**My little Miss drama and I** Skrevet 29. desember 2006 #1 Skrevet 29. desember 2006 Jeg har ikke fått noen ennå ,men er bare 24 uker å det er nå hun begynner å VOKSE... Jeg smører meg hver dag ,men vet ikke helt om jeg har trua på det der.. dere som fikk ,når fikk dere og gjorde dere noe for å forhindre det? Jeg mener det er arvelig og hormonelt , så håper jeg klarer meg uten å få ,men.,...
DiddiDaddi Skrevet 29. desember 2006 #2 Skrevet 29. desember 2006 Hei! Sniker meg innom fra 3.trimester... Har ingen strekkmerker enda, og termin om 1 uke. Har ikke gjort noenting for å unngå de, noen får og noen får ikke....Lykke til )
**My little Miss drama and I** Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. desember 2006 Takk for svar:-).. da er det håp;-D
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #4 Skrevet 29. desember 2006 Jeg har fått to barn og venter nr. 3 til sommeren, har ikke fått noen strekk merker i de to andre graviditetene, så jeg tror nok det er en genetisk ting akkurat det der... kremer å forebygging tror jeg kun forbygger tørr hud....
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. desember 2006 #5 Skrevet 29. desember 2006 Jeg fikk aldri strekkmerker med nr en... og gjorde ikke noe for å ikke få de heller. Dette er hormonelt og ellers individuelt... Ikke arvelig: mamma fikk masse strekkmerker , mens jeg fikk ingen=) Er i uke 20 nå og ikke antydning til noe merke enda, satser på å holde meg unna denne gang også.
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 29. desember 2006 #6 Skrevet 29. desember 2006 Jeg hadde ingen før siste måned, og da sprakk det så det holdt.. Var flink og smurte masse, men hormonene stod nok bak det angrepet, på min tidligere vakre hud!
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 29. desember 2006 #7 Skrevet 29. desember 2006 Fikk ingen i forrige svangerskap jeg heller..da er det kanskje håp denne gangen også Er det virkelig sant at det hormonelt?? Hadde en diskusjon m typen der jeg mente at det var hormonelt, men ga meg fordi jeg ikke fant noe info om dette noe sted..men hadde jo hørt dette tidligere.. Er det jeg som hadde rett, da?? Han mente det kun hadde noe med hudtype å gjøre.... ?????
lillebøllaspringmadrass Skrevet 29. desember 2006 #8 Skrevet 29. desember 2006 jeg tror det er en blanding.. det kommer av hormonelle årsaker, men graden kommer en del ut på hvordan hud man har.. jeg hadde ikke strekkmerker med 1mann inntill en uke før jg fødte.. da sprakk det.. men jeg liker strekkmerkene mine jeg.
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 29. desember 2006 #9 Skrevet 29. desember 2006 Fått noen lekkre på puppene jeg, og de fikk jeg rundt uke 19/20.... Ikke veldig pent med utringet topp da nei.... hehe
Stirra ner 32+5 Skrevet 29. desember 2006 #10 Skrevet 29. desember 2006 Strekkmerker kommer av at fettet i underhuden sprekker. Er forskjellig fra person til person...de sier jo at det er arvelig betinget også. Men jeg tror at det uansett er bra for huden at den blir smurt! Da tåler den bedre å bli strukket og tøyet, og kanskje det er håp for at den går raskt tilbake etter fødsel også ;0) Jeg fikk ingen strekkmerker forrige svangerskap (unntatt et par små på puppene), og hååååper at jeg slipper unna denne gangen også. Smører ihvertfall huden god og myk, drikker mye vann + tar tran. Da smøres det fra innsiden også
Pilje Skrevet 29. desember 2006 #11 Skrevet 29. desember 2006 Hei!! Trur at det kan vær litt av alt...hormona,arv,-å kor fort man vokse.... Har masse strækkmærka fra æ va tenåring.Har heldivis ikke fådd flere strækkmærka enda...e 25+1,men det kan enda komme... Men smøre mæ nu hver dag iallefall....
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2006 #12 Skrevet 29. desember 2006 Jeg fikk faktisk ingen i første svangerskap og da var jeg nøye med tre råd som jeg trodde på. 1-drikk nok vann, huden er det siste organet i kroppen som får forsyne seg av vannet vi drikker, ofte er det ikkenoe igjen etter at baby og våre indre organer har tatt sitt. 2-spis omega-kapsler, de gir huden smidighet og fukt 3-smør deg med en god fuktighetskrem, tørr hud tåler dårlig påkjenninger av alle sorter. Andre svangerskap var jeg ikke så nøye, tenkte at det sikkert gikk bra denne gangen også, men jeg fikk strekkmerker på både mage og pupper. La på meg 12-13 kg i begge svangerskap. Denne gangen følger jeg rådene igjen. Selv om jeg må jo si at de er ikke så stygge som jeg trodde de ville bli etter svangerskapet, ikkenoe jeg skammer meg over på noen måte..
LK77 01/02*09/03*06/07 Skrevet 29. desember 2006 #13 Skrevet 29. desember 2006 Med førstemann hadde jeg ikke ett eneste strekkmerke før den siste uka i sv,skapet da kom de som små lyn under navelen. Med nr to kom de den siste uka over navelen. Så hvor de havner denne gangen må gudene vite hehe.... har heldigvis ganske lys hud, så stripene er ikke fullt så røde. Er nok ingen krem som funker på dette, men godt å smøre seg alikavel. jaja Strekkmerker er jo bare ett flott bevis på att en har født. :-) Viser gjerne fram mine jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå