Gå til innhold

Hvordan merkes en MA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leste på Tema BIM at MA kan skje uten smerter... hvor mye må en blø før en begynner å bekymre seg? Jeg blødde noen dråper i går..det var veldig lite.. har ikke blødd siden... blodet var friskt... har heller ikke vondt... er 11 uker på veg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blør vel ikke ved en MA? Er ikke det SA?

Hvis du har en MA, så er det jo fosteret som stopper opp utviklingen.

Synes at du skal oppsøke lege med bødningen din jeg,

man kan lese seg fram til mye på nettet, men bli unødvendig bekymra!

 

Ønsker deg masse lykke til!:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ei så skrev at hun hadde hatt begge deler. Når hun hadde SA blødde hun masse og hadde utrolig vondt... og når hun hadde MA blødde hun pitte litt og hadde ikke vondt i det hele tatt....

 

Blir bare så redd....

 

Legen er stengt i romjulen.... nå har jeg ikke tid til å gå på legevakta.. er nødt å jobbe i ettermiddag/kveld... og hele dagen i morgen :(

 

Må vente til søndag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en MA for kun kort tid siden, og var begynt på uke 11 da det ble oppdaget. Det begynte med litt lyst blod som stoppet ganske raskt og smerter hadde jeg ikke. Så de store symptomene var det ikke. Hadde likevel en følelse av at noe var galt og fikk legen min til å sende meg på ultralyd. Der fikk vi bekreftet mistanken om at babyen var død, og at utviklingen hadde stanset noen uker tidligere. Jeg vil absolutt anbefale deg å få en UL, ingen vits i å gå å engste seg uten å få vite. Ønsker deg lykke til og håper du er mer heldig enn jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynte med litt smerter men ikke så mye at jeg var noe urolig. Trodde det var bare livmora som strakk seg. Også hadde jeg brunlig utflod ei ukes tid før det kom en mindre frisk blødning.

Jeg var da 10 uker. Ved ultralyd ble det konstatert at fosteret hadde vært død i ca en uke. Fikk utskrapning.

Så ja, en kan blø ved MA...

 

Synes du bør få fastlegen din til å henvise deg til ultralyd så du slipper å gå å bekymre deg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det ikke slik at man kan miste noen av symptomene på graviditeten? har hørt at flere sier de ikke er kvalme mer og puppene ikke ømme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene ble mindre ømme, men det tenkte jeg ikke så mye over siden de ofte blir det utover i svangerskapet. Kvalmen hadde jeg faktisk helt til noen dager etter utskrapningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...