Gå til innhold

Når begynne pottetrening?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, altfor tidlig.. Noen begynner å få litt kontroll etter 1,5 år andre nærmere 2..

Skrevet

Altfor tidlig med 1,5 og 2 år også. Det er utrolig få som er klare for det da. Min erfaring er vel heller fra 2,5 og nærmere 3år.

Jenter er oftest noe tidligere klare enn gutter til å begynne "å få kontroll"

Ingen vits i å prøve noe særlig før, for de må nesten være klare for det. Og den dagen kommer.

Fra rundt 2 år går det selvfølgelig an å prøve og sette dem på do eller potte, men ikke press dem eller forvent noe som helst.

Skrevet

Er det ikke bare å begynne tidlig? Hvis ungen din bæsjer på nesten samme tid hver dag kan du jo bare sette han/hun på potte i den tiden. Dattera mi er 7,5 mnd og fikk prøve seg for første gang i går. Vi så at hun begynte å trykke, fikk av bleia og satt henne på. Gikk helt strålende det. Hørte også om noen som bare holdt ungen over do når de så hun skulle til, og den jenta var bare 6 mnd! Så slipper man noen grapsete bæsjebleier.

Skrevet

Det er stor forskjell mellom pottetrening og "potte-timing" der man leser barnets kroppsspråk og sette dem på potte i det de skal gjøre fra seg. Mange som driver med det ganske tidlig.

Skrevet

Jeg vil si jo tidligere jo bedre. Har jobba i barnehage og ser fort forskjell på barn som har vært seine med å komme ut av bleiene. Hadde et tilfelle der et barn var fem år og stadig gjorde i buksene og da begge deler. Jeg mener ikke at alle er så seine, men ingen har vondt av å bli vant med potte og etter hvert do i tidlig alder.

Skrevet

Jenta vår er 2.3 år nå, og i det siste har vi begynt med pottetrening. Det gikk ikke så veldig bra, men var å kjøpte doring. Da ble det fart på sakene... har en rutine om at når hun er på badet (går jo etter oss hele tiden, enten jeg eller pappa`n er på do, skal stelle lillebror etc) så setter vi henne på do. Dolokket som hun selv sier da. Hun har fått til å bæsje en gang, men det var hyling og skriking når hun kjente at hun skulle bæsje. Da måtte jeg bare avlede henne, så vi begynte å synge hjulene på bussen.... Jammen var det ikke ei som var stolt etterpå!!

Skrevet

Drev ALDRI med pottetrening.Gikk rett på sak. Han likte ikke bleiene noe særlig lenger.... Kjøpte da doring og MANGE truser. Kuttet ut bleiene og tok på han truse. Tisset jo på seg da, men med mange truser og bukser går det helt fint. Ble en del skift, men ikke overveldenede mange heller.... Var tørr på en uke. Sluttet med bleier 2 år og 1 mnd. gammel, både dag og natt.

Hadde iallafall ikke giddet å drive på i år og dag...... Rett på sak.... ungen elsket det. Gikk så fint atte :-) :-)

Skrevet

tror aldri det er for tidlig...moren min satt både meg og lillesøster på potte fra 6mnd av når vi kunne sitte selv..jeg var bleiefri ved 12 mnd og lillesøster når hun var 15...vi sa bare a a a, når vi måtte;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...