<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 jeg blir så utrolig irritert.. vi blir aldri enige om jentenavn.. vi er enig om felix hvis det blir gutt. og at hvis det blir jente skal hun ha sofie som mellomnavn.. men han vil oppkalle etter sin mor som heter ingrid.. min datter skal ikke hete ingrid!!!!!!!! men han vil absoultt ikke høre på mine forslag.. skjønner ikke hvordan vi skal bli enige jeg!! hvordan skal jeg få igjennom mine meninger?!
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #2 Skrevet 29. desember 2006 dytter litt.. noen tips? eventuellt noen som har noen forslag til navn som passer foran Sofie?
klompen min<3 Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 emma sofie... anne sofie..ingrid sofie;p june sofie, anna sofie, veronika sofie..... marita sofie, heidi sofie, natalie sofie, aina sofie, thea sofie, ada sofie....(",)
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Ane Sofie.... Ane er da et vakkert navn...hehehe:)
#Aurora har tre gutter# Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 mange forskjellige navn og velge melllom.Hva med thea sofie da?
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. desember 2006 thea er et nydelig navn.. men min samboer liker ikke det heller.. tror egentlig han bare har bestemt seg for at han skal oppkalle etter sin mor som heter ingrid..han ønsker altså ingrid sofie men det ønsker jeg ikke. det er et altfor vanlig norsk navn. jeg er nemlig halvt portugiskisk og mitt barn vil da antagelig få noen av mine mørke latinske trekk.. og da ønsker jeg ikke et helt vanlig norsk navn som ingrid. jeg har sagt linea, angelika, amalie,adina, thea, mathea, lea og mange mange flere.. men kommer ikke igjennom med disse ihvertfall.. derfor tenkte jeg å få noen forslag her inne å skrive en lang liste med navn jeg syns er fine til han så kan han få velge et av de..
lillenina Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 trur du trenger et navn som begynner på i, for at gubben skal bli fornøyd:) Så her kommer det: ida sofie, vanlig men ikke ingrid Hva med bare sofie?? Eller ingrid som mellomnavn?? Navne debatten er vanskelig!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Datteren min er halvt Columbiansk, mørk og vakker:) (bilde av henne i profilen min) Hun heter Vilde Nathalie.. et Norsk navn kombinert med et som er importert..
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2006 har tenkt litt på dette.. men da vil jeg ihvertfall ha ingrid i midten for det er ikke mitt favoritt navn liksom. men det er jo ingen navn som passer foran ingrid. av en eller annen grunn så vil jeg ha mellom navn hvis det blir jente. blir det gutt så har vi tenkt til å ha bare felix.. ja kanskje trikset er å finne en navn som begynner på i:) nydelig datter du har forresten!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 He,he:) Mørke barn blir usedvanlig vakre ofte. Du er jo en av dem, du:) Det er ikke lett med navn, men det kan jo være lurt å se an barnet og..ikke sikkert hun passer til Ingrid engang.
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 29. desember 2006 det er sant har hørt flere si at de hadde bestemt seg for et navn men når barnet kom til verden så passet det absolutt ikke til det navnet.. så selvom vi finner et navn nå er det jo ikke sikkert det er det det blir
klompen min<3 Skrevet 30. desember 2006 #12 Skrevet 30. desember 2006 hvis du ikke liker Ingrid i det hele tatt så syns jeg ikke at dere skal bruke det... bør heller finne et navn som begge liker...Jeg og samboeren min har hatt laaaaaange "diskusjoner" om guttenavn.. Vi ble tilslutt enige om Sean Christopher.. Er ikke enige om hvordan vi skal stave Christopher da...;p Jeg vil ha det slik jeg har stavet det, han vil ha Christoffer..(",) Samboeren likte godt navnet christopher, og siden familien på min mors side er engelske ville jeg ha Sean... Så da var vi enige:) Ble langt dette;p men jeg syns det er viktig at BEGGE liker navnet/ene på barnet:) Lykke til med å bli enige iallefall(",)
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #13 Skrevet 30. desember 2006 takk for svar.. jeg skal stå på mitt jeg da og ikke gi meg før jeg har funnet et navn vi begge liker. jeg syns det blir feil å kalle barnet mitt for ingrid når jeg ikke liker det bare fordi mamman til samboeren heter det
klompen min<3 Skrevet 30. desember 2006 #14 Skrevet 30. desember 2006 værsegod:) helt enig med deg! stå på ditt(",) det er tross alt du som skal bære frem barnet og føde det... Syns vi har en liten "vetorett" der jeg;p ikke for å diskriminere pappaene da...!
Twins i magen <3 Skrevet 30. desember 2006 #15 Skrevet 30. desember 2006 Ingrid som er så fint et navn ;P Hihi! Synes Ada Sofie eller Live Sofie er fint jeg!
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 30. desember 2006 #16 Skrevet 30. desember 2006 Enig med deg. Jeg hadde ikke oppkalt barnet mitt med et navn jeg ikke likte uansett. Og iallefall ikke til fornavn. Hva med Emilie Sofie? Eller Emily Sofie?
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #17 Skrevet 30. desember 2006 emilie sofie var faktisk kjempe fint.. det er et vakkert navn. får høre med samboer hva han syns om det:)
2blånisser Skrevet 31. desember 2006 #18 Skrevet 31. desember 2006 Mina Sofie synes jeg er et veldig fint navn.
Gjest Skrevet 31. desember 2006 #19 Skrevet 31. desember 2006 Jeg er prinsipiellt imot å kalle barn direkte opp etter foreldre og besteforeldre, iallefall hvis de forsatt er i live. Har dårlig erfaring med det, da broren min er kalt direkte opp etter vår farfar og han ble itillegg eneste gutt blant barnebarna. Det var veldig stas(for den siden av familien), men det føltes alltid som om han gikk forrann og fikk mest. Blir jo ikke nødvendigvis sånn, men... Jeg ville til nøds godtatt det som mellomnavn, men prøv heller å finne alternativ som begynner på i. Ine, Ina, Iris, Isabell...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #20 Skrevet 31. desember 2006 Har hørt at flere menn blir litt "mildere" når det gjelder navnevalg etter fødsel...Når de har sett hva kvinnen har gått igjennom, og får sett det nyfødte barnet, blir liksom ikke navnevalg så viktig. Kanskje du bør være sleip å utsette jentenavndiskusjonen til etter fødselen! hihi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå