Gå til innhold

Drammenstråden nr 1

♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe... Jeg skal ha 4 barn helst : )

Koselig at du tok deg tid til å skrive litt Thea ;)

Gleder meg til å treffe dere alle sammen på torsdag! I morgen skal snuppa på 6-ukerskontroll på Helsestasjonen, er så spent på hvor stor snuppa har blitt.. Må dessverre være med sambo halv syv på jobb for å ha bilen, så nå skal jeg tulle meg i seng ! Nattinatt snupper : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter :)

I dag er jeg helt ødelagt!! Snuppa har hatt si første våkennatt på leeeenge.. Sove nei, det skulle hun i alle fall IKKE gjøre ! Men hun skriker i alle fall ikke.. Så i natt har jeg sovet 1 time til sammen, og ikke sammenhengende.. SLITSOMT ! Så når klokka ringte kl. 05:30 var det nesten sånn at jeg måtte skrike litt.. Gjett hvem som har sovet siden da ?? hehe.. Prinsessa mi :)

Orker ikke legge meg nå heller, er så spent på hva hun veier og hvor lang hun har blitt : ) Og det er så lenge til vi skal dra.. Har time 12:30

Skrevet

Vi var på forsinket 3 mnd kontroll i går vi, med vaksine!

Vesla er ikke så liten lengre:p

6820 gram, 63 cm og 40,5 rundt hodet!

Skrevet

Oj oj.. blitt kjempestor hun nå :) Men hun er 3 1/2 mnd nå eller ? snart kanskje?

Skrevet

Du er ikke alene Piadi..... Her har det også vært våkennatt, men desverre med LYD. Tror vi har sovet 3 timer mellom klokka 21 og 0730. Så imorgen skal jeg til kiropraktor med han igjen for 3.gang. Måtte bli en time klokka 1415, så da blir det et kort og kjapt treff på oss først.... Håper kolikken forsvinner snart assa.

Får vel prøve å sove litt nå tenker jeg. Truls har jo vært helt i koma siden vi stod opp, er vel trøtt etter nattens strabaser han også ja.....

Skrevet

Heisann jenter.

Står alt bra til?

Er så utrolig trøtt og sliten for tiden, tror snart jeg går i gulvet.

Er så mye å gjøre her hjemme, og alt må gjøres når snuppa sover.

Får ikke noe tid til å slappe av for meg selv, og det kjenner jeg tar på.

Men ting blir vel bedre når vi endelig er ferdig med den forbanna brannmuren og jeg får vaska bort støvet her hjemme.

Har bestemt meg for at NÅ skal hun over i sin egen seng så jeg endelig kan få sovet ordentlig noen timer.

Forsøkte å legge henne der i går kveld, men det gikk ikke.

Snek henne oppi senga si kl 6 i dag morges, hun lå der og kava, og jeg måtte legge henne på plass og bre over henne igjen flere ganger, men hun gråt ikke, bare havnet på tvers i sengen noen ganger.

Så sov hun der til kl 8.30, da var hun sulten.

Får bare fortsette med noe sånt til hun er vant med sengen.

Var på helsestasjonen på legesjekk i går, og fikk beskjed om at jeg hadde en perfekt liten prinsesse:)

Hun veier nå 5110g og er 39,5 rundt hodet.

Vet ikke hvor lang hun er, for det blir ikke målt før på 3mnd kontrollen.

Har nå bestemt meg for at det er slutt på snop og frem med spaserskoene, nå skal kiloene bort.

Skal ned ca 8 kilo.

Men sprakk alt i går, bare måtte spise opp resten av potetgullet i skapet sånn at det ikke kan friste meg mer.

Har et så vanvittig sjokolade sug, at jeg nesten får vondt inni meg og kjenner jeg blir irritabel og nesten sisnt hvis jeg ikke får det.

nesten som om å være avhengig av røyk, fatter det ikke.

Har forresten fått kjempelyst på røyk igjen også, men skal være flink å holde meg unna.

Skrevet

Akkurat som å høre meg selv det Mayken :) Har nesten lyst til å finne frem røykpakken når jeg ikke kan spise sjokolade, men klarte meg uten sjokolade i går... Men det var HARDT !

Spiste masse annet, frukt og dadler og salat.. Spiste mer enn jeg bruker, men sunt : )

Når det gjelder å legge henne i egen seng, visst du klarer det i noen dager er jeg sikker på at hun gir seg... Det gjorde begge snuppene mine ettervært :)

Jeg sover så tungt så tør ikke ha dem sammen med meg i senga, sitter i senga å ammer om natta :) !

Nå er det bare en time til jeg skal på kontroll med snuppa :)

Husarbeid og sånn Mayken, det håper jeg du driter litt i nå ! Høres ut som om du trenger å drite litt i det i alle fall.. Må ikke slite deg ut.

Skrevet

Jippi idag er snuppa mi blitt 3 mnd gammel...veide henne igaar og da var hun blitt 6300 gram og hun var 5900 sist uke, gud som hun vokser og spiser og spiser og spiser...:)

Har skjedd saa mye de siste fjorten dagene, hun ler, hun holder ting i hendene og rister voldsomt paa ranglene,hun ler og skriker hoyt....gud saa skjonn hun er:)

Skrevet

Hei. Jeg holder på å psyke meg opp til å dra på treff i morgen. Høres veldig fint ut. Jeg er forholdsvis ny i Drammen. Flyttet hit men mannen min for to år siden. Lille Mathilde ble født 28.10.06. Det hadde vært supert for meg å treffe andre med små barn. Hvor mange bruker å komme på treffene? Har skjønt at det er blitt en del... Og hvor ligger East Lake? Tar dere med vognbagen inn eller hvordan gjør dere det? Er det fler som kommer som ikke kjenner noen?

Skrevet

Hei. Blir nok kjekt på treff i morgen ja, tror det er ca 16 stykker.....men det varierer litt fra gang til gang hvor mange det er.

Jeg kjenner noen, men ikke alle. Og kommer til å ha med vogn, så håper det er plass til det der :)

Hvor East lake ligger tror jeg jeg skal overlate til andre å forklare, for jeg er ikke så veldig godt kjent i Drammen selv.......

Skrevet

Det var mange ja. Så gøy, da sees vi sikkert i morgen :-) Vet du om East Lake er en kina restaurant?

Skrevet

Ja, jeg tror det er en kinorestaurant og at den ligger på hjørnet i gata bak Jonas B.og torget liksom.....tverrgate der du kan gå¨ned til gågata.... vet jo ikke hva noe heter, så håper noen kan forklare bedre :)

Skrevet

Theaokt: På filabel.dk blir du belastet med toll da eller?? Har handlet litt på nett, men noen sender jo som gave og da er det greit å bestille fra utenlandske nettsteder, men med toll i tillegg blir det ofte dyrt.....

Skrevet

Sist jeg var der, var det gjort plass til flere vogner.

Hadde halve lokalet for oss selv.

Er en kina restaurant ja, har god mat der.

Og 2nj har rett angående beliggenheten.

Er selv innflytter til Drammen men har bodd her i ca 6 år til sammen.

kjenner noen av dem som kommer, men ikke alle.

Håper du kommer.

Tilla: du skal ikke tilfeldigvis ha med deg bæreselen til Embla i morgen vel? Kan jeg i så tilfelle få prøve den?

Har tenkt å skaffe meg en i bursdagsgave til meg selv, men er jo greit å finne ut om tulla liker å sitte i en først...hehehe

Skrevet

Lille snuppa mi har blitt 5 kg og 59 cm lang.. : ) Lagt på seg litt lite, men jeg tror hun rett og slett jevner seg ut jeg.. Hun har lagt på seg jevnt over like mye omtrent hver uke. Er så stress med den vekta syns jeg! Hun har lagt på seg greit men litt lite.. ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ Blir gaaaaal! Skal prøve å gi henne litt mme etter mat i kveld !

Skrevet

Mia; East Lake ligger i Engene. Dersom du går opp torget, forbi Pigen og Jonas og så til høyre så ser du det. Er i bygget bak pigen. Tvers over for kommunebygget!

Og velkommen skal du være, vi gleder oss veldig til å treffe deg og snuppa di! Jeg er vel en av de få som kjenner så godt som alle som kommer på treffene, men det er nok bare fordi jeg har maur i stumpen:p Veldig sosial;)

Utover det; er en kjempehyggelig gjeng og etterhvert som flere har fått barn har gjengen blitt større og større. Noen kjenner hverandre fra BiM og noen ikke...

Og ang vognene; East Lake Lager langbord slik at vi får plass til flest mulig vogner. Alle har så langt kunnet ha med vognene inn uten problem og vi har vel vært 16 på det meste tror jeg...

De gleder seg veldig til vi kommer igjen forøvrig, har ringt i dag!

Pia, vesla er 3,5 mnd ja... Tenk at hun sniker seg mot 4 mnd! Og tenk at det er jammen ikke lenge igjen av permisjonen min! Grøss og gru, hva skal jeg gjøre da. Skal jeg satse på dagmammagreiene eller skal jeg gå tilbake til å jobbe på teatercafeen? Er liksom ikke verdens mest fristende jobb med en baby i hus, jobbe til 5 om morgenen for så å stå opp med henne kl 8!

Nei, mon tro om jeg må finne meg en annen bransje i såfall. Kanskje gå tilbake til å jobbe med strøm?! Dagmamma?!servitør?! dørvakt?! strøm?! *hode snurre på skuldre*

Tøffe netter på dere begge 2nj og Piadi... Jaja, det ordner seg jo etterhvert. Vesla her har funnet ut at det å være våken en times tid etter nattmaten er moro:( Ahrg...

Skrevet

Mayken; den kan jeg ta med vettu!

Pia; send meg en sms i morgen s jeg husker boka med namme!

Skrevet

Pia: godt å høre at jeg ikke er den eneste som sliter røyk og sjokoladesug. Måtte en liten tur ned i isboksen i dag gitt.

Har sjokoladeis med sjokoladebiter der, ble noen skjeer.

Tror jeg må vente med godtestreiken til jeg har fått spist opp det jeg har liggende, det frister for mye, men jeg klarer ikke kastet det...hehehe

Skrevet

Tilla: er vel kanskje greit å få seg en jobb på dagtid ja.

Orker du å være dagmamma da?

Har mer enn nok med min egen unge jeg, tror ikke jeg hadde orket å passe en haug med andre sine unger i tillegg.

Strøm? Er du utdannet eletriker?

Er ikke det litt greit å jobbe med da?

Trengs vel alltid folk der, eller?

Skrevet

jeg får ikke lov av sambo å kaste godtet, men foreløpig går det bra :)

Skrevet

Nå har jeg kjøpt meg brystpumpe, nå skal det pumpes her : ) Jeg er ganske sikker selv på at jeg har nok melk så dette blir spennende. Håper jeg får henne til å ta flaske så jeg slipper å tømme ut melken ! Noen av dere som har Medela "Harmony"pumpen? Jeg synes den virker grei, ville egentlig ha avent sin..Men den hadde de ikke her nede på apoteket :o(

Nå skal jeg snart spise kyllingsalat med pasta og gresk dressing.. *Gleder meg* = )

Skrevet

Forresten.. Hvor mye klarer dere å pumpe ut etter at babyen har spist ? Og til ett måltid forsjåvidt :) ?

Skrevet

Mayken; jeg er ikke elektriker:)

Jeg har jobbet for Hafslund som superbruker på epostsystem. Kundebehandler mao...

Jobbet for dem i 2 år og har fullføt "hafslund-skolen" som er en generell utdannelse de tilbyr om produkter etc.

Har også jobbet litt for buskerud Kraftnett før de ble EB og er i såfall der jeg kunne tenke meg å jobbe.

Men de jobbene vokser ikke på trær dessverre:(

Og det er jo servitør jeg ER, bare ugunstig arbeidstid...

Skrevet

Jeg er også fra drammen, men har ikke brukt drammenstråden før. Det jeg lurer på er om noen av dere kjenner til åpne barnehager i Drammen, og hvilken er bra?? Har spurt på Skravlesiden før men ikke fått noe svar =

Skrevet

Aaaaaaaner ikke! Null peil!

Men det er en veldig god oversikt over barnehager på kommunens sider. Du kan ta en titt der?

Og velkommen til oss!

Treff i morgen om du har lyst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...