Gå til innhold

Navlespørsmål.


Hanne og jentungen

Anbefalte innlegg

Jenta mi liker ikke å sove på ryggen og sparker som besatt på kvelden når vi skal sove. Det ende i at hun sparket av seg navlen en snau uke etter fødselen. På barsel sa de 'la det være', men på helsestasjonen sa de at det var rester der og at de trengte å pensles. En liten uke etter ble navlen penslet av min fastlege og den har sett ganske fin ut. Var på helsestasjonen på tirsdag, helsesøster kikket på den og mente det fortsatt satt litt rester i den, men at det kunne vente til de hadde ledig time hos legen på onsdag neste uke. Nå når jeg skiftet på henne var navlen rød og det kom puss utav den.

 

Det jeg da lurer på er om andre har vært borti lignende og om jeg bør kontakte noen før helga er omme eller om det holder å holde det rent så lenge allmenntilstanden til jenta er fin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillegutt hadde også resten i navnlen så helsesøster satte en stift(eller hva hun kalte det) Da sa hun at hvis det ikke ble bedre,hvis det forble rødt og fortsatte å veske så skulle vi kontakte dem igjen. Den er fortsatt fin her. Men hvis den ikke er blitt det på jenta di ville jeg ringt helsestasjonen på mandagen. Du kan sikkert komme innom da sånn at de får sett på navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å vaske den godt med klorhexedin eller kokt vann og så smøre den med Bacimicyn. La den vere tørr og minst mulig tildekket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...