Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Knekkebrød er IKKE mat for små barn! For noen er dette sikkert ikke noe nytt, men jeg har tydeligvis koblet ut fornuften da jeg kjøpte sånne små Knekkis til småen. Tenkte at de var sunnere å maule på enn søt kjeks.. Og så godt å gnage på mens han får jeksler.. Vel, kort fortalt; i går kunne det gått veldig galt. Han satte en bit i halsen, ble ble blå og klarte nesten ikke å hoste en gang. Heldigvis var det folk rundt meg som kunne hjelpe oss, for jeg hadde tydeligvis glemt det jeg kunne av førstehjelp. Så det gikk bra, men jeg har en følelse inni meg som er helt grusom. Føler meg uansvarlig og dum. Så hvis dete er noen flere der ute som gir knekkebrød til de små, ikke ta sjansen. Det er små marginer ute og går..
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Alle våre har spist knekkebrød fra de var helt små og det har aldri vært noe problem. Det er mye som _kan_ være farlig uten at man skal bli hysterisk av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Ok, gidder ikke hisse meg opp over syrlige kommentarer akkurat nå. Er ikke hysterisk, tvert imot. Poenget mitt med dette innlegget var først og fremst å få folk til å være obs når det gjelder å gi knekkebrød. Det går jo som regel veldig greit..
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Er et _langt_ sprang fra å være obs når man gir knekkebrød(noe man alltid skal være når små barn spiser på noe uansett) til å proklamere at knekkebrød "IKKE er mat for små barn" da...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Guttungen min ble brent av ei halogenpære, men jeg ber da ikke alle om å fjerne alle halogenpærene de har i huset... Råde folk til å være obs er jo helt greit! Med små barn må man være obs og regne med å ta ibruk førstehjelpskunnskapene av og til... Men det var godt at alt gikk bra med barnet ditt!!! :-) Man kan fort få jernteppe når ulykken er ute... Derfor er det lurt å gå gjennom førstehjelpskunnskapene ofte så man vet 100% sikkert hva man skal gjøre når det trengs! Ikke vær redd for å gi barnet knekkebrød igjen! Barnet fikk seg nok en støkk selv og skjønner kanskje da at han/hun må være litt mer forsiktig når h*n spiser knekkebrød...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Uff, lei opplevelse du hadde der HI! Skjønner godt at du ikke unner andre den. Kan godt være hyggeligere med deg enn kalle deg hysterisk, selv om det er akkurat det en blir etter en slik opplevelse, så her får dere andre heller vise forståelse enn gi kritikk synes jeg. Og kan tillegge at de aller fleste som setter mat i halsen være seg voksne eller barn, de har satt fast vaffel..... det lærte vi på førstehjelpskurset.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 Gutten min på 14 måneder har spist knekkebrød siden han begynte å få tenner, og før det spiste han sånne skorper fra Wasa som minner om knekkebrød. Det har gått helt fint. Små barn kan sette hva som helst i munnen, og bare man er i nærheten når dette skjer, så går det som regel fint. Gutten min setter ofte matbiter i halsen, men han klarer selv å hoste det opp igjen. Menneskekroppen er god sånn! Hvis det skulle skje igjen så må du bare snu barnet ditt på hodet og dunke han i ryggen. Da kommer det ut igjen. Håper du lar barnet ditt spise knekkebrød igjen. Det er så godt for voksende tenner!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Uff, så skremmende. Skjønner det var en ekkelt opplevelse!!! Forstår ikke helt kritikken du får her, for du vil jo bare advare andre mot det som skjedde dere. Så får hver og en avgjøre om de vil gi ungene knekkebrød. Her har junior ikke fått knekkebrød, men sånne skorper/kavringer, og det går vel ut på det samme. Han får også biter "i halsen" av og til, men klarer å få de opp igjen. Han må jo lære en gang. Men skjønner deg godt at du ikke tør prøve deg på knekkebrød igjen. Med storejenta vår opplevde jeg noenlunde det samme som deg. Men det var en liten plastikkbit, som hun hadde funnet på gulvet.... Sånn plastikkfilm som er utenpå videokassetter. Trodde jeg hadde fått vekk alt, men tydeligvis ikke. Og den biten la seg over luftrøret hennes. Ble blå, lilla og fikk ikke puste. Jeg så ikke noe, før jeg stakk fingeren i halsen (noe en ikke skal gjøre...) hennes, og fikk biten ut på fingeren. Var skjelven i lang tid etterpå. Har fremdeles hetta når det pakkes opp ting med plastikk på...
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 Takk til dere som faktisk skjønner hvorfor jeg slo på stortromma i tittelen. Jeg er som sagt ingen hysterisk type, og ville bare ha oppmerksomhet til innlegget.. Jeg snudde ham opp ned og banket, men fikk litt panikk. Så de som sto rundt meg hjalp til. Det var helt grusomt, og man blir litt skremt når alt jeg kan om førstehjelp bare ble borte. Og den følelsen jeg har hatt i kroppen etterpå er skikkelig kjip. Men det gikk bra, og jeg skal prøve å legge det bak meg. Ha en fin helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå