Mamma Brumm Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Ble sendt til ultralyd i dag for å sjekke veksten på lillegutt fordi sf målet var litt lavere nå i uke 35 enn det det har vært. Jordmor mente at han var liten og ble i underkant av 3kg hvis kurven fortsatte som den har gjort i det siste. Legen på sykehuset tok mål og mente alt var i orden og målene slett ikke så ille ut, trodde kanskje han ville bli 3,5kg. Sa noen om at målene var +10%... Er det noen som skjønner dette med prosenten betyr?! Er han faktisk over gjennomsnittet plutselig nå da? Er fullstendig forvirra!
Bea80 & Gullgutten Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Min er +25% i uke 36, dvs at han nå er ca 3500g. Men jeg trodde at rundt fødsel så var gjennomsnittet sa 3500g, så at det da skal være +10% hos deg hørtes jo litt rart ut......Men kan jo være at han mener at gutten din NÅ er 10% større enn norm, dette kan jo endre seg da di vokser i rykk og napp!!! ;) Men jeg har en veninne som fikk tvillinger nettop og de ble tatt 1 mnd før tiden pga at di var så små og ikke vokste mer, og når di kom ut, var di både 3 og 400 gram større enn hva legen hadde bereknet!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå