Gå til innhold

dere som har hatt tidlig ultralyd...

Anbefalte innlegg

heisann.

vet det er mange av dere som har hatt tidlig ultralyd. lurte på når de går over fra innvendig til utvendig ultalyd. har time neste fredag og er da 10+5... er så spent på hva de blir å gjøre... sist gang var jeg i uke 6 og da var det innvendig...

noen som har vært i ul i uke 10 - 11?

klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7580463-dere-som-har-hatt-tidlig-ultralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innvendig UL sa legen min at er vanlig frem til den UL man har på sykhuset, rundt uke 17- 19 ( eller hva det er :=)! )

Men det varier sikkert det også!

Vi har utfyllende UL om en uke, midten av uke 13, og da er det innvendig også. Hadde en tidligere også, innvendig.

Lykke til!

Annonse

Kan det ha noe med om det er litt ekstra på magen? Kanskje hvis det er noen kilo ekstra på kroppen er det vanskelig å ta utvendig UL?

Tidlig i svangerskapet ønsker de også å se på livmorhalsen, det gjøres vel best ved en innvendig UL.

Bølgene fra UL-aparatet går ikke gjennom ben, derfor bruker man innvending fram til livmoren har kommet over bekkenet.

Det er i alle fall den beskjeden jeg har fått fra legene.

Regner med at de som har fått utvendig UL noe særlig før uke 11-12 ikke er førstegangsgravide?

Hei igjen.

Jeg er førstegangs. Grunnen til alle ulene mine er fordi jeg hadde exu forige svangerskap. Ble opperert når jeg var 6+5. Hadde en mens før jeg var gravid igjen, pga det ville de følge litt ekstra med på utviklinga.

Så det jeg tror er at man tar den ul typen som trengs, ettersom hva man ser etter. Når de fant ut at det var exu forige gang, tok jeg kunn innvendig, og da hadde jeg 3 på en dag, men da var det for å se hvor det lå og hvor de skulle operere og sånn.

Jeg vet ikke jeg hva som er rett eller galt, kan bare snakke ut ifra mine egne erfaringer, men det jeg vet er at jeg har ett klart og tydelig bilde av min lille spire når den var 5+5, og det er tatt ved utvendig ul..

Lykke til alle sammen!!!!

Ul, uansett om den er utvendig eller innvendig, er en opplevelse som var veldig sterk for meg!!!!! Gleder meg veldig til den "ordinære", for da skal kællen min væra med, og jeg tror den opplevelsen kommer itl å væra sterk for han også.

jammen då er du jo ikke førstegangs gravid.. selvom det ikke gikk bra vel?

lykke til til deg også:)

du er heldig som får tidlig ul iallfall, får sikkert en helt anneen ro om at alt er bra da..jeg hadde håpet å høre hjertelyd men fikk ikke det..

Annonse

Skjønner hva du mener. Men det der er ikke så lett. Skal til legen på kontroll på fredag. Kan høre med ho da jeg. Hva som er riktig. Kan godt være jeg tar feil.

Men vil du da si at en som har hatt en sa som man ikke vet om ikke er førstegangs gravid da?? Jeg har ei venninne som er usikker på om ho har mista. Det er lenge siden, men ho fikk en forsinka, kraftig og litt klumpete mens. Har tenkt i ettertid at det kan ha vært en sa.... Men jeg vil jo kalle ho førstegangs da ho var gravid med dattera si....

Ikke lett det der, men jeg vil jo si at jeg på en måte er førstegangs. Har jo opplevd å være gravid i 2uker, før jeg ble gravid nå igjen. Vil ikke akkurat si at jeg fikk oppleve en graviditet da...

Men som sagt. Skal høre hva legen min sier jeg. Så kan vi si at vi vet det... :-)

Jeg var paa ul da jeg var 8+2 og da tok de innvendig, men forsoekte ogsaa paa utvendig. Det var bare den innvendige som vi saa noe paa--men for noen gaar det visst med utvendig tidligere. Jeg har riktignok litt ekstra paa magen, saa det var kanskje derfor...

Har vært på to ul`er. 6+3 og 8+3 - begge ganger utvendig. Fastlegen min har ul-apparat og pga blødninger ville han ikke "rote" for mye der inni - så egentlig ganske godt at det var en liten peanøtt der inni, med et bankende hjerte og som hoppet rundt (i uke 8).

Hadde endel ul forrige gang også, både innvendig og utvendig før den ordinære ul`en, og så greit på begge, men selvsagt er det lettere å se det klart veldig tidlig når det er innvendig ul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...