Gå til innhold

pergo og samleie

Anbefalte innlegg

Skrevet

går litt rundt for meg her nå. Jeg er på min første pergokur (har pco). Fikk beskjed av legen at dag 13 i syklusen bør man ha samleie. Vi hadde dette både dag 13 og dag 14 - ikke dag 15 og i dag er det da dag 16. Og i dag føler jeg veldig murring der nede - i tillegg til slapp og kvalm... kan det bety at jeg har eggløsningen nå? Eller er det dag 13 som gjelder for alle..? Noen som har blitt gravide på Pergo som har erfaringer? hvor ofte hadde dere samleie og i hvor mange dager?

Og en ting til - alle el-testene jeg tar er negative.. Men det står også på pakken at resultatet ikke er til å stole på hvis man går på hormonkur og/eller har pco... Er derfor så usikker på om jeg har det! Noen mer erfaringer med negativ test, men som likevel har hatt eggløsning?

Gud så frustrerende dette er...

Fortsatt fin jul til dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også begynne på pergo. Venter på mensen skal komme. Er på dag 43, har aldri hatt så lang syklus før. Så i morgen håper vi på pos.test så jeg slipper pergo...

I brevet mitt ang. pergo står det at jeg skal ha sex annen hver dag i 10 dager FRA dag 10 etter mensstart. Eggløsningen vil skje mellom 6-10 dager etter siste pergotime tablett.

Jeg skal ta 1 tablett daglig i 5 dager etter mens.start.

Tar blodprøve på dag 23 for å sjekke om jeg har hatt eggløsning. Visst ikke skal jeg begynne på dobbel kur neste måned. (2 tabletter daglig i 5 dager)

Krysser fingrene for at pergoen hjelper deg.

Godt nytt år!

Skrevet

Med Pergo hadde jeg EL på dag 17. Ble anbefalt å ha sex på dag 16, 17 og 18 (bruke EL-tester for å treffe EL). Ble ikke gravid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...