Gjest Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Hs sa jeg skulle amme først, men da vil jo ikke jenten ha grøten etterpå.
Allean, Fia og lillebror Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 jeg har også ei jente som det ikke går an å amme før hun spiser grøt. hun blir stappmett og bare leker med grøten. Men når jeg gir henne grøten først så spiser hun masse pupp etterpå. Det er nok best å gjøre det som passer sin baby best. Alle babyer kan jo ikke passe inn i retningslinjene som staten har. De er jo forskjellige alle sammen. Det viktigste er jo bare at hun spiser pupp i forbindelse med grøten, sånn at du får opprettholdt ammingen din.
~Endorfina~ Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Dilemma: Lurt å gi før, for å opprettholde melkeprodusjon. Lurt å gi etter, for at barnet skal få i seg nok jern og vitaminer/mineraler fra grøten. Jeg gir litt før for at hun skal være i godt humør, og så fyller jeg på etterpå...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Jeg gir mm før. Bortsett fra på kvelden- da får hun kveldspuppen etter grøten
petiteM's Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Pupp er hovedføde frem til babyen er 9mnd. Trenger egentlig ingeting annet før det. Fra 6-9mnd er det smaksprøver, og læring til å spise. Det anbefales derfor å amme før alle måltid frem til 9mnd. Ingen babyer som vil lide av vitamin el. jernmangel pga at de ikke vil ha grøt før den tid.
moo Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Jeg ammer ikke i forbindelse med fast føde i det hele tatt. Vi fortsetter med amming som før - dvs når hun viser tegn til å ville det - natt som dag . Mens smaksprøver av fast føde spises som måltider i lag med resten av familien. Har hun nettopp blitt ammet, så er det klart at hun er for mett til å være særlig interessert i annen mat. Og hun "ber" aldri om pupp like etter fast føde heller, så det jeg antar (uten at jeg egentlig helt har oversikten) at det blir litt mindre amming på dagtid nå enn det var for en måned siden. (Hun er 7,5 mnd, begynte med smaksprøver for 6 uker siden.)
Muffinsmamma Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Jeg gjør som moo. Ammer altså ikke til fast-føde-måltid. Han ville ikke tatt mat etter pupp og etter mat er han ikke interessert i pupp. Jeg bruker å f.eks gi ham lunsj tilsvarende et kvart eller halvt middagsglass, og om jeg skal ut og treffe noen ammer jeg rett før jeg går ut. Da har det kanskje gått en time mellom maten og puppen, Her gjelder altså puppen som mellom-måltid. han får i seg masse mm uansett. tenker meg at når han er rundt 9 mnd så er det pupp morgen og kveld og kanskje en gang midt på dagen som gjelder.
ojoj Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 jeg gir mme, så venter jeg en time før jeg serverer grøten. På den måten får han både nok mme og han er interessert i grøt når den blir servert. Jeg prøvde å servere grøt rette etter mme og da ble det bare søl!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå