Gå til innhold

Er så bekymret.., mye alkohol rundt befruktningstidspunkt..noen fler i samme situasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det ble noen fester og mye alkohol omtrent rundt befruktningstidspunktet og kanskje en uke etter (uten at jeg visste at jeg var gravid)

 

Tidligere hørte jeg at de to første ukene ikke var så farlig, men I det siste har jeg lest oppdateringer vedr. alkoholforbruk som sier at barnet kan få ulike psykiske problemer (ADHD.. etc) allerede ved at mor drikker alkohol tidlig i svangerskapet.

 

Vet ikke hva de definerer som tidlig.., har også lest her inne at mor og barn ikke deler samme blod før uke 5, noe som skulle tilsi at det ikke var så kritisk helt tidlig.. MEN er allikevel veldig bekymret her jeg sitter.

 

Noen som har noe mer info om dette? Er veldig glad for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ikke det er noe å bekymre seg for, er jo vanlig at folk drikker før de finner ut at de er gravide, og som du sier, dere deler jo ikke blod på den tida. Tror du bare kan ta det med ro, jeg :) Det sier legene også, ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inne på besøk fra 2.tri her..

Tenkte jeg skulle prøve å komme med noen beroligende ord=)

Jeg drakk flere ganger tidlig i graviditeten... visste ikke at jeg var gravid..

Jeg gikk tilogmed på ppillen en stund(ett lite ppillebarn på vei)

Jeg tok test som viste negativt 4 dager ETTER forventet mens og stakk da IGJEN på fyllefest... alt i alt drakk jeg vel 4-5 ganger før jeg fant det ut....

 

Nå er jeg i uke 16, sett den lille på ul 2 ganger (uke 6 og uke 11)

Alt er bare fint, og ingen problemer..

 

Så tror du bare kan slappe av og puste ut...

Kos deg med graviditeten din=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...