Gå til innhold

mat rytme

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dere beskrive hva/når babyen deres spiser i løpet av dagen? Og alder!

Skrevet

det vil jeg og gjerne vite=)

og hvordan man ammer ved siden av å intodusere til fast føde, og rett og slett hvordan merker man at babyen trenger ekstra mat ved siden av pupp. det kan jo forveksles med økedøgn!?!

Skrevet

Dette sjemaet fikk jeg hjelp til av HS:

06.00 pupp

09.00 grøt + pupp

12.00 skive + frukt + pupp

15.00 middag + pupp

18.00 grøt

19.00 pupp før han legger seg.

Men noen babyer trenger sjeldnere mat, kommer mye an på hvor mye de spiser til hver måltid og aktivitetsmengde. Dette fungerer ihvertfall på min, han må spise såpass ofte fordi han ikke tar så mye fast føde av gangen, mellom 20-75 ml.

Han er 8 mnd og 10 dager :D

Dette kan HS hjelpe deg med om du spør. Da prater dere om hvor ofte babyen spiser fra før, om det er på tide med nattavvenning. Det sjemaet der snakket om med HS når han var 8 mnd, så da var jo allerede fast føde introdusert en stund (selvom han ikke spiste mye).

Men min HS er veldig grei og hjelpsom, vet at mange er har HS som er skikkelig bitch (sorry uttrykket).

Skrevet

Hei, shake it, når min var så liten hadde han mange økedøgn! Jeg tenkte slik at om han ikke var tilbake på normalen igjen etter en uke skulle jeg begynne med mat. Og som regel bedret det seg.

Begynte da han var 5,5 mnd etter anbefaling fra HS.

Skrevet

4,5mnd

ca.08.30-09.00 Grøt + melk

ca12.12-13 melk

ca16.00-17.00 melk

ca.20.00 Grøt + melk

03.00-04.00 melk

Tidspunkt varierer litt etter når hun står opp. Går ca. 3 timer(eller litt mer) mellom hvert måltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...