Gå til innhold

mors kropp etter jente og etter gutt? Noen forskjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en søster som har to jenter, selv har jeg en gutt. Hun gikk opp 20 og 15 kg med sine jenter, jeg 13 med min gutt. Jeg er nå nede i min idealvekt igjen, og får høre at "det er fordi du har fått gutt det se".. Jeg selv mener på at det kommer an på hva man stapper i stryta under svangerskapet, og hva man gjør etterpå.. Er det sånn at man har litt mer "ekstra bagasje" å drasse på etter å ha født jenter??

Noen som har en av hver som kan fortelle??

Skrevet

Har for min del ikke merket noen forskjell. Har 6 gutter og 2 jenter og er like slank som jeg alltid har vært.

Skrevet

Har jeg hørt også.. At jentemammaer sliter mer med vekten etterpå..

Fikk selv en gutt og har et par kilo til nå før jeg er som jeg var før.

Skrevet

Gikk opp 16 kg med både gutten og jenta,og har slitt like mye med å komme ned i vekt igjen.

Men JA....jeg stapper vel i trynet :-D Det er jo så godt med mat og snop

Skrevet

Jeg fikk en gutt for 6 mnd siden, la på meg mellom 20-25 kg under svangerskapet, spiste det jeg hadde lyst på og bare koste meg. Hater å trene! Har ikke gjort noe for å " slanke " meg, ikke ammer jeg heller, gjør bare vanlige ting som å gå tur, husarbeid... Spiser hva jeg vil, og jeg er ikke akurat helsefreak ;)

Jeg veide vel 63-65 kg da jeg oppdaget at jeg var gravid, og nå er jeg nede i 67 kg, etter å ha vært oppe mot 85 kg. Litt ekstra hud her og der, og hoftene blir aldri mer de samme, men jeg liker det :)

Skrevet

Har bare en gutt, men kan jo fortelle at jeg gikk opp 25 kg under svangerskapet. Og etter 3 mnd var de borte igjen. :)

Jeg tror ikke det er noe foskjell på gutt jente. Min mamma fikk først 2 gutter så meg gikk opp like mye med oss alle 3, og like fort tilbake i idealvekt med alle 3.

:)

Skrevet

Jeg har bare en jente, men kan jo dele min erfaring.....gikk opp 16kilo i svangerskapet, hadde mye vann.....en uke etter fødsel veide jeg meg, og hadde gått ned 17kg. altså forsvant alt med engang.....

kjenner ei som fikk gutt for tre mnd siden. la på seg vel 25kg, og er fortsatt ganske rund (har ikke spurt henne om vekten......)

en veninne har fått tre jenter, la på seg mellom 20-25 kilo med alle...gikk raskt ned igjen...ca.tre-seks mnd......

så tror ikke om man får gutt eller jente har noe å si, men kosthold og hvordan man er ellers tror jeg har mer å si.....

Skrevet

Jeg fikk jente.La på meg 10 kg. De var borte etter ca 8 uker.

Skrevet

Jeg er fortsatt feit som en julegris!!!

Gikk opp 30 kg +++.

Veier nå 68, idealvekt 48, altså har 20 kg igjen. 8 mnd etter fødselen.

Fullammet til 6 mnd, og har så og si fullammet etter det, småen er ikke glad i mat.

Merker ikke noe på vekten i det hele tatt. De siste dagene har jeg vært dårlig, spist maks 3 skiver + middag hver dag, men vekten rører seg ikke.

Trener, spiser sunt men alt bare lagrer seg! Men på enkelte forsvinner ikke kiloene før man slutter å amme, og jeg er nok en av dem!

Skrevet

Jeg gikk opp 20 kg med min førstefødte gutt og 10 kg med jenta som kom noen år etter. Jeg tror ikke det har noen å si om man bærer jente eller gutt. Kroppen legger på seg etter hva man putter i munnen og hvor mye/lite man beveger seg.

Jeg kan mye om kost/ernæring og svangerskap og har aldri hørt at vekten til mor varierer med kjønnet til barnet. Men det kan jo være en god unnskyldning å bruke:-)

Skrevet

gikk opp 18kg da jeg gikk gravid med jenta mi som er 2 år nå.. hadde kun klart å gå ned 10 av de, så satt igjen med 8kg til overs da jeg ble gravid med en gutt og gikk da opp 17kg..Hadde gått ned 14 av de en uke etter gutten kom ut.. har nå 1,5kg igjen å gå ned før de 17 er borte (7 uker etter at jeg fikk han)..

Skrevet

Fikk jente, gikk opp 13 kg.. gått ned 14 nå 3 1/2 mnd etter fødselen :o) Tror nok ikke at det har noe å si hvilket kjønn du får..

Skrevet

jeg gikk opp 20 kg da jeg gikk gravid med emilie, og er nå tynnere enn jeg var før jeg ble gravid.. en uke etter fødselen var jeg akkurat som før!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...