Gå til innhold

hva kan eg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å legge på meg litt? eg er så tynn og uttmattet etter amming og som aleinemamma. ingen pupper igjen og det er nesten det værste for meg. alle klærne er for store.. blir så deprimert:(

Skrevet

Smør på skiva, litt mer pålegg som inneholder karbohydrater og fett... Men ikke overdriv for da kan det fort bli for mye... Eller så kan jeg sende over noen kilo... Jeg har jo aaaalt for mye...

Skrevet

Spise litt av grøten til minsten... Særlig når det er morsmelkerstatning oppi....hmmmmmmmmmmmm JEG må SLUTTE med det...hehehehe

Skrevet

Få i deg feit, men sunn mat. Feit fisk (f.eks. laks eller makrell) er bra. Ha ei spiseskei olje i middagen din, og sunn margarin (f.eks. vita hjertego') på skjeva. Et ei skjeve ekstra pr måltid. Nøtter og tørka frukt er kaloririkt og sunt.

Viss dette ikkje hjelper kan det vere lurt å ta ein prat med legen din, og eventuelt ein ernæringsfysiolog.

Skrevet

Avocado, nøtter (særlig pistasj og cashew tror jeg) og alkoholfritt øl gjør deg feit og fin! Godt er det også.

Havregrøt skal også være bra for ammende. Varier med sukker, rosiner, kanel, melk, brunost ol. om du blir lei.

Skrevet

Det er viktig å ikke pøse på med fett. Det øker risikoen for sykdommer!

Skrevet

Metta feitt er det ingen som har godt av (dvs feitt som blir hardt i kjøleskap - f.eks. smør), men olje/omega3,6,9 er bra for oss alle. Det er stor forskjell på sunt og usunt feitt! Det sunne feittet finn ein som sagt i f.eks. feit fisk, olje og nøtter. Avocado, som nokon andre her nevnte er og bra!

Skrevet

Tusen takk for masse fine alternativer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...