happyH Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Jeg glemte meg, og smakte på en stilton ost igår. Det var sikkert ikke så lurt, og nå har jeg selvsagt dårlig samvittighet og tenker det verste. Uff uff, det er så mye å passe på!!! Jeg kan vel ikke gjøre annet enn å skjerpe meg, og tenke at det ikke gjorde store skaden. Eller??
lullian Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Vel.. der fikk jeg en overaskelse... viste ikke at man ikke kan spise det, dette er mitt 3. svabgerskap...... man lærer no hele tiden, jeg har nemlig en slik liggende i kjøleskapet.Gjelder det all blå-mugg ost? Synes det er veldig godt.
Ma-i Skrevet 29. desember 2006 #3 Skrevet 29. desember 2006 Det kan være farlig, men mest sannsynlig ikke, ihvertfall om du hører med millioner av franskmenn og våre mødre eller bestemødre som stort sett spiste alt de hjadde lyst på. Sannynligvis har du spist sånn ost lenge og har da utviklet et ganske så godt immunforsvar. Regner med at den var fersk og smakte godt. Om du er veldig redd for listeriabakterier så kan du jo ta en test da, men du merker nok om alt ikke er som det pleier . Det er jo uoppdaget infeksjoner som er farlige. Håpera t det var godt og klem til deg.
happyH Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2006 Takk for svar - ble litt beroliget, men det tar nok en dag eller to før jeg slutter å tenke på hvor unødvendig det var å ta denne ostebiten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå