Gjest Skrevet 4. januar 2007 #127 Skrevet 4. januar 2007 Tusen takk for hyggelig treff i dag! Mia og Mathilde, hyggelig å treffe dere! Jeg er klar for trilletreff til uken jeg... Men ikke for å høres furten ut, MÅ vi trille i lier?! Blir gjerne med på det litt seinere, men kan vi starte i byen eller noe? Mannen min jobber mye om dagen og jeg har jo ikke fått knotet meg til å ta lappen ennå! Babykino på tirsdag!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #128 Skrevet 4. januar 2007 hihiihihhihi
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #129 Skrevet 4. januar 2007 Regner med det blir trilletreff hver uke heretter !! Mayken: Spent på hvordan det går med leggingen i kveld.. Kom inn å oppdater oss når du har mulighet : )
2nj♥ Skrevet 4. januar 2007 #130 Skrevet 4. januar 2007 Trille i Lier? Vi hadde vel tenkt første trilletur oppover og nedover langs elva...start i sentrum og opp og nedover fra gulskogen.... Hvilken film er det på tirsdag? Takk for idag forresten, koselig å se dere igjen. Hvilken dag skal vi trille? Mandag passer dårlig for meg da jeg skal på sykehuset til en us i ett-tida, ellers ledig alle dager.....
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #131 Skrevet 4. januar 2007 Skal se hvilken dag vi kommer frem til. Skal passe for Aga også og hun har jo litt av et program den dama;) Lykke til på kontroll Mayken:) *håpe ALT er bra* Tirsdag viser de The Holiday, den med Cameron Diaz tror jeg det er ... Komedie:)
2nj♥ Skrevet 4. januar 2007 #132 Skrevet 4. januar 2007 Da er vi med iallfall, har lyst å se den filmen ja:)
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #133 Skrevet 4. januar 2007 Mayken skal også, var hun som var så smart å stikke innom å spørre:) Aga pleier å gå dit hun og... Meeeeen, tror kanskje trilletur til uken blir litt mye jeg... Bading mandag og onsdag, kino på tirsdag, BUP på onsdag... Tja, kanskje fredagen?!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 4. januar 2007 Forfatter #134 Skrevet 4. januar 2007 Hvor ble hebbie av i dag forresten ?
2nj♥ Skrevet 4. januar 2007 #135 Skrevet 4. januar 2007 Mener tilla sa hun ikke hadde sovet noe i natt, så hun trengte vel å få hvile
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #136 Skrevet 4. januar 2007 Hun sendte melding at hun ikke kom. Fredrik hadde visst holdt henne våken hele natt så hun var kjempesliten stakkar...
2nj♥ Skrevet 4. januar 2007 #137 Skrevet 4. januar 2007 Theaokt skulle vel ha barnedåp neste helg, så da spørs det om fredag passer dårlig....men ingenting i veien for flere turer. Jeg går hver dag fremover uansett, så..... Skal på shopping jeg....i april. Fatter ikke hvordan du greier å bli så smekker igjen, så raskt theaokt.....må vel ha nådd matchvekt snart du?
2nj♥ Skrevet 5. januar 2007 #139 Skrevet 5. januar 2007 Da er jeg klar til å skrive litt.... GOD MORGEN! Tror timen hos kiro. igår gjorde susen, for i natt har Truls vært den gullungen han er Sovet søtt i vugga si, våknet, spist og sovet i vugga igjen. Trykket og prompet litt, men ikke noe gråting og hyling, så det er jo tydelig at han nå greier å få lufta UT......-og det er bra. På morgenen idag la jeg han i lekegrinda etter mat og der lå han og kikket litt mens jeg og Trym lekte litt, og plutselig så sov han Har ikke gjort det før nei...... *stolt mamma idag* Lurer på om det blir en tur til Drammen på oss idag, fint vær og gå i og har noen gavekort og tilgodelapper å bruke, så...... Lyst på støvletter også, så kanskje jeg finner noen på salg?? Men klær får vente en stund enda. Blir jo direkte uvel av å se meg selv i helfigursspeil jo Neste helg kommer mamma og pappa kjørende fra Molde med alle julegavene våre. Vi satte igjen alt for det var ikke mulig å få med en brøkdel engang på flyet...... theaokt: ang. handling på nett, så har jeg handlet litt på muffeladen.no og minime.no. Endel fint der også. ....telefon...
Mayken Skrevet 5. januar 2007 #140 Skrevet 5. januar 2007 Forsøkte å legge tulla i sengen sin igjen i går. Tok kveldsbadet litt tidligere og gjorde alt på samme måte som sist. Hun sovnet og jeg la henne i sengen sin, og alt gikk bra. Til min store overraskelse. men jeg tok nok gledene på forskudd, for etter 45 min var hun våken igjen og laget et skikkelig liv. Smattet noe værre og vrælte. Fikk ikke lagt henne igjen, så jeg tok henne med meg inn på stua og forsøkte med noe mme, men hun er ikke så flink med flasken så det ble bare rot. Klarte til slutt å vugge henne i søvn, og gikk for å legge henne igjen, men hun våknet med det samme og suttet og smattet på hendene. Til slutt gav jeg opp, la meg i sengen kl 21.30 for å amme igjen, og ble liggende til kl 23.30. Hun spiste hele tiden med litt suttring når hun mistet puppen eller jeg skulle rape henne. Så klarte jeg til slutt å gynge henne i søvn, men jeg lot henne ligge hos meg. Hun våknet flere ganger i løpet av natten og spiste litt, men sovnet fort med puppen. Kan det være at vi har hatt vårt første økedøgn? Eller er hun så utspekulert at hun har funnet ut at hun får ligge sammen med meg så lenge hun spiser, og derfor skal hun ha mat hele tiden? Jeg har i hvertfall ikke tenkt å gi meg, vi prøver på igjen i kveld. Men kanskje jeg skal forsøke å gi henne noe mme før hun får puppen i kveld, da blir hun vel fortere mett. Jeg skal på kino på tirsdag, gleder meg:) Blir koselig om vi blir flere da. Har fått med meg Pinnsvin med baby også, var innom henne i går og alt står bra til. Takk for lykke ønskningene Tilla, er skikkelig spent selv på hva legen sier i dag. Venter bare på at tulla mi skal våkne fra luren sin, så vi kan russle avgårde. Tenkte jeg skulle gå til sykehuset i dag. Lurer forresten på en ting. Hvor mye klær bør man ha på barnet hvis det skal ligge i voksipose? Holder det med vanlige inneklær, en løs "polohals", lue og votter? Eller blir det for lite?
2nj♥ Skrevet 5. januar 2007 #141 Skrevet 5. januar 2007 Mayken...... holder med inneklær i voksi. Bruker bare det vi og det er varmt og godt. Husker Trym ofte bare hadde ullbody og strømpebukse, votter og lue i den da han sov ute i vinter, og da var det kaldere enn det vi har hatt hittil i vinter. Leste masse om søvn da Trym var baby for han var skikkelig krevende og vi måtte virkelig jobbe for å få han til å sove....bysse, vugge, puppe, riste, trille.... Men i ei bok stod det om "pick up, put down" og det funker assa. Så du kan jo prøve det. Mett og god og våken legger du henne i senga. Hun begynner å gråte og du tar henne opp med en gang og trøster, finn gjerne en fast setning du hvisker....."sove nå, det er natta" eller noe du velger.... Ikke ta henne opp om hun bare sutrer. Så når hun stopper å gråte, legger du henne ned igjen. Om hun begynner å gråte på vei ned til madrassen, legg henne likevel helt ned før du tar opp igjen og trøster. Så fortsetter du bare å legge ned og løfte opp helt til hun til slutt sovner. Tror jeg stod slik i 2 timer første gang med Trym, men så ble det raskt kortere tid og til slutt så syntes han det var helt greit å bli lagt i senga og han fant søvnen selv. Blir med på kino vi også
Gjest Skrevet 5. januar 2007 #142 Skrevet 5. januar 2007 2 nj; det er det samme vi gjør, med en liten dose hvor vi ikke plukker opp, bare holder hånda og synger... Er så deilig når det endelig virker!
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #143 Skrevet 5. januar 2007 Mayken:Kjørte forbi deg i dag , holdt på å banke i ruta men tok meg i det, for tenkte du ikke kom til å høre meg. Også skulle jeg tute, men det var forsent da til at du skulle kunne se hvem det var så da lot jeg være...heldigvis ;o) Om noen med svart stasjonsvogn tuter til deg når du går så kan du jo tenke på meg Gikk det bra i dag hos legen eller ? Ordner seg med leggingen litt etter litt.. Sier jeg som er bortskjemt med helt utrolig snille barn : ) ! Jeg kunne også tenkt meg å gå på kino, så det håper jeg vi skal flere gang.. ! Håper jeg får trillet bort litt av flesket i Harstad sånn at jeg ikke henger sånn etter når vi skal gå tur neste gang..
Thea og Erle Skrevet 5. januar 2007 #144 Skrevet 5. januar 2007 I dag skal jeg skikkelig skeie ut da, men fra i morgen skal jeg bli like flink som jeg var føre jul. Veide jo over 100 kg men med masse gåturer og vann så ligger jeg nå på 69.7 gått litt opp igjen. Men til vanlig så ligger jeg rundt 60-63 kg- Passer å gå for meg til uka på tirsdag torsdag og fredag. Bare å velge det. Vi får kjøre litt tempo i i ca 2 timer, men dersom det er mattid underveis så får vi jo stoppe opp. Vet en runde som tar ca 2 1/2 time og da passserer vi cafeer der det kan ammes. Skal sjekke ut de nettsidene jeg 2nj. Var innom Hebbie og hilste på Fredrik. Var jo bare så nydelig han da. Smelt. Synes dere alle har fått noen fine barn. I dag var jeg i Oslo. Jeg kjøpte en diesel bukse til Erle str 80. Litt råflott det da, men bare måtte. Gjør ikke det til vanlig. Så har jeg kjøpt inn for å lage album til Erle. Kopierer sitater fra vanlig " min første bok", men bare de som brukes og som jeg har tid til å skrive inn. Skriver litt mer gennerelt enn å skrive om den første sangen jeg sang for henne osv. Greit dette med første ord, tann og skritt men det kan jo bli så detaljert at jeg ikke får fyllt ut noe. Hva skal dere gjøre i helgen da jenter ? Hvordan gikk det hos kiropraktoren da? Piadi- du får ha god tur til Harstad og bli med neste uke på tur. Skjønner at det kan være greit å hilse på besteforeldre du har hatt så god kontakt med- så de får se den skjønne tulla di. Mayken - du kommer snart inn i en fin rytme, men det kan jo ta litt tid men er verdt det:)
2nj♥ Skrevet 5. januar 2007 #145 Skrevet 5. januar 2007 Theaokt: Da tar vi tur torsdag eller fredag, for tirsdag er det kino Om tilla vil være med, så var det vel fredag som passet best?? Høres ut som en bra runde det, hvor er det da??
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 5. januar 2007 Forfatter #146 Skrevet 5. januar 2007 Da var tråden plutselig på side 2 igjen.. Ikke bra det ! Nå har jeg fått pakket noe, men ikke så lett når man skal bruke tingene man liksom skal pakke. Kan jo ikke bære vogna i bilen for der ligger jo snuppa nå og sover, dynene skal hun jo bruke i natt, og de skal jo oppi bagene så da får jeg ikke gjort ferdig de. Får ikke pakka tannbørste og sånn nå heller.. Så det ender nok opp med at jeg glemmer noe.. Tar med skiskoene til snuppa, så glemmer vi vel skiene tenker jeg Nei nå tror jeg at jeg må legge meg så jeg får stått opp og pakket ferdig! Får håpe snuppa også vil sove nå da.. God natt jenter : ) Snakkes i neste uke en eller annen gang..
Mayken Skrevet 5. januar 2007 #147 Skrevet 5. januar 2007 Piadi: hvor var det du så meg i dag da? Ble nysgjerring jeg nå 2nj: var akkurat det jeg kledde på henne da vi gikk ut. Virket som om hun hadde det akkurat passe varmt. Er så vanskelig å vite synes jeg, er jo så redd for at hun skal fryse, men vil jo ikke at hun skal være for varm heller. Tilla: Gikk fint på kotroll. Kunne ikke finne ut hva som var galt, så de tok en ny urinprøve på meg. Tok ultralyd og fikk vite at livmor og alt er som det skal. Alt er klart for en ny baby. Arret ser fint ut, men jeg må nok regne med ubehag en god stund til. Legen anbefalte meg å kjøpe en østrogenkrem som jeg skal smøre meg med så lenge jeg ammer, det skal visst herde arret litt så det tåler mer. Har forresten kjøpt bilett til deg på babykinoen på tirsdag, så får vi de beste setene, vet ikke om du fikk meldingen min om det. Piadi: fikk forresten beskjed fra legen om at det bare var å ta opp igjen sexlivet selv om det gjør vondt, det blir ikke bedre hvis vi venter..... Men som jeg sa at siden jeg har fått mensen tilbake, vil jeg gjerne ha prevensjon først...hehehe Nå har tulla sovet i sin egen seng siden kl 19.30 Kun avbrutt av amming kl 21.00 og 24.00 Har akkurat lagt henne igjen og hun ligger og grynter litt, men gråter ikke. Se hvor lenge det holder i natt. Må innrømme at jeg faktisk savner henne litt i senga, er så godt å ligge å holde rundt henne å høre at hun lager godlyder, men det er deilig med litt fred og fri også Takk for gode råd og oppmuntring. Håper vi har kommet inn i en god rutine nå. Får ta og sove litt jeg også da. Skal opp med henne kl 9 i morgen, og senere på dagen skal vi ut og handle gardiner:) natta
2nj♥ Skrevet 6. januar 2007 #148 Skrevet 6. januar 2007 Mayken: Hvor sitter dere da? Får gå innom kinoen idag jeg da og høre om det er ledig i nærheten.....
Dårlig fantasi Skrevet 6. januar 2007 #149 Skrevet 6. januar 2007 Hei og takk for hyggelig treff. Veldig hyggelig å treffe dere alle. Fikk jo ikke hilst ordentlig på alle,men det kommer vel flere sjangser. Virkelig bra opplegg det der altså. Skryt, skryt :-) Jeg tror jeg er med på babykino på tirsdag også :-) I går hadde vi barnevakt (farmor) for første gang. Så Christer og jeg fikk litt kjærestetid. Det var skikkelig fint.Spiste på Glass og tok en øl på Pigen etterpå. En tretimers tur bare. Vi var jo vilt spente på å komme hjem å høre hvordan det hadde gått. Lille Mathilde er jo en engel, så det hadde gått veldig fint. Nå skal vi ut på trilletur i nesten vinterværet. God helg alle sammen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå