arbeidstaker, selvstendig næringsdrivende eller frilanser har mottatt sykepenger fra trygden i til sammen 248 dager i de siste tre årene, opphører retten til sykepenger fra trygden. Når andre medlemmer har mottatt sykepenger fra trygden i til sammen 250 dager i de siste tre årene, opphører retten til sykepenger fra trygden. Dersom trygden yter sykepenger i de første 16 kalenderdagene eller to ukene, ytes det sykepenger i opptil 260 dager. Et medlem som har vært helt arbeidsfør i 26 uker etter at vedkommende sist fikk sykepenger fra trygden, får igjen rett til sykepenger fra trygden i 248, 250 eller 260 sykepengedager. Ved vurderingen av om medlemmet har vært helt arbeidsfør, ses det bort fra perioder der vedkommende har mottatt sykepenger i arbeidsgiverperioden eller fra forsikringen for selvstendig næringsdrivende og frilansere for de første 16 kalenderdagene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7583704-trenger-litt-hjelp-fra-dere-ang-sykemelding-og-f%C3%B8dselspenger/#findComment-7584839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå