Gå til innhold

Hvordan forholder jeg meg til Pus nå ?


KS 15.08.07

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet ? Jeg leser i bøker at gravide ikke skal ha kontakt med kattesand og unge katter (katten min er ca fem mnd) Det er jo pga faren for toxoplasmose, og det å holde seg unna kattesanden skal jeg fint klare... men å holde seg unna Pus - hvordan da ? ?? Regner med det er flere som har hatt katt her mens de har vært gravide..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har katt og jeg er 14 uker på vei nå.

jeg skrifter ikke kattesanden, men koser og styrer like mye som jeg gjorde før. vår katt er 9 mnd.. det er bare kattesanden du skal holde deg unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også katte, men jeg tar ting etter pus fra kassa, men jeg bruker en spade til å ta det med, og er jo ikke i nærheten av bæsj, tiss eller sand.. Også vasker jeg jo hendene selfølgelig veldig godt etter å ha gjort det... Det kan da ikke være farlig så lenge man ikke er i nærheten av det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, er det jeg syns også.. man kan liksom ikke sette bort katten sin mens man er gravid heller.. men man blir jo fort vekk ganske hysterisk da.. hehe;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helt enig i den der ja:) Sliter litt med hesten min akkurat nå.. har fått rideforbud av legen min etter en ørliten blødning. Og er nødt til å få noen til å ri han...Men det ordner seg vel det også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig enig med dere i at man ikke må bli hysterisk.. Dessuten er jeg veldig glad i Pus og han er ekstremt kjælen og glad i kos. Jeg tror jeg er litt ekstra bekymret fordi vi har brukt to år på å bli gravide... Men da koser jeg med Pus uten å bekymre meg heller... Av og til må man kanskje tenke at det som går galt går galt og det er sikkert en menig med det også... Jeg tror npk at vi i vårt samfunn har en tendens til å være litt vel hysteriske....Inkludert meg selv:-)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann :)

 

Fikk beskjed fra legen at det gjorde ingen verdens ting om jeg skiftet på kattedoen og sånn. Toxoplasmose finnes ikke blant norske katter, egentlig, men på utenlandske katter, så er da man skal være litt forsiktige, om man er på ferie i utlandet eller noe.

 

Så jeg fikk beskjed om at jeg kunne vaske kattedoen som før, uten å bekymre meg!

 

Og dessuten smitter det kun gjennom munn, så skal jo litt til å bli smittet, om katten din har det i verste fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...