Hilsen Aud Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Jeg klarer aldri å finne et mønster eler bli klok på dette... Jeg hadde positiv EL-test en fredag og en lørdag, søndagen var den negativ.... Den var også littegranne sterkere fredagene enn lørdagen.... når hadde jeg selve EL da? Og teller man EL-dagen som dag 1? Eller er det dagen etter EL som er dag 1 DPO... Prøver å finne ut eksakt når denne helgen jeg kan vente (eller helst IKKE vente) TR he he...
melkekua™ Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 El skjer som regel 12-36 timer etter den første positive testen, så el skjedde kanskje en gang den lørdagen?? Ikke lett å vite. Tror du kan regne søndag som 1dpo. Dagen etter el som er 1dpo. Ta det jeg sier med en klype salt!
Hilsen Aud Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2006 Ja, det sier seg jo litt selv at det er dagen etter som er 1 dag i og med at det heter "days PAST ovulation"..... men ble litt usikker siden man en syklus regner første blødningsdag som dag 1.... Men jeg tar utgangspunkt i søndag, så blir jeg i alle fall ikke like skuffet hvis TR ikke er kommet innen søndag.
Nela Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Er enig med emblamamma her, tror nok også at du hadde eggløsning på lørdag da. Særlig siden testen var litt svakere på lørdag enn fredag. Eggløsninga skjer jo etter lh-toppen, når lh produksjonen er på vei ned igjen. Her er link til en hormonkurve: http://pernille.info/hormonkurve.htm Her ser du at el er etter lh toppen. Men det at testen var svakere på lørdagen kan jo også skyldes at urinen ikke var like konsentrert. Det må du også ta med i beregningen. Får håpe ikke tr dukker opp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå