Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Svigermor hadde datteren vår over natta, neste dag refererte hun til en samtale (hun fortalte meg om den) der hun hadde pratet med noen før hun skulle ta med knøttet på cafe. De hadde klaget på at hun var treg med å komme seg ut døra og at de ventet. Svigermor fortalte meg at hun da svarte "jaja, slik er det å være småbarnsmor". Hun refererte altså til seg selv som barnets mor. Ikke bestemor. Hun har dessuten ingen småbarn selv, så hun kunne jo ikke sagt feil? sikkert teit av meg å tenke på dette, men fikk fysisk vondt i meg når jeg hørte noen andre omtale seg som min datters mor. Selv om det bare var humoristisk ment. Vil veldig gjerne ha synspunkter på dette
Gjest_1001 Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Hehe, seriøst? Om det var sagt humoristisk må du ikke ta deg nær av det. Om din egen mor hadde tøyset om det samme hadde du tatt deg like mye nær av det da? Det var jo bare en spøk. Jeg sjønner henne veldig godt jeg, altså hvorfor hun ordla seg på den måten i spøk. Det var jo ikke seriøst ment.
yasmina Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Nei, her tror jeg nok ikke hun mente noe vondt. Hun brukte det nok mer som enn begrep enn at hun mente det bokstavlig. Tror ikke du skal tenke på dette og de fleste vet vel at det ikke er hun som er moren. Syns ikke dette var noe å reagere på. Hun hadde det jo som en småbarnsmor og var nok det hun mente, ikke å antyde noe annet.
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 tipper at hun bare mente at denne dagen var hun småbarns"mor", altså ikke mor på ordentlig men i samme posisjon og derfor kom hun seg ikke like lett ut. Ikke tenk mer på det, sikkert lett å irritere seg over det, men prøv å rist det av deg. Vanskelig jeg vet, men prøv
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Er dette et tulleinnlegg?? Hvis ikke, så må jeg bare si til HI: slapp av littegranne og prøv å skaff deg humoristisk sans...
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Ey, svigermora di har rappa unnskyldningen min hun! Jeg har faktisk pleid å si sånn når jeg har vært barnevakt jeg også, før jeg ble mamma... og da har det ikke vært fordi jeg har sett meg selv som mor for den jeg har passet men fordi situasjonen er den samme for meg med å komme avgårde som det er for en småbarnsmamma. Det tar litt ekstra tid og er en egen greie det der! Så ikke tenk noe mer på det, siden du er kommet dit du er nå har du allerede tenkt for mye på det;)
lilja70 Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 For en gangs skyld enig med en anonym som svarer over her... Det er jo slik å være småbarnsmor. Med mindre hun pekte på seg selv, så har hun ikke sagt noe som var litt rart en gang. Når man har småbarn, kommer man ofte for sent. Slik er det å være småbarnsmor. Hun refererer ikke spesifikt til seg selv som barnets mor, men hun setter seg inn i din situasjon. Du skal være glad for at du har en svigermor som er empatisk!
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Du burde jo heller vært glad. Det svigermoren din sa til vennene sine _og deg_ var jo at hun forstår at ting kan ta litt ekstra tid når man har små barn.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Hvis du skal være så nærtagen, tror jeg du kommer til å slite litt....
Stratos med 3 barn Skrevet 29. desember 2006 #11 Skrevet 29. desember 2006 oi, oi, oi, oi, oi, hvilken krise...... Du kan ikke mene det?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #12 Skrevet 29. desember 2006 Dette var bare humoristisk ment..... slapp av, ikke bekymre deg :-)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #13 Skrevet 29. desember 2006 Tror helt sikkert bare var tøys, kunne helt sikkert ha sagt noe lignende selv i en tilsvarende situasjon.. Relax!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå