Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Vil med hensyn til familien være anonym denne gang... Vi skal ha dåp i februar, og skal be besteforeldre, onkler og tanter, søskenbarn og besteforeldre av barnet, og en tante og onkel av mammaen... Svigermor fikk seg ny kjæreste/samboer i sommer, og både han og svigermor har kommet på besøk til både oss og til søsteren t sambo (ho har mann og to barn på 3 og 5 år) fulle og berusa. Jenta vår er 3 mnd.... No er det tid for dåp og vi vil jo at svigermor skal komme, men ønsker ikke at den nye samboeren hennes skal komme, da vi tror at han har en dårlig innvirkning på svigermor. Og så er svigermor blitt enda mer usosial etter at hun traff denne mannen. Når jenta vår var 2 mnd reiste vi på besøk til dem, og vi følte at vi kun leide et rom hos dem (de bor på østlandet, vi sørlandet). Så de nesten aldri, og snakket med de sjelden. Men hvordan skal vi få sagt dette på en hyggelig måte til hun? Jeg syns kjempemasse synd i samboeren min som har en "slik" mor. Han er oppvokst i et hjem m en mor som er pillemisbruker, og faren er nå alkoholiker.... Ville dere bedt samboren t moren?
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Vi bedde ikke mamma sin samboer. Av den enkle grunn at vi ikke kommer overens i det hele tatt. =)
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Dere må jo nesten det. Det er jo samboeren til moren hans. Og det er jo vanlig å be familie......
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Hvorfor? De har kun vært sammen siden i sommer en gang... Kjenne jo ikkje mannen en gang, og så kom de full på besøk t oss når de sku passe jenta vår dagen etter.... Ville du virkelig bedt han da?
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Jeg hadde ikke bedt han. Men MEG om det =) Si at dere har ikke mulighet å be gud & enhver mann... Nei det hørtes kanskje litt stygt ut.... :/
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Sambo er litt redd for at moren ikke kommer om vi ikke ber samboeren hennes da, men jeg vil at vi skal ha det koselig og at de to "turtelduene" ikke snakker med andre enn seg selv... De sover t langt på dag, og legger seg tidli... Og svigermor e blitt virkelig usosial ette at ho traff denne mannen.. Jeg har ikke kjent svigermor så lenge selv heller, halvannet år, men lenge nok til at jeg har sett at hun har forandret seg mye! Vil ikke be han jeg heller, men....
Gjest Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 hmmmmmmm.......... men det er litt værre om ikke svigermoren din vet hva dere føler for hennes samboer da...... :/ Enten får du snakke med henne og fortelle hvordan dere føler det, eller bare bite i det sure eplet og be han. Han kommer sikkert ikke til å stikke seg så ut under dåpen, tror du det?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2006 #8 Skrevet 30. desember 2006 Sambo ha tenkt å snakke m ho, men nå er ho i syden.... Ska snart sende innbydelsene, og der skriver vi kun til ho... Så håper vi at ho skjønner etterhvert når sambo ha snakka med ho om koffor vi ikkje ber han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå