Gå til innhold

Drammenstråden for "sliterne" i Drammen og andre prøvere. NY 29.12.2006

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei jenter : )

Er bare inne for å oppdatere meg på dere.. Skjer ikke så mye med dere foreløpig kanskje ???Kjenner jeg er spent på deres vegne. Er så lenge til jeg skal være prøver igjen.

Var det koselig på treff eller ? Det var det sikkert ! Gleder meg til å treffe dere igjen.. Ennå er Nathalie litt for avhengig av meg til at jeg kan forlate henne (og jeg av henne :) lenge nok til at jeg får vært med dere på treff. Men om vi kan møtes hjemme hos noen en dag er vi med : o )

Ellers går det fint med oss :)

Måtte avlive hunden vår og det var ikke noe særlig.. Er så tomt her uten henne. Jeg har lyst på ny hund NÅ .. Men vi skal visst vente litt :o( Kommer nok til å merke det ekstra godt i neste uke når sambo er på kveldsskift at jeg er alene i huset.

Ellers tror jeg ikke jeg har så mye nytt å fortelle, jo.. Var jo i Harstad i forrige uke, det var koselig å treffe kjente og kjære igjen : ) Skal titte innom her innimellom..

Klem fra oss

Hei Piami, hyggelig at du stikker innom og hilser på.

Der vært rolig her en stund, men i dag har jeg nyheter. Vi har vært hos legen i dag, og nå er søknad om prøverør sendt riksen. Bare å sette seg ned og vente på svar altså. Godt å vite at vi er inne i systemet.

Ellers skal vi snart starte jakten på egget igjen, håper det ikke glipper for oss nå og. Vi må jo fortsatt prøve litt på egenhånd, og jeg har jo gått på pergo denne måneden. Kanskje har vi flaks, nå som vi slapper av litt mer. Kjenner jeg er mindre stresset, både fordi søknad er sendt og ting ser lyst ut på jobb.

Til helga skal jeg på spa sammen med noen venninner fra Harstad, det skal bli deilig! Gleeeeder meg!

Hva styrer du med til sambo, Litjpia? Bursdagsgave, fest?

Nytt treff snart da jenter?

Hei jenter!!

Er så fryktelig lei meg for at jeg klarte og glemme hele treffet!! Men det var kanskje like greit? Reagerer på pergoen så jeg ser ikke ut i ansiktet.. Føler meg skikkelig stygg og da er det ikke like moro og trffe nye folk!! Men men.. Mange som har det mye værre!!

Er idag på syklusdag 16 og kan fortsatt ikke si jeg har kjent noe til eggløsningen.. Trøster meg selv med at ikke alle kjenner det og at jeg fortsatt har noen dager igjen på meg!! Kan jo hende den allerede har hendt bare at jeg ikke merket det.. (.....til det motsatte er bevist!!)

Gratulerer med sendt søknad MaybeMe?!!!

Så utrolig godt å vite at dere nå er i systemet.. Nå som mye av stresset blir borte skulle det ikke forundre meg om spira sitter!! Er så mange som blir gravide før ivf.. :)

Neste gang dere skal treffes vil jeg også være med!!!

Klarte forresten og glemme mer en treffet forrige uke.. Skulle på glukosebelastning på sykehuset, men klarte og forsove meg!! Stod opp og stresset som f...! Ringte sykehuset da jeg var på vei ut døra for å fortelle at jeg var 5 min forsinket men at jeg var på vei.. Da jeg ringte stusset de litt over at de ikke fant meg i timeplanen.. Viste seg at timen var dagen før gitt.. :P

Irriterende når jeg hadde tatt meg fri fra jobb og greier, men men.. Typisk meg er det jo!! Hehe..

Så jeg skal prøve igjen på onsdag... ONSDAG!! Hehe..

Piami så hyggelig at du titter innom. Lite som skjer for min del, men har nå fått beksjed fra akupunktør at det bare er å stå på denne måneden. Aøtså fra og med nå og en uke frem. Jeg har vært sååå flink til å følge absolutt alt hun har sagt, så hun ville la oss slippe til med prøvingen litt før.

Prøver å ordne med nytt party for sambo. Han fikk jo egentlig en veldig dårlig 30 års feiring synes jeg. Så nå gjør jeg alt for at folk skal komme siste helga i januar.

Idag er jeg på min 17 syklusdag, og jeg lurer litt på om jeg kanskje hadde eggløsning igår.. Men idag har jeg plutselig sånn merkelig ubehag i underlivet!! Kjennes litt likt ut som det gjør rett før man får mensen.. Murringer på en måte!! Igår hadde jeg stiklinger på venstresiden..

Noen som aner hva dette kan være??

Har tatt dobbelpergo denne pp.. Mitt første møte med pergo.

Blir sååå sinnsykt skuffet om jeg plutselig får tr nå!!!

Annonse

Hei lillemille

Eggløsningssmerter og menssmerter kan være litt like, så kanskje er det eggløsningen du kjenner nå? Tanta kommer nok ikke så tidlig, jeg pleier å ha EL på dag 17 med pergo. Du har ikke brukt EL-tester eller tempet?

Jeg har litt murringer hele tiden når jeg går på pergo, de kommer og går jevnt gjennom hele syklusen, og minner litt om menssmerter. Har også hatt det mellom EL og IKM. Nå er jeg på dag 11 og startet med tester i dag, fordi jeg kjente stikkinger i eggstokkene, så håper på tidligere EL. Nesten positiv test, men ikke helt.

Uff.. Neste syklus tror jeg jamme jeg skal teste!!

Tenkte først at det ikke var noe vits, for jeg trodde ikke jeg kom til å få EL.. Men et eller annet er det jo som skjer der nå!!

Håper det er eggløsning og at pergoen virket.. :)

Jeg har bestilt masse billig-strips, så jeg kan starte testingen tidlig. Der kan fu få enten pakke med 21 EL-tester+ 3 graviditetstester til 180,- eller 28 EL-tester til 199 tror jeg det var. Jeg har også kjøpt en digital, slik at jeg kan dobbeltsjekke hvis jeg er i tvil om testen er positiv eller negativ, for det kan av og til være litt vanskelig å tolke strekene.

Ja jeg tror jeg skal bestille meg noe el-tester jeg også,, Men 21 syklusdag skal jeg jo ta blodprøver, så da finner jeg jo ut helt sikkert om det funket eller ikke!!

Men da jeg var på apoteket for å hente ut pergoen, fikk jeg reseptene tilbake! (Fikk ut nok til en syklus.) Klarer dessverre ikke tyde legens horrible håndskrift, så jeg vet ikke om jeg har fått til mer enn e syklus.. Men om resepten hadde vært brukt opp, tror du da de hadde gitt den tilbake til meg?? Skal ikke til legen før i mai..

Frusterert!!!! Blir et litt flaut innlegg dette her, men slik får det da bli. Vi har fått klar signal fra akupunktør om å begynne å prøve nå. Venter EL i disse dager. MEEEEN et problem..... Det går fader meg ikke for sambo! Han vet ikke at det er EL tider for det holder jeg for meg selv etter en avtale med ham. Han får rett og slett ikke utløsning ved at vi har sex. Må bruke andre metoder for å få det til og den måten blir det ihvertfall ikke noe baby på. Aner ikke hva jeg skal gjøre jeg altså!!!

Usj, så kjipt da. Kan jo ikke mase på han heller, for da skjønner han nok tegninga. Har dessverre ikke noen tips til deg, annet enn å holde på til det går. Det pleier å funke her i huset, selv om det kan ta litt tid. Men jeg pleier å si at jeg har EL da, siden vi ikke skal ha sex på ca en uke i forveien.

Men du har vel ikke EL riktig ennå, har du det? Tester du? Gi han litt tid, kos lenge før dere setter i gang for fullt. :o) Eller kanskje fortelle at du har EL, slik at han skjønner at det er nå det gjelder? Mulig han blir mer stresset av det, men kanskje setter han inn et ekstra gir? Jommen om jeg vet, hehe.

Her begynner en vond hals å gjøre seg gjeldene, men forhåpentligvis er den borte før EL. Jeg får dulle litt ekstra, så går det nok over.

Jeg har vært på shopping i dag i Sandvika. Fortsatt salg på Panduro, nå med 70% rabatt! Ellers kjøpt en til plastkurv fra saape, likte dem så godt. Hyggelig å treffe mine kusiner, vi har lovet hverandre å bli flinkere til å treffes nå. I morgen skal jeg jobbe, lørdag til Sverige på shopping, søndag på spa med venninner og mandag ut og spise. Travle tider, men godt tida går.

Lykke til Litjpia....... :o)

Hei jenter - har vært opptatt med Fredrik som har vært litt vanskelig noen dager. Plutselig ville han ikke legge seg når jeg ikke gjorde det, må få gjort mitt om natten når han sover for da er sambo inne på rommet med ham. Men nei.....

Så kjekt at dere kan allerede begynne å prøve Litjpia !!!

Håper det skjer noe snart da så du også kan bli feit ;op

Maybeme - opptatt liten dame ja !!! så bra...

Hmmm.....70 % avslag - veldig fristende, men jeg har ikke penger til å shoppe der. Må spare til Italia og USA tur. Har lyst å lage album med bilder av Fredrik til besteforeldrene og da hadde det vært gøy å kikke på Panduro.

Så derfor må jeg avvente med slankemassasjen Litjpia - penger strekker ikke til.....

Fikk du mailen med bildene Lillekylling ? Sendte dem i forrige uke.

håper på å treffe dere snart igjen - dagene fyyyyker avgårde. Gjør jo ikke noe annet enn å holde på med Fredrik og er helt død tidlig kveld og da sover jeg litt, mens sambo passer Fredrik og vips er det nesten midnatt og tid til amming igjen. Så slik er dagene mine....

Men skal alltids klare å treffe dere for det :o)

Annonse

Hei jenter!!

Sorry at jeg ikke har vært her inne på en stund, men jobber hver dag så tiden bare flyyyr avsted.

Håper treffet deres var koselig, neste gabg må dere ta det så det passer for meg også hihi, jobber annen hver uke dag/kveld så da er det litt enklere.

Her er det ikke store forandringen, skal på sykehuset 1 mars for å sende søknaden til ivf.

Syntes det er greit at det ble nå siden jeg har startet i ny jobb, greit å jobbe der noen mnd før jeg blir gravid;-)

hvordan er det med dere da jenter??

hvordan ligger dere i syklusen nå??

Håper det snart blir et nytt treff, så jeg får se dere igjen snart og hilse på de nye sliterne.

litjepia: skal vi møtes en kveld til uken?? da jobber jeg dag så da er det bare å ta det etter jobben???

klemmer fra meg

På lørdag var jeg og tok de prøvene som skal taes 21 syklusdag når man går på pergo! Disse skal jo taes for å slå fast om man har hatt el..

Vel, jeg var så utolmodig at jeg ringte og fikk resultatene idag. Progesteron nivået mitt lå på 39!!!

Betyr det da at jeg hunde prosent sikkert har hatt el, eller kommer det ann på flere andre hormonnivåer også???

Ja da er jeg på syklus dag 21 og har fortsatt ikke fått noen positiv EL test. Frustrert?!? Nei da!!! Håper at det skjer noe nå de neste par dagene. Er så slitsomt når man aldri har styring på EL asså! Skal ihvertfall virkelig smøre meg inn på sambo ikveld. Han skal få full kroppsmassage. Da er jeg garantert sex. Hahaha.... Utspekulert?!? Nei da!!! *tihi*

Hva gjør dere andre ikveld da?

Jippi! Jeg fikk også positiv EL-test i går, så da er vi helt likt! Kanskje det er meningen vi skal bli gravide samtidig, som planen var? Vi har jo aldri hatt EL samtidig. Jeg fikk tynt noen svømmere ut av min syke mann som heldigvis rakk å bli frisk. Hadde egentlig regnet med positiv test søndag, så dette var jo hell i uhell. Men tempene mine forblir rare, oppe på 36,65 i dag som jeg trodde var EL dagen. Har skjedd før det, at tempen er for høy den dagen jeg tror jeg har EL, men forhåpentligvis rakk vi egget. :o) Tok en ny test i dag som var negativ, så da har det nok løsnet i løpet av gårsdagen/natta.

Når har vi IKM da Litjpia? 6 eller 7 februar? Kanskje vi må teste samtidig? Dette blir spennende. :o) Håper soldatene fortsatt var i live da, for feber skal visst ikke være så gunstig..... Vi har ikke hatt sex på lenge heller, for først hadde jeg tanta på besøk og så ble han syk. Skulle spare opp 1 uke, men det ble visst noe mere..... Håper ikke det gjør så mye.

I går var jeg på opplæring på ny bruker og på møte med mitt nye team. Hyggelig møte, liker alle der så godt! Jeg er spent på den nye gutten jeg skal være sammen med, for han slår og dytter hvis han blir sint. Håper bare det er en overgang. Jeg skal være med på ridning annenhver uke, så det gleder jeg meg veldig til. Kanskje jeg finner ut at jeg har lyst å begynne å ri fast? Har jo snakket om det i evigheter.

Nå skal jeg se Gray's anathomy fra i går. Måtte ta det opp så vi kunne legge oss litt tidlig. :o) Skulle egentlig vært på opplæring til 23.00, men fikk sneket meg avgårde litt tidligere.

Når skal vi ha nytt treff da? Jeg kan neste onsdag.... ellers er jeg opptatt.

Jippi! Dette blir super spennende for oss da Maybeme. Håper virkelig at det klaffer for oss begge denne pp. Hadde vært bare så herlig å gå gravide samtidig og kanskje attpåtil føde samtidig. Hehehe.... Ja vi har vel IKM 6 februar tror du ikke det eller? Tempen min gikk faktisk ned idag, så jeg har da hatt et eggløsnings dip. Tihi!! Har ikke vært mye sex på meg og sambo heller da. Hadde sex igår kveld og ellers før det har det vært veldig lite ja. Får håpe at dose fra igår holdt i massevis. Eggløsningstesten som jeg tok idag var negativ så da regner jeg med at eggløsning var idag.

Åååååå!!! Håper så inderlig at det har klaffa for oss begge denne gangen!

Ja da sitter jeg med EL testen foran meg til tross for positiv test på Tirsdagen. Tempen er bare sinnsykt merkelig og jeg sitter da her og er kjempe frustrert over den teite kroppen min. Jeg var litt syk natt til igår og regner egentlig med at den tempen igår var helt feil pga det, men så kom tempen idag og den var egentlig enda teitere synes jeg siden jeg hadde positiv EL test da på Tirsdagen.

Ok testen ble negativ..... Da får jeg bare sette tempen på discard også får jeg se om FF klarer å finne EL for meg eller ikke. www.fertilityfriend.com/home/Llirotnna

Nei får vel bare vente å se hva som skjer ja tror jeg.

Jeg er så spent på om du har fått bekreftet EL Litjpia, men du har jo ikke skrevet inn dagens temp! Travelt opptatt? Hvilke tester er det du har brukt forresten? Digital eller billig strips?

Jeg har prøvd begge denne gangen, og sverger fortsatt til de digitale. Når jeg ser på testene i etterkant er det umulig å se hvem som er positiv og negativ på de to siste testene mine, så hadde jeg testet mandags kveld så hadde den nok blitt positiv. Veldig nært positiv mandags morgen og positiv tirsdags morgen. Hadde ikke klart å skille dem uten digital test. Fikk jo tempøkning onsdag, altså hadde jeg EL samme dag som den positive testen. Håper det skjedde på natta en gang, mens soldatene var på vei opp. :o)

Jeg fikk discolys i dag, og for en gangs skyld er jeg, FF, EL-testen og Babycompen enige om EL-dato. Og for første gang har vi hatt sex på selv EL, så dette blir spennende. Krysser fingrene nå!

Hvordan går det med dere andre da, lillemille og Mervis? Tomellen fikk jeg oppdatering fra på msn i går, hun hadde positiv EL-test torsdag, så er altså rett bak oss i løypa Litjpia. Blir altså en spennende uke for oss alle tre.

FF har fortsatt ikke bekreftet EL dagen min. Men jeg regner med at jeg hadde EL på syklus dag 22. Jeg bruker CB digitale El tester så de er jo veldig sikre da mener nå jeg. Tempene mine er veldig rare for tiden, men tror det kan ha sammenheng med at jeg har litt feber noen ganger iløpet av dagen og feberfri på kvelden og natta. Får bare se hva som skjer fremover de neste dagene.

hei hei jenter..

Hebbie:sååååå søt lille fredrik er dahhhh, jobbet hver kveld de siste ukene så bare vært stress her.

håper dere har det bra, de små vokse jo sååå fort, ta vare på tiden de er så små.

håper jeg snart ser deg å lillegutten da.

ellers jobber jeg annenhver uke dag/kveld nå så bare si ifra når det blir treff, stresser ikke noe med el å sånne ting jeg da siden vi skal ha ivf.

har vurdert å egentlig trekke meg litt ut av pp, men ikke lett å slippe taket i bim å tråden vår.

føler jeg er litt lei pp å alt rundt det,godt jeg har fått med fulltids jobb nå for da går automatisk tankene litt bort fra det.

Håper i hvertfall dere alle har det bra, så snakkes vi siden

Hei hei..

Liten oppdatering fra meg! Vet jeg har hatt el, det fikk jeg bekreftet av blodprøver på syklusdag 21.. Så det er jo bra!!

Ellers er jeg idag på syklusdag 29, og fortsatt ingen tr.

Men tror sjansen for at det klaffer på første forsøk er litt liten, så jeg har ikke så høye forhåpninger. Avskriver alle symptomene mine med PMS.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...