Gå til innhold

Til dere som har vært på 3D ultralyd!

Anbefalte innlegg

Gjest sonja 18.04.07
Skrevet

Vi var på 3D i går på Nøtterøy, det var veldig all right! Spesielt siden jeg fikk vite at det er ei jente som bor inni magen min :) Ho har ikke villet vise hva ho var på tidligere ul.

Det jeg lurer på er åssen bilder dere andre fikk? Synes mine var så mørke og litt utydelige, i alle bøker og blader jeg har sett er bildene gulere og mer tydelig baby. Jeg er i 25.uke.

Åsså var det bare vanlig dataskjerm, ul på sykehuset har jo skjerm i taket så man ser lett. Trodde det skulle vært det her og.

Synes det var moro siden jeg fikk vite kjønnet, men hadde trodd bildene og det vi fikk se skulle være enda tydeligere. Så kanskje litt skuffet..

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann.... ja var det gøy med 3d?

jeg fikk fine lyse bilder..gule der man ser babyen tidlig...

jeg var i oslo, majorstuen..det var ikke vanlig dataskjerm men en svær flatskjerm på veggen..og han legen var kjempeflink..fortalte alt i detalj og tok seg god tid til å ta målinger osv..

men dette var jo privat og dyrt...

var du på privat ul eller på sykehus?!

Skrevet

Hmmm... jeg skal også ta 3D UL på Nøtterøy.Men det er en stund til da.. Synes du ikke det var verdt det?

Venninnen min tok også der, og var veldig fornøyd...men vi har jo ikke noe å sammenlikne med da..;)

Hørt mye positivt om Majorstuen klinikken da....men det blir altfor langt å reise bare for UL. Dyrt er det nok fra før!

Venninnen min tok UL i uke 28 da...vet ikke om det har så mye å si for resultatet..

Skrevet

Angel81: Hvor masse betalte du for 3d ul på majorstuenklinikken? Vet du om de har det andre steder, nærmere Asker/Bærum...

Gjest sonja 18.04.07
Skrevet

Jo, det var verdt det! På Nøtterøy koster det 750, og han mannen forklarte masse og bra og var rolig og behaglig. MEN jeg trodde bildene skulle bli bedre og skjermen større så¨jeg hadde sett bedre. Så jo 3D på ordinær ul på sykehuset, og det var bedre der.... tror jeg hadde forventet sånn som det er på majorstuen. Synes jeg så babyen tydeligere med vanlig ul. Det som gav meg lykken på 3D var at jeg fikk vite kjønnet, det ville jeg så gjerne!

Skrevet

Var på Nøtterøy også. Jeg er veldig glad for at jeg benyttet jeg av sjansen til å ta 3D ultralyd, men jeg må si jeg ble litt skuffet. Hadde nok litt for høye forventninger til hele greia tror jeg. Lillegutten hadde funnet seg en favorittstilling og der ble han liggende hele tiden, derfor var det litt vanskelig å få ordentlige bilder. Fikk av ansiktet hans da. Så nydelig!! Trodde vi skulle få bilde av hele han, men lillegutten var ikke helt samarbeidsvillig der nei.

Ellers synes jeg det var deilig å høre enda en gang at alt stod bra til, og at det virkelig var en liten gutt inni der. Derfor angrer jeg ikke på at jeg tok 3D ultralyd. Jeg hadde nok angret hvis jeg ikke hadde gjort det.

Skrevet

jeg har tatt 3D UL, men jeg betalte kun 60 kr for å få med meg dvd og bilder hjem.. hvis dere går til legen deres og ber om rekvisisjon slipper dere dyre summer..

Skrevet

skal man bare be om rekvisisjon av legen/helsesøster da? trenger du ikke noen grunn til at du evt. vil på 3d ul, hvis du har vært på ordinær ul?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...