rolly Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 jaja jeg har ikke vaksinert gutten min,han er snart 6 mnd nå,men helsesøster har jo skremt meg litt(selv om jeg ikke viser det til henne) var på 5 mnd kontollen og da spurte hun meg igjen om jeg visste hva jeg gjorde?om jeg kunne leve med at hvis gutten min feks fikk kikhoste.Hun sa at i veste fall så kunne gutten min dø av det eller bli hjerneskadet fikk litt panikk da ja Har jo ikke lyst at gutten min skal lide pga av at jeg har nektet han vaksine Dere som ikke har vaksinert er dere helt sikre på at det dere har gjort er helt rett? jeg vill det beste for sønnen min,har jeg gjort det eller? blir gla for noen kometarer i denne saken både for og i mot vaksinen alså
Miss Lane Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Hei. Jeg og min ex har vaksinert begge våre barn, og har aldri vært i tvil om at det er det riktige å gjøre. Hvis vi lar være å vaksinere barna våre vil jo resultatet gjerne bli at disse sykdommene blomstrer opp igjen. Jeg har en mor som er helsesøster, og vi har diskutert en del rundt dette. Jeg for min del ville ikke turt å la være... Det er jo alvorlige sykdommer det er snakk om her. Men vi må alle ta våre egne valg. Hvorfor lar du være? Jeg går jo ut i fra at dette er noe du har tenkt gjennom.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Pertusis eller kikhostevaksinen virker ikke uansett hvor mye du vaksinerer. Så om helsesøster prøver seg med skremselspropaganda, så bør du som mor kreve en skriftelig dokumentasjon fra helsesøster om at denne vaksinen er virksom, uskadelig og til og med spørre helsesøster om det er fare for at det er stor sannsynlighet for oppbluss av kikhoste hvis ungen din ikke vaksineres. I de siste 4 årene har vi i Norge hatt en kikhosteepidemi til tross for ca 95% vaksinedekning hvor ca 8000 ble innrapportert i 2004. (leger har slurvet en del med innrapportering og kikhoste i seg selv kan forløpe problemfritt) Ukjent antall er ikke innrapportert. Det kan være farlig for barn under 3 mnd å få denne smitten. Så ettersom denne vaksinen liksom skal være så utrolig effektiv så burde vel de som var nyfødt få vaksinen i stedet. Uansett om den virker eller ikke. Kilde. MSIS.
Anca har jente og gutt:) Skrevet 30. desember 2006 #4 Skrevet 30. desember 2006 Vi har ikke vaksinert sønnen vår på 6mnd. Og det er nøye gjennomtenkt. Har lest mye om vaksiner både for og imot og endte opp med å ta det valget at vi ville la være å vaksinere. Dette var helsesøster svært bekymret over. Fortalte hvor farlig det var å ikke la ham få vaksinen. Måtte ikke være sammen med barn som var forkjølet for de kunne ha kikhoste!? Ikke reise utenlands med han osv.. Følte at vi måtte sitte der å forsvare oss ovenfor henne om hvorfor vi ikke ville ta vaksinen. Jeg ble så provosert der jeg satt. Er ikke dette et fritt valg som vi foreldre har?? Fritt med tvang spør du meg. Jeg respektere alle som har tatt det valget å latt sine barn vaksisnere,men blir innmari sint når vi må sitte å forsvare oss opp og ned på hvorfor vi ikke vil ta imot vaksinen. Det er et fritt valg å det er det ingen som har noe med! Gjør det du føler er riktig for barnet ditt.
rolly Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 30. desember 2006 takk for svar jeg har lest en del for og i mot jeg også,men man blir jo litt skremt når man får det slengt rett i trynet at jeg faktisk kan være skyld i at barnet mitt dør,ingen mamma med vette i behold vill jo skade barnet sitt eller drepe det da. så jeg får bare tenke videre på hva jeg skal gjøre vill det beste for gutten min uansett jeg da HA ETT GODT NYTT ÅR FORRESTEN
Happy Ignorant Skrevet 30. desember 2006 #6 Skrevet 30. desember 2006 Vi har heller ikke vaksinert vår gutt på 4 mnd og jenta vår på snart 2 år har fått trippel + 1 dose prevnar før vi satte oss inn i emnet, og bestemte oss for å stoppe. Helsesøster gjorde bare jobben sin, dvs hun kom med samme informasjon som resten av helsevesenet. Hun var i tillegg redd for at om våre barn ble syke, kunne hun få problemer med sine overordnede fordi hun ikke har greid å overtale oss til å vaksinere, og dermed ikke har gjort jobben sin. Derfor måtte hun være sikker på å ha "skremt" oss skikkelig. Nå er det faktisk slik at kikhoste rammer alle, både vaksinerte og uvaksinerte. I 2006 er over 700 av ca 1000 smittede mellom 1 og 9 år, ifølge folkehelsas egen statistikk. Dette er den mest vaksinerte delen av befolkningen, så det sier jo litt om effektiviteten av vaksinen. Les alt du kommer over om vaksiner! Det gjør jeg, og jeg blir stadig mer sikker på at jeg har tatt det rette valget ved å ikke vaksinere.
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #7 Skrevet 31. desember 2006 til syvende og sist vet man aldri resultatet av det man gjør eller lar være. men det er greit å vite at statestikkene hs opererer med ofte ikke har rotfeste i det norske samfunn med tanke på komplikasjoner i forhold til sykdommene i et naturlig forløp. jeg var så heldig at hs "konfronterte" med ei relativt feit blekke med inngående beskrivelser av alle sykdommer som var å oppdrive......... med det fantastiske resultat at all min frykt simpelten ble utslettet momentant..........da min logikk ikke responderte hensiktsmessig på denne propagandaen.......og jeg rett og slett konkluderte med at det faktisk finnes et mylder av patogene trusler....såpass mange at det vel egentlig ikke var noe stort poeng å skulle vaksinere mot en lite promille i dette virvaret..... kan ikke si jeg har ofret det en tanke i ettertid...ettertid er snart 10 år siden...... og nå skal jeg vaksine nekte om et halvt års tid igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå