Gå til innhold

Drammenstråden for "sliterne" i Drammen og andre prøvere. NY 29.12.2006

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg pleier å få det i tiden mellom EL og IKM jeg. Men det varierer veldig fra person til person.

Jeg fikk bekreftet EL idag. Jippi!!!! Håper at det har klaffet denne pp asså. Orker nesten ikke prøve lengre jeg.

Tempene mine hopper og hopper som bare det her. Skjønner rett og slett ingentingen jeg asså. Blir jo søren meg gal her. Håper tempen jevner seg og blir høyere og høyere fremover da.

Hmmm?!? Har jeg plutselig blitt alene her inne nå eller? Skjønner ingenting jeg. Tihi!!! Regner med at dere er der ute men alle har vel sitt å gjøre om dagen. Slik er det med meg. Må liksom bare virkelig ta meg i nakken innimellom for å stikke innom her å skrive noe.

Jeg har vært sinnsykt kvalm nå på kvelden. Usj... Men ikke sånn gravid kvalm tror jeg, men syk kvalm. Åååå som jeg håper at jeg ikke er syk. Orker ikke være sengeliggende.

Har funnet ut at jeg har IKM på søndag hvis syklusen er på 32 dager, men har jo avtalt med Maybeme at vi ikke skal teste før på tirsdag. Det er uansett test datoen utifra den lengste syklusen min så det passer meg bra egentlig.

Nei nå skal jeg snart legge meg. Må jo være opplagt til en ny dag på jobb. Skal bare slappe av litt med sambo først og kanskje spise litt. Og kanskje ta en liten dusj.

Neida, jeg er her jo jeg da, men hadde det så travelt i går at jeg ikke rakk å være innom datan engang. Dessuten skjer det jo ikke så mye nytt her, så har ikke hatt så mye å skrive om.

Jeg er spent på hvordan det går med lillemille, du nærmer deg vel IKM, eller er over den? Du må ikke glemme å holde oss oppdatert!

Litjpia, du kan jo ikke telle ut fra venlig syklus, når EL var forsinket. Da må du telle dager fra EL, og beregne ut fra din vanlige lutealfase. Søndag er det bare 11 dager siden EL, har du vanligvis så kort lutealfase? Jeg får som regel mensen 14 dager etter EL, altså på samme ukedag som jeg hadde EL, så jeg regner alltid 2 uker.

Jeg føler ikke akkurat på meg at jeg kan være gravid nå, mener puppene mine burde begynne å bli ømme hvis jeg er gravid, for det gjorde de jo sist. Men det trenger kanskje ikke å være likt som sist? Tenker liksom at jeg bør ha de samme symptomene for at det skal være noe vits å håpe. Har du hatt like symptomer hver gang du har vært gravid, Litjpia? Tempene mine er iallefall veldig høye. Ser dine har stabilisert seg litt også.

I dag skal jeg ha ny akupunkturtime, kanskje hun kan overtale et evt egg til å feste seg godt. Har fri i dag, så skal bare slappe meg. Lang dag i går, så deilig med en fridag.

Hva har egentlig skjedd med Tomellen og Mervis? Lenge siden jeg har sett dere har inne jenter. Lillekylling og lillemille har vel vært innom en tur, men skravler ikke akkurat hull i hodet på oss. Kom igjen jenter, hold liv i tråden, ellers ender den som skravletråd for meg og Litjpia.

Vi er jo spente på hvordan det gå med dere!

Klem fra meg

Annonse

Så koselig at du titter innom en liten tur nå da.

Fikk høre gjennom ei venninne av meg at Lillemille sin Tante Rød har kommet på besøk så det var triste nyheter. Men håper det går bedre i neste pp da.

Ja tempene mine har endelig stabilisert seg, men jeg føler heller ikke at et svangerskap er igang. Pupppene er ikke ømme i det hele tatt, noe som de faktisk vanligvis pleier å bli ca 1 uke før IKM. De er blitt betraktelig større, men det pleier de også å bli før IKM, så jeg tar ingenting som et symptom bortsett fra en positiv graviditets test. Var ganske så kvalm igår kveld da. Og så fort kvalmen forsvant satt jeg å stappet i meg masse mat og digg. Merkelig! Symptomene mine var veldig forskjellige fra gang til gang. Noen ganger hadde jeg ingen symptomer, andre ganger noen få og ene gangen hadde jeg vel mer eller mindre alle symptomer man kan få. Flere på jobben kommenterer at øynene mine er blitt enda litt blåere den siste uken. Også sier de at jeg har så veldig blanke øyne og veldig glødende hud til tider. Så de er sikre på at jeg er gravid da. De vet jo ikke at jeg prøver, men de synes det er så rart at jeg spiser mye mer enn det jeg vanligvis gjør og har alle disse andre tegnene på gang da. Så vi får se om mistanken dems stemmer eller ikke da.

Jeg prøver å få ryddet litt her hjemme. Skal få besøk av ene kollegaen min imorgen. Hun skal hjelpe meg med håret mitt til et 40 års lag vi skal på imorgen kveld. Så skulle hun få moren sin til å lage en ris og linse rett til oss som vi kan kose oss med sammen. Mmmmm..... Gleder meg masse til det. Sambo kommer sikkert ikke hjem før sent ikveld så jeg blir alene med ryddinga atter en gang.

Jupp.. TR kom for fult her igår!! Men det gjør faktisk ingen ting.. Hadde en syklus på 32 dager noe som er helt herlig!! Så nå gleder jeg meg masse til neste pp..

Både jeg og sambo har funnet ut at vi ikke skal tenke så mye på det. Har blitt litt småbesatt av dette med å bli gravid, noe som ikke er så veldig bra for noen av oss.. Har jo basert hele hverdagen på syklusen min omtrent!! Slitsomt..

Så nå skal vi bare nyte det og være kjærester og bare ha hverandre og tenke på!! Skal bestille oss en syden tur i mars så har vi noe og se frem til.. :) Og plutselig så sitter sikkert spiren!!

Ellers har jeg idag ryddet og vasket hele huset!! Til og med vasket gulvet på badet.. Flink jente jeg altså!! :)

Og nå driver vi og skal lage middag.. Biff, fløtegratinerte poteter, løk/paprika og rødvinssaus!! MMMMmmmm...

Skulle vi foressten prøvd å hatt et treff snart?? Med meg...?? ;)

Bra tankegang det Lillemille. Kos og nyt hverandre til det fulle. Få hele prøvingen litt på avstand, så sitter nok spiren ganske raskt.

Håper det kan bli et lite treff snart. Tenkte kanskje at jeg kunne ordne med et lite treff hjemme hos meg. At alle tar med seg noe som vi kan knaske på eller at vi bestiller en pizza eller no sammen. Får se da vet du!

Godt at du klarer å se det positive lillemille, det er helt klart lettere med prøving når man har "normale" sykluser. Godt om dere klarer å fokusere på noe annet, vi som har holdt på med dette lenge vet at det er lett å bli veldig opphengt i det.... Det er viktig å ha noe annet å se frem til, så sydentur hørtes deilig ut!

Jeg har veldig lyst på nytt treff, men kan ikke på noen uker, for er opptatt på kveldene og bortreist de neste helgene, utenom denne. Men om ca to uker begynner det å bli litt roligere på jobb, så da er jeg klar.

Litjpia, jeg traff Therese og 2nj på Liertoppen i dag, skulle hilse så masse. De hadde trillet opp og satt på China Wok og spiste. Der har jeg ikke vært siden vi hadde treffet vårt.

Håper dere koser dere denne fredagskvelden. Jeg har allerede tatt en liten lur på sofan, og kommer nok til å tilbringe resten av kvelden der...

Ja denne fredagskvelden blir jeg visst alene. Sambo reiser ut med gutta. Hadde håpet på en dag sammen hjemme i sofaen denne helgen, men den gang ei. Lurer på nå jeg skal bli foretrukket jeg. Hmmm?!? Spennende....

Koselig at Therese og 2nj hilste da. Håper jeg får møtt dem snart igjen da.

Er uggen, så jeg legger meg nok snart jeg da. Håper dere har en fin fredagskveld.

Tja, jeg vet jo ikke om det har skjedd noe enda.

Det ble jo litt mer spennende denne syklusen enn jeg hadde lagt opp til. Jeg måtte i begravelse på Vestlandet før el-testen hadde blitt positiv. Heldigvis rakk jeg tilbake på riktig side av fjellet for den ble positiv. Regner nok med jeg hadde vært rimelig deppa om jeg hadde vært på gal side av fjellet da testen ble positiv, spesielt siden jeg har tatt Pergo denne syklusen. De VET jeg jo at jeg har el, og da er det ekstra surt om man skulle gå glipp av den....... (Akkurat det er jo unødvendig å fortelle dere da.......)

De to siste dagene har tempen vært høy, men det trenger jo ikke bety noe egentlig. Har hatt nesten 36,9 i to dager nå, og tidligere har jeg vært syk eller i ferd med å bli det når tempen har vært så høy.

Har ikm 8.februar så neste uke blir spennende.

Kjenner ikke symptomer i det hele tatt, men har vært så opptatt på jobb at jeg ikke har hatt veldig god tid til å kjenne etter. Akkurat det kan jo være en fordel!

Får besøk av Tom denne helgen siden jeg skal jobbe. Har ikke sett ham så lenge siden 11. januar, så det var på tide med litt mer enn et besøk på 3,5 timer.......

Jeg håper også at det ikke blir så altfor lenge til neste treff.

Det er så koselig å treffe dere!

Klemmer fra

Annonse

Tomellen: Så koselig at du tittet innom en tur her da. Lenge siden.

Jeg var da med sambo på 40 års lag for onkelen hans igår. Var veldig veldig koselig, men det er jo begrenset hvor lenge man holder ut en fest når man er den eneste som ikke drikker utenom ei som var høygravid da. Fy søren! Gjett om jeg ble sjalu på hu da. *lol* Men tiltross for alt det så hadde jeg det kjempe koselig egentlig.

Idag blir det antageligvis en liten tur innom mamma og pappa for å skravle litt med dem. Også ville de så gjerne se igjen den lille babyen i familien da. Lille hunden min. Eller rettere sagt babyen min.

Nå skal jeg fyre litt opp i peisen her og sette meg godt plantet foran tv'n og kulen litt før jeg reiser til mamma og pappa en tur.

Hei jenter!

Da var denne helga over, og jeg er redd jeg brygger på en forkjølelse. Eller en spire? Kjenner det begynner å verke i øyne, nese og ledd, og det er typiske forkjøla-tegn for meg. Har ikke tid til å bli syk nå, for jeg skal jo lære opp min "etterfølger" på jobb denne uka, og til helga skal vi være reiseledere på ten-singtur. Får legge meg tidlig og håpe jeg sover det av meg.

Tempene mine er fortsatt høye, så er veldig spent på de neste dagene. FF sier jeg muligens har trifasisk kurve, så det er litt spennende. Men ingen andre symptomer, bare litt stikking i magen. Tirsdag blir en spennende dag!!!!!

Håper dere alle har hatt en fin helg, og at dere får en fin uke. Kanskje med tre positive tester?? Det hadde vært supert, men samtidig litt skummelt, for det har jeg jo prøvd før. Vært gravid samtidig som mine venninner, og mistet, og da gjør det ekstra vondt å høre om svangerskapene deres...... Men sånn kan man jo ikke tenke, så krysser fingrene for positiv test til oss alle tre denne uka! Og at dere andre følger etter selvfølgelig.

Masse klemmer fra spente meg......

Tempen min er også fortsatt ganske høy, så blir spennende imorgen om den holder seg høy eller om den begynner å gå nedover igjen.

Har vel egentlig ikke lyst til å være gravid jeg akkurat nå. Kan tyde på at jeg blir singel om ikke så altfor lenge. Så hvis jeg er gravid blir jeg jo alene mamma. Kan fortelle litt mer rundt dette senere når jeg kommer meg litt opp fra depresjonene mine.

Hei jenter.....

Skulle bare inn og se hvordan det står til her borte - spesielt Litjpia.

Har ikke hatt sjanse til å gjøre noe særlig i dag - var på kontroll hos helsesøster med Fredrik i dag og måtte ringe til svigermor for å få henne til å holde ham, mens jeg fikk ryddet på kjøkkenet og sette på klær. Han er blitt så rar etter stavangerturen - sutrer når jeg legger ham ned og vil bare ha pupp. Får ikke gjort noe da !!!

Men nå i dag har han sovet masse.

Og gjett hvem som sov i 5 timer da farmor var på besøk og hadde han i armene ??? Drittunge ;op kunne han ikke sovet alene i 5 timer så jeg fikk gjort ting ellers ??

Sover gjør han enda - og da betyr det vel en våkenatt igjen....

Litjpia - håper ting ordner seg med det vi snakket om. Du har dine rettigheter også !!

Hadde lyst å sende melding til deg idag, men har vært litt å gjøre i dag og da glemte jeg det helt bort, men jeg har tenkt på deg for det !!!

Jenter - håper jeg får treffe dere igjen. Helst når han er våken for da slipper jeg at søvnrytmen blir satt ut igjen - er et helvete å få ham til å sove om natta.

Lillekylling - på tide at du får se han live kanskje ??? hehehe.....

• 2 uker senere...

Hallo Jenter!!!

Lenge siden ville stikke innom har ikke vært på nette leeenge nå savner dere alle sammen....

Vet ikke om jeg skal glede meg eller grue meg 23 feb skal jeg og mannen min ha samtale med min gyn om hva som skal videre hun nevte prøverør men jeg er litt usikker ennå tror at jg vil til lap først har på følelsen at eggederene mine er tett men vet ikke helt ennå...

Men er det ikke vanlig med icsi behandling når som mannen har dårlig soldater...

Jeg tar imot all råde jeg kan få av dere :)))

Hei jenter!

Ikke så mye aktivitet på denne tråden her nå....

Her i huset prøver vi å stresse litt ned med prøving, men tester jo fortsatt etter EL. Syklusen er litt på tur etter pergo-kurene, men det gjør ikke så mye om EL er litt forsinket egentlig.

I april skal vi til forsamtale på riksen, og håper å få starte opp med forsøk ikke så lenge etter det. Belager oss på at det går den veien, og tar alt annet som en veldig positiv overraskelse. Kjenner at jeg er roligere nå, og det er sikkert godt fpr kroppen å få roet ned før et evt. forsøk.

Termindagen min har kommet og gått, og jammen overlevde jeg den også. Trodde det skulle bli verre enn det egentlig var, det verste er vel egentlig å grue seg. Nå håper jeg på forsøk i mai og på baby i januar/februar, men det er vel ikke sikkert det går så fort.

Håper dere andre har det bra! Lillekylling og lillemille, hvordan går det med dere? Mervis, Tomellen og Litjpia er jeg vel egentlig oppdatert på.

Klemmer

Hei Mervis!

Får du tilbud om prøverør ville jeg bare tatt imot det, og heller tatt lap etter at søknaden er sendt. Det kan jo være litt ventetid, og skulle du bli gravid mens dere står i kø er det jo bare å avlyse.

Min kjære har dårlige soldater, og jeg slapp å ha lap. Vi er henvist til icsi, men det kommer kanskje an på hvor dårlige de er.

Lykke til iallefall!

Klem

Hei hei nå har vi vært i samtale timen med gyn men det gikk ikke som jeg trodde at det skulle gå :(( men men mannen min har blit henvist til uralog(tror jeg ardet het)og vi har sendt brev til lap og vis vi ikke klarer å øke kvaliteten til mannen min skulle jeg prøve pergo kur i 3 mnd.Men vis dem finner ut at det hjelper med antibeotika skulle mannen min gå med det,og vis det ikke hjelper da kunne vi bli henvist til prøverør så mye vente tid :( uf men men det er barer åprøve videre i mens :)

Hei jenter!! :)

Her kommer en liten oppdatering fra meg..

Har ikke gått på pergo denne perioden, skal vist ikke gjøre det mer. Skal på sykehuset i mai og da skulle vi vist snakke om hva som skal skje fremover! I mellomtiden har vi bestemt oss for å ikke tenke noe spess på det og leve som normalt!! Må innrømme at jeg ble rimelig besatt av hele bim en stund, så jeg tror det var bra og legge det litt i bakhodet!! :)

Så nå tenker jeg faktisk ikke så mye på det lenger.. Har fått mer "skjer det så skjer det" holding!! Og det er utroooooolig deilig.

Tok en eggløsningstest ved en tilfeldighet.. (Egentlig ikke en tilfeldighet! Fikk den i posten fra en nettside. Kjæresten min hadde veldig lyst å se om han hadde eggløsning.. Sa vi heller kunne se om jeg hadde det...) Og jaggu hadde jeg ikke det!! Var en cb digital..

Men har hørt at pergo gir falske positive el tester (eller pco...samme for meg.. Jeg har begge deler!!) Så jeg tar det ikke helt for god fisk!!

Men men.. Tok testen 20 februar, så da får vi bare vente og se!! :)

Hvordan står det til med dere andre da??

Og er det noen som vet hvor AV-knappen på den snømaskinen noen har satt på himmelen sitter??

Vennligst si ifra så jeg klarer og skru den av.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, å herregud herregud jeg er gravid eller vi er gravide. ååååå jeg er sååå lykkelig, vi som ikke kunne få barn uten ivf, nå sitter jeg her 7 uker på vei og smiler å ler om hverandre;-))

håper det kommer flere etter meg nå

JIPPI JIPPI JIPPI

Byttet nick, klem lillekylling

Gratulerer så masse kjære Snupp! (klarer ikke helt å venne meg til de nickbyttene dine altså, så holder meg til det gamle)

Så utrolig bra at dere klarte det på egenhånd, håper det samme skjer meg.

Krysser fingrene for at denne spira holder seg der den skal være, og ikke finner på noe annet tull. Testet ganske seint du da, siden du er 7 uker nå? Det er nesten for godt til å være sant, du er jammen heldig som får "hoppe over" de første nervøse ukene.

Masse lykke til kjære deg, håper jeg er like heldig om noen uker...

Klemmer fra meg

• 2 uker senere...

GRATULERER SNUPPA = ) JIPPI! Ble så glad når jeg fikk melding hos deg.. Tok litt tid før jeg fikk knøvla meg inn her da, bedre sent enn aldri : )

Maybemesnuppa mi : Hvordan går det med dere, hvor er dere i prossessen nå da ? Skal vi gå gravid sammen neste gang kanskje ? Hadde vært kos siden vi ble snytt for det forrige gang ! : ) God klem til deg for at du er den du er og for at du holder ut til tross for at dere så langt ikke har lykkes ! Jeg bare vet at du en dag skal få sitte med en liten prins eller prinsesse i armene og synge vuggesanger til h*n. Krysser fingrene for at det blir snart !! XXX : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...