Gå til innhold

Amming om natta for 2 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det forrige barnet slet vi med å få til å sov over natta, fordi hun ville ha pupp flere ganger om natten. Jeg har flere venner som har fått sine babyer til å sove over natta fra 6 uker av med en bok som heter babygudien. Gutten min er 2 mnd og jeg vil ha han til å kun spise en gang på natta. Mener at han ikke trenger 3 og 4 som han har nå. Han sover greit til kvelden men våkner etter 1 time. På natta prøver jeg å holde at det skal gå minst 4 timer mellom hvert måltid iallefall men det er veldig vanskelig. Han våkner hver time men jeg får han til å sove igjen inntil 3,5- 4 timer, da må han ha mat. men det er så slitsomt og være våken hver annen time. Hvordan skal jeg få han til å sove mellom måltidene?? Noen som har ideer,hva gjør dere når de er så små. Noen som kjenner til baby guiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig fraråder jeg babyguiden -men det er mitt personlige synspunkt. Ja for jeg har lest den, både nr 1 og 2. Denne provoserte meg så til de grader for den inneholder mange medisinske feil! Hvor for skal du h en bay på bare 2 mnd til å spise en gang på natt - det er helt normalt at de skal spise på natt - opptil flere ganger i starten - sånn er det bare. Jeg anbefaler deg heller å lese Gro Nylander framfor babyguiden ja! Så små babyer bør faktisk spise minst hver tredje time hvis de gjør det av seg selv.

Så nei babyguiden er ikke noen god bok mener jeg. Ser at en del kan ha nytte av fas rytme , men da r det ikke gå over tre timer mellom måltidene.

Det er slitsom å ha barn, men det er tross alt en kort periode av livet likevel.

Jeg kjenner mange som har brukt bbayguiden jeg og for det er mange kristne som bruker den - men jeg kan ikke anbefale den likevel - fikk faktisk lyst å skrive en egen bok da jeg leste den slik at kristne har flere alternativer å velge mellom(joda de kan og velge Gro Nylander og slik, men de går ofte til sin bokhandel, gjern i menigheten og der finnes ikke stort annet...)

Skrevet

....... Det er ikke noen ting som er normalt - finnst ikke noe fasit svar på hvor ofte en baby skal spise om natten eller dagen. Babyen min er 2,5 mnd og det hender han sovar i eleve timer i strekk. Og noen dager spiser han ikke flere ganger en 4 ganger eller bare 3. Men han har det fint og öker i vekt.....

Han har ikke alltid sovet natten gjennom men fra ca uke 6.

Uansett - poenget mitt er at alle babyer er forskjellige.

Det som kanskje funket for babyen min var at jeg tok han opp i sengen og ammet han - og så sovnet vi begge 2. Fikk dårlig samvitighet av dette men helsesöster sa at dette gjorde ingen ting og at han kom til og si fra viss det ikke holdt. Kan nemne at vi brukte egen seng til dette....... Brisk som kun jeg og han sov i og brukte aldri dyne over oss.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...