Gå til innhold

til alle som har tatt innvendig UL i 5-7 uke?


cath26

Anbefalte innlegg

hva får dere se så tidlig?? så dere hjertet da??jeg vurderer å gjøre det i uke 7 ( er 5+3 i dag) har så lyst til å se at alt er bra der inne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man ser ikke så mye, nesten bare en sort prikk som er fostersekken. Først i uke 6 slår hjertet, og det ser man ved at hele prikken blinker. Mer enn det ser du nok ikke, så ikke se for deg noe foster så tidlig nei. Det legen ser er OM det er noe der og hvor stort det er. Lykke til, var jo en artig opplevelse =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt UL i både uke 5, 7, 8 og 11.

 

I uke 5 så vi bare fostersekken med en prikk inni. Men legen så faktisk hjertet selv om det ikke hadde begynt å slå enda.

 

I uke 7 og 8 ser en hjertet pulserer. Men store opplevelsen var ikke før i uke 11. Da så vi tydelig ett foster. Hoppa og spratt som bare det. Så tydelig hode, hender og føtter. Og vi så også noe som dingla mellom føttene :) Men kunne ikke si noe sikkert om det var gutt.

 

Så hvis du venter til uke 7 så får du iallefall se hjerteaktivitet. Jeg synes det har vært greit med så ofte ultralyd. Har ikke rukket å uroe meg så mye før jeg har blitt beroliget ved å se at alt er i orden.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt ul i uke 6 og 7. fra 6. til 7. uke var en kjempeutvikling, men jeg så ikke noe hjerte, selv om gynokologen trygget meg til det kjedsomlige at det var der og banket akkurat slik det skulle. du ser en svart klump. men man blir fryktelig betatt av denne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...