Tibra Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Mini har alltid vært en puppeelsker av dimensjoner, men nå snur han seg bare bort etter et sug eller to på dagtid. Kan det ha en sammenheng med at han har vært tett i nesa siste uka slik at det er ubehagelig for han å suge? Men om natta våkner han 2-3 ganger og suger som besatt. På dagtid får han to fulle porsjoner med grøt + 1/3 middagsglass. Bør jeg gi han mme i tillegg siden han får i seg så lite pupp (for ei uke siden spiste han pupp før hvert måltid + hver 2.-3.time)?
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Jenten min er 5 mnd og fikk det også for seg at hun bare ville ha pupp morgen og natt. Fikk mme de andre måltidene, så gikk ut ifra at det var brystvegring og tenkte da å slutte å amme. Hs sa jeg kunne prøve å gi henne pupp når hun var trøtt/nettopp stått opp for da tar de ofte puppen. Det stemte, nå tar hun plutselig til hvert måltid igjen. Lykke til..
moo Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Dersom du har lyst å fortsette med ammingen en stund til, hadde jeg ventet med å tilby MME. Dette kan fort ta seg opp igjen - det kan være som du sier at det akkurat nå er ubehagelig. Gir du vann til fast føde, og ammer 3 ganger om natten/morgenen, får barnet nok tilskrekkelig med væske, og du har god sjanse på å øke ammingen igjen når barnet vil det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå