ut i vår hage Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Jeg er forkjølet, og blir gal hvis jeg ikke kan bruke nesespray. Sånn saltvannsopplegg funker ikke, jeg bruker Zymelin 4-5 ganger per dag, har gjort det i et par dager. Har 45 dager til termin, tror dere dette kan være skadelig på noen måte? Håper ikke det...
snart mor til nr 3 Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 jeg også bruker Zymelin men bare kveldene når jeg skal legge meg.. får mye av det kan være skadelig tror jeg.
Bebbies i magen Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Ingen fare. Det er mere skadelig for slimhinnene i nesen enn for barnet. Barnet er jo fullbåren egentlig, og det er så små mengder som du får i deg, at når kroppen din har brukt det den skal og når det har passert morkaken er jeg usikker på om det i det hele tatt er noe virkestoff igjen. Tenk bare når babyen kommer ut finnes det nesespray til de fra fødselen av. Jeg bare besøker dere fra 2.trimester og jeg har brukt nesespray hele tiden og kommer til å bruke det gjennom hele svangerskapet. Har informert legen min om det, og hun sa at det var jo en perfekt tid å prøve å slutte, har brukt det i over 14 år, men klarte jeg det ikke var det ikke krise. Det er heller for min egen del at jeg burde slutte. Men det som er lurt å tenke på er at man ikke bør bruke det i mere enn 10 dager. Dette fordi man kan bli som meg, avhengig. Jeg er utdannet og jobber i apotek og ser daglig folk som kommer å kjøper nesespray som jeg vet er avhengig. Kommer flere ganger i uken. Det er veldig plagsomt og slimhinnene i nesen hovner opp fordi de ikke får stoffet. Litt som avhengighet. Uff dette ble vel litt mer enn jeg hadde planlagt. Men bruk nesesprayen når du trenger det, men prøv å holde deg til natten, evt bare en på dagen, jo mindre jo bedre. Og prøv å unngå å bruke det over 10 dager. Prøv saltvann på dagen og se om du klarer noen dager uten. Lykke til.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Noen typer nesespray har vist seg å være skadelig for fosteret. Så sjekk altid opp typen medikament du ønsker å bruke på www.felleskatalogen.no og les hva det står om gravidtet og amming.
ut i vår hage Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. desember 2006 Takk for tipset, på felleskatalogen står det om zymelin at "Graviditet/Amming: Terapeutisk bruk medfører ingen risiko." Så da går det greit noen dager mens nesa er tett :-)
Bebbies i magen Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Terapautisk bruk betyr ikke mer enn det som er anbefalt på pakningen. Så da ville jeg holdt meg til 10 dager av gangen For din egen og nesen din sin skyld også. Ikke bare for den lille sin skyld.
*C83* fødte13/1 Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Noen som vet hvordan man skal klare å slutte med nesespray? Har brukt det gud vet hvor lenge, og jeg får panikk hvis jeg ikke har en nesespray i nærheten.. Samboeren min syns dette er veldig festlig, og han har bedt meg om å velge mellom nesesprayen og han..Hehe.. Men faktisk så syns jeg ikke det er noe å le av, for jeg er virkelig avhengig av den..Har allerede pakket nesesprayen klar i bagen jeg skal ha med på sykehuset.. Er det ikke noe som heter Anonyme Nesespraybrukere eller noe sånt..?))) hehe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå