Gå til innhold

Om bruk av smokk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lillegutt har rundet 14 dager, og han han har tendenser til å være litt urolig om natten. I gårnatt var det ingen trøst som stoppet gråten, så det endte med at jeg rotet fram smokken for første gang. Det hjalp. Nå har jeg hørt at bruk av smokk ikke er bra i de første ukene da det kan får konsekvenser for ammingen. Har noen erfaringer mht bruk av smokk på så små babyer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han tar puppen, så er det greit med smokk. Heter seg at smokk er bra - reduserer faren for krybbedød.

Skrevet

Mine to første (keisersnittbarn) var såpass urolige at begge fikk tutt på føden... nå gikk amminga greit, da, men det er ingen fare, så lenge han tar puppen godt!

Lykke til!

Skrevet

Hei du jeg fikk prematut barn sist som var født i uke 31+5 og hun fikk smokk dagen etter fødsel pga at hun va så urolig å jeg fullammet henne til hun va 18 mnd. Så det har jeg ingen tru på at du ødelegger amminga nei.....

Skrevet

min lille pie var bare 2 dager gammel da hun fikk smokk - hun hadde et veldig suttebehov virket det som... Men det ødela ikke noe for ammingen - vi fullammet til 6 mnd, og når hun var 9 mnd sluttet HUN med puppen (da ville hun ikke ha mere)

Skrevet

Jeg fikk beskjed på barsel sist om at jeg bare kunne begynne med smokk allerede da siden ammingen hadde etablert seg. Men vi gjorde ikke det, likevel, siden jeg slet sånn med ammingen med første barn. Så da vi omsider forsøkte, etter noen måneder, ville hun selvsagt ikke ha smokk i det hele tatt. Gikk greit det også -slapp avvenningen, iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...